3 פסלות העוסקות בהשלכות הנשיות על חייהן ואמנותן

נשים יוצרות מתוך עצמן ומתוך חוויותיהן מראות דרך יצירתן את העוצמה הנשית הגלומה בכל אחת.

בחורה עם מחשב נייד
3 פסלות העוסקות בהשלכות הנשיות על חייהן ואמנותן

נשים יוצרות מתוך עצמן ומתוך חוויותיהן מראות דרך יצירתן את העוצמה הנשית הגלומה בכל אחת.
גם היום בשנת  2013 נשים עדיין נאבקות על מעמדן, עדיין מרגישות ששופטים אותן על פי מראה גופן. שעבודה פיזית קשה מראה על הישג ושוויוניות, עדיין קיימת התחושה של עליוניות הגבר על האישה,
נשים שעסוקות בקריירה, גידול ילדים, טיפוח משפחה ובית וטיפוח עצמן מצליחות לשלב בין כל התפקידים השונים לעומת בן זוגן שבדרך כלל יוצא בבוקר לעבודה וחוזר בערב הביתה.
איטה אבידן – פסלת  |  "אישה = עוף" – "נשים הן טרף קל"
לאחרונה גילתה איטה, כי אחת מחברות הילדות שלה התאבדה לאחר שעזבה את הארץ.
איטה שאלה מה הביא את הבחורה להתאבד, הפסל הזה מביע את התחושה שלה לאחר השיחה עם קרוב משפחה של הבחורה.
האירוע הושתק והסיבה לא הובררה עד לאחרונה. מסתבר שהילדה הייתה במצוקה עקב ״אהבת היתר של אביה״.בבגרותה התרחקה מהבית גיאוגרפית, אך לא הצליחה להתנתק נפשית.
סיפור אמיתי על ילדה אינטליגנטית באופן יוצא דופן, שהצליחה בעולם האקדמי, אך לא הצליחה בחייה האישיים.
את האמנות יש לחוש, פסל זה, מביע בחמר את החוויות השונות והקשר בין בני האדם. איטה מטביעה בחומר את תחושות העצב והכאב.
נשים הן טרף קל וזאת בשל חולשתן הפיזית ולכן האלימות כלפיהן היא חלק אינטגראלי בחברה שגורסת עליונות גברית על נשים.
נשים הן טרף קל כי הן אמורות לנהוג על פי נורמות כגון ויתור פשרה נחמדות תוך הפגנת חולשה.
נשים הן טרף קל כיוון שהן נכנעות לתנאי עבודה נחותים מגברים באותה משרה.
נשים הן טרף קל כשהן חושפות את גופן הן בפרסום חוצות והן בסרטים פורנו גרפיים.
נשים הן טרף קל ולכן הן הופכות לחפץ בידי אותם כוחות שמנצלים אותן לרעה.
נשים הן טרף קל כי הן נמדדות על פי מדדים כיופי חיצוני ושטחי ולא על פי הקריטריונים הנכונים.
נשים הן טרף קל ולכן הן מושא לאלימות מינית בתרבות שמחפיצה את גופן כאובייקט מיני.
אביבה ברגר – ציירת פסלת | "עובריות" – "אין דבר העומד בפני הרצון"
אביבה ברגר מפסלת באבן ובשיש. אביבה עסקה בחינוך והייתה מנהלת בית הספר על יסודי במשך שנים רבות.
יום אחד החליטה לפרוש פרישה מוקדמת ולפתח את כישורי הציור שלה לקרירה שנייה.
עם פרישתה חלתה בסרטן ונאבקה בו 5 שנים עד החלמתה המלאה .
במקביל למחלה, בכוחות נפש חזקים, למדה את טכניקות הפיסול בשיש ובאבן.
כוחות הנפש והרצון העז להתפתח ולהצליח בתחומים כמו עבודה פיזית קשה המתחברת למחשבתיות, ליצירתיות ולהצלחה מוכיחים שאין דבר העומד בפני הרצון .
אביבה יצרה בסימפוזיון האחרון פסל מאבן בגובה 260 ס"מ בשם : "עובריות" . בפסל ניתן לראות דמות נשית מכופפת בצורה עוברית ובצמוד אליה עובר. הפסל משדר עוצמה רבה ומדגיש את העובדה שלנשים עליונות על הגברים במספר תחומים והמשמעותי ביניהם הוא היכולת ללדת ילדים – המשכיות הדורות.
אביבה, חשה שליחות בזמן תהליך היצירה. המוטיבים העיקריים ביצירתה עוסקים בתופעה האנושית על היבטיה השונים החיוביים והשליליים. על האדם כיחיד ומערכות חייו ועל הקהילה, החברה והרקע הסביבתי המשפיע והמושפע ממנה.
"ביצירותיי אני מנסה לחדור לעומק נפש האדם, אמנם מתוך נקודת ראות סובייקטיבית, אך הצופה יכול לפרש את שרואות עיניו מתוך האני האישי שלו".
נעמי ברקוביץ – פסלת | "זוגיות רעה" – "אישה עמוד תווך"
לאחר 20 שנות נישואין בהן גידלו ביחד  3 ילדים ובנתה בית במאמצים גדולים, שמרה על שלמות המשפחה מה שהיה הדבר החשוב לה ביותר, בן זוגה השאיר אותה ואת ילדיהם ללא כל, התגרשה ובגיל 55 צריכה הייתה להתחיל מהתחלה…
מאחור נראה זוג כשהגבר מחבק את האישה ולכאורה הכול נפלא וככל שמסתובבים סביב הפסל רואים את כל צדדיו רואים אמת שונה לחלוטין. אין שם אלימות פיזית. אבל הגבר מנסה בכל יכולתו להיות הגדול יותר, הטוב ביותר, וכדי שזה יקרה עליו להוריד את האישה כדי שתהיה תמיד קטנה יותר. אף על פי שהיא  ע נ  ק י ת !
ולא כך רצתה לראות זוגיות.
זוגיות בעיניה היא קבלה של האחר, תמיכה, חום ואהבה. שני אנשים בעלי מטרה אחת.
זוגיות מתקשרת לאהבה.  אהבה שהיא מעניקה לאחר כדי לעשות אותו מאושר, ואותה מאושרת, כי האהבה היא  קבלה ונתינה ואין יפה ממנה.
נעמי פסלת פיגורטיבית, בדרך כלל מופשט זורם רך ועוצמתי.
הקו המקשר בין הפסלים הוא כמעט אמת ועוד הרבה דמיון. בטכניקות מגוונות וצבעים היא מביעה עולם שלא באמת קיים ובכל זאת מעביר תחושות אמיתיות.
"כל יצירה קטנה כגדולה היא בעלת אמירה, אם אישית רצינית או הומוריסטית, זו דרך הביטוי הלא מילולית הטובה ביותר שלי".
יש הרבה מהמשל בעבודות והיא מאמינה שהרואה יכול להרגיש ולהתחבר לאותם סיפורים אנושיים.
החומר הקרמי, שהוא כידוע "כחומר ביד היוצר" הוא הטוב ביותר בעיניה להבעה הן בצורה והן בצבע. שניהם יחד מרכיבים את היצירה השלמה.