עד לפני כמה שנים המקום הכי חם לפרסם בו תכנים בצורה אורגנית על מנת להגיע לקהלים חדשים היה בפייסבוק. החברים בפייסבוק רצו לדאוג לדוחות הכספיים ודאגו לקצץ באופן מתמיד את החשיפה האורגנית של הפרסומים בפיד, דבר שגרם למפרסמים להשקיע יותר כסף במודעות פייסבוק על מנת להגיע אל הקהלים שצברו בעמוד הפייסבוק שלהם.
כיום הפוטנציאל הכי גדול להגיע לקהלים חדשים בצורה אורגנית זה ממש לא פייסבוק, כמו שאתם בטח יכולים לתאר לעצמכם האפליקציה המובילה היא אינסטגרם, אשר מושכת עוד ועוד משתמשים, שמבלים בה זמן לא מבוטל. אינסטגרם היא פלטפורמה שאפשר להגיע בה לנתוני חשיפה יפים מאוד, נתונים שפעם היינו יכולים לקבל רק בפייסבוק.
בפוסט הנוכחי אני אתן לכם מספר פעולות שיעזרו לכם למקסם את החשיפה האורגנית שלכם באינסטגרם. חשוב לציין שכמו כל דבר בחיים לא מדובר על קסם שיביא לכם ברגע אחד אלפי עוקבים, מדובר בשיטות עבודה שאתם צריכים להטמיע ביום יום כשאתם מנהלים את חשבון האינסטגרם, רק עקביות תביא תוצאות.
אבל בתור מישהו שמנהל פרופילים עם מאות אלפי עוקבים ומעביר סדנת אינסטגרם אני יכול לומר לכם בוודאות שככל שעובר הזמן אתם רואים מהפעולות הללו תוצאות ובכל פעם האפקט שאתם רואים מאותן פעולות הרבה יותר גדול. בואו נתחיל!
לגרום לעוקבים להישאר בפוסט כמה שאפשר
אחד הדברים הכי חשובים שהאלגוריתם של אינסטגרם בודק הוא זמן שהייה בפוסט, הכוונה לזמן הממוצע שהגולשים שהו / צפו בפוסט מסוים באינסטגרם. מן הסתם השאיפה של אינסטגרם שאנשים יהיו כמה שיותר זמן באפליקציה ולכן תכנים שגורמים להישאר יותר מקבלים ציון אלגוריתמי יותר טוב.
אז מה בעצם אפשר לעשות כדי לגרום לאנשים להשיאר יותר באפליקציה? הנה כמה הצעות 🙂 קודם כל תשתמשו בטקסט ארוך בתיאור התמונה, תכתבו משהו יפה, מרגש, מצחיק שיגרום לאנשים לקרוא את כל מה שכתבתם ולהגיב בעצמם גם.
בנוסף במידה ומתפתחת שיחה ואנשים קוראים ועוברים על התגובות בפוסט זה מוסיף לציון האלגוריטמי של הפוסט שלכם ויש סיכוי גבוה יותר שאינסטגרם יציגו אותו יותר בפיד ובאקספלור שלהם.
שימוש בסטורי
לסטורי יש תפקיד חשוב בהגברת החשיפה של הפרופיל והפוסטים שלכם, ביצירת שיתופי פעולה עם פרופילים אחרים והעברת תנועה של גולשים לאתר/ערוץ יוטיוב/עמוד נחיתה.
כדי להגביר חשיפה של פרסום אתם יכולים להשתמש בסטורי על מנת לשתף פוסט שפרסמתם בפיד באמצעות האייקון של המטוס, פעולה זאת מגבירה את החשיפה של הפרסום ויכולה לאותת לאינסטגרם שמדובר בפרסום מעניין שכדאי לתת לו עוד חשיפה.
שימוש נכון בהאשטאג!
אחד הדברים הבסיסיים שצריך לעשות כשרוצים להגיע לקהלים חדשים באינסטגרם הוא להוסיף האשטגים בתמונות (#). מדובר בטיפ טריוויאלי על פניו אך חשוב לשים לב לדבר הבא – אינסטגרם עושים ככל הניתן למנוע מחשבונות להציף פרסומים ספאם ברחבי הרשת.
אם אתם בכל תמונה תוסיפו רשימה קבועה של האשטגים האלגוריתם של אינסטגרם יכול לזהות את הפעילות הזאת כחשודה וכתוצאה מזה החשבון שלכם יקבל קיצוץ בחשיפה, אי הופעה בהאשתגים הללו ואולי חסימה במקרים חמורים ממש.
על מנת למנוע מצב כזה עליכם להשתמש ברשימות האשטגים שונות בהיקפים שונים של תנועה ועדיף שיהיו כמה שיותר רלוונטיים להאשטאג אליו אתם מוסיפים את התמונה.
עקביות בפרסומים
אתם חייבים להיות עקביים, העוקבים שלכם חייבים להתרגל לראות את הנוכחות של הפרופיל שלכם על הפיד בצורה קבועה. אם אתם תפרסמו בצורה לא סדירה, לדוגמה פרסום אחד היום ואז לא לפרסם שבוע וחצי ואז פתאום עוד פרסום אחרי חודש, האלגוריתם של אינסטגרם יזהה שהחשבון שלכם כנראה לא כל כך מעניין את העוקבים שלו וגם אם תפרסמו משהו, זה לא בהכרח יוצג לכלל העוקבים. אתם חייבים לסגל לעצמכם הרגל קבוע בזמנים קבועים לפרסם תוכן חדש באינסטגרם, לעדכן את העוקבים שלכם מה נשמע אצלכם.
אם יש לכם הצעות נוספות שעוזרות לכם לנהל בצורה טובה את פרופיל האינסטגרם שלכם מוזמנים להוסיךף אותן כאן בשרשור התגובות לפוסט.