איך בוחרים מזון בריא?

בחורה עם מחשב נייד

הדרך לבחור מזון בריא:

מהו אוכל איכותי? זה לא בהכרח אומר שזה מזון דל קלוריות. אבל זה בהחלט אומר שזהו מזון בעל אינדקס גליקמי נמוך. מה זה בעצם אינדקס גליקמי? 
הרבה מאוד מזונות מכילים פחמימות וככאלה, הם מתפרקים בגופינו ליחידות סוכר (גלוקוז) שנספגות מהמעי לדם. בעיקרון תפקידו של הסוכר הוא לספק אנרגיה זמינה לגוף. 
ככל שהמזון מתפרק מהר יותר, כך הוא מעלה את רמות הסוכר בדם בצורה מהירה יותר וחדה יותר וכך גם הירידה שבאה לאחר מכן כתגובה להפרשת האינסולין תהיה דרמטית יותר- זהו מזון בעל אינדקס גליקמי גבוה. 
ואילו, ככל שהעליה ברמת הסוכר בדם מתונה ואיטית יותר כך גם תהיה הירידה וזהו מזון בעל אינדקס גליקמי נמוך. 
מה בריא יותר לגוף שלנו? כמובן, מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך. הגוף לא "אוהב" עליות וירידות חדות ש"משגעות" את המערכות ועלולות להפוך את רקמות הגוף לעמידות לאינסולין כך שעם הזמן הגוף יצטרך יותר אינסולין כדי להשיג את אותה תוצאה וכך הלבלב עלול להתעייף ותפקודו עלול להפגע.
סקאלת האינדקס הגליקמי שהומצאה בתחילת שנות ה80 היא בין 0 ל100. מזונות שלא מכילים פחמימות יהיו בעלי אינדקס גליקמי 0 כמובן.
עד 50=נמוך
50-70 =בינוני
מעל 70=גבוה
דוגמא לגבוהים- קורנפלקס , תמרים, אורז לבן, תפוח אדמה (שאגב דווקא עדיפים לפני אימון גופני).
דוגמא לנמוכים- בננה, חלב, דובדבנים, מישמש מיובש.
סוכר