החופש הגדול /זהרה לוין-מטפלת במוח אחד

בחורה עם מחשב נייד
צלם- ברק וויטרט
צלם- ברק וויטרט

Freedom

החופש הגדול /זהרה לוין-מטפלת במוח אחד

המילה חופש מעלה בדמיוננו גלי ים, ספר טוב או טיול מאתגר להרים, מה קורה כשאנו משבצים בתוך המשוואה את הילדים שלנו? האם החופשה תהיה רק חלום? בואו נברר את הפער בין החלום למציאות ואיך אנו בונים גשר ביניהם.

החופשה היא הזדמנות לנו ההורים להכיר את ילדנו, שלא דרך החובה היומיומית שלו: לקום בזמן ,להתלבש ללכת לביה"ס או גן, לחזור ולהכין שעורים או לחוג ובערב לפגוש אותנו עייפים ולפעמים חסרי סבלנות

החופשה היא הזדמנות להכיר צדדים נוספים באישיותם של ילדנו ולהציג להם אותנו ההורים כמקור לשמחה והנאה. ביחד ניראה כי לנו ההורים ולכם הילדים יש ילד משותף שאוהב לשחק ולצחוק, לקרוא ולשוחח, לרוץ ולהשתובב, וגם קצת לדאוג ולחשוש משינויים.

שינויי הוא המקום הבלתי ידוע לנו. מוחנו היקר, יודע לשחזר אירועים ולהציע לנו אותם שוב ושוב, אם פעם אבא בנה לנו אוהל ואצלנו זאת רשומה כחוויה נעימה, גם אנחנו נעשה זאת עם ילדנו. אך איך נתמודד אם אירועים שאין לנו בהם ניסיון קודם ולא רשום במוחנו אירוע דומה?

פה אנו מאבדים במעט את ביטחוננו רגע לפני שנמציא לעצמנו דרך חדשה, שתעבור החל מהיום לדורות הבאים. יש לנו אפשרות לתקן ולבחור לנו ההורים היום דרך שונה. ההבנה ,השיחה הפנימית הזאת עם עצמנו תהיה גם השיחה האמתית והכנה         אם ילדנו.

אם נקשיב לפחדים שלנו כילדים נוכל להבין את הפחדים והחששות שלהם. באינסטינקט ההורי שלנו אנחנו יודעים אם ילדנו שמח או עצוב עכשיו זה הזמן לברר זאת לעומק.

החופש הוא הזדמנות פלאית להבהיר ולהאיר את אותם ימים  עצובים ומבולבלים, החופש הוא הזדמנות להכיר חברים חדשים, חברים שילוו אותנו כל החיים, את הילדים שלנו, ילד שיודע כי יש לו עם מי לדבר שיודע כי ביתו הוא גם מבצרו ,ושיש הורים שקשובים לו יגדל להיות ילד עם ביטחון עצמי וחשיבה מקורית. ילד שמרגיש מוגן ואהוב יהיה ילד שירגיש שווה בין שווים בכל חבורת נוער בבגרותו. כי כשאנו ההורים מקבלים ואוהבים ללא תנאי את ילדנו אנו יוצרים גשר בין מי שאנו פנימה למי שיהיו ילדנו בעתיד.

יודעים אנו כי ילדים לא מספרים לנו הכול ולפעמים הם בוחרים "להגן עלינו ההורים" ולא לספר לנו משהו כואב או עצוב. זה החשש הגדול ביותר שלנו .הסימן הכי חשוב שיש לשים אליו לב: שינוי  דפוסי התנהגות, בלבוש, באכילה, האם ישנה נסיגה התנהגותית. תשאלו את ילדכם: אני רואה כי לאחרונה אתה עצוב? למה אתה עצוב? והיה ואין שינוי זה המקום ללכת אם האינסטינקט ההורי שלכם ולהכניס גורם טיפולי.

כמה פעילויות שתאפשרנה לכם לברר מה מתרחש בחדרי החדרים של ילדכם.

  • ·         ציור – בקשו מהילד לצייר את עצמו, את משפחתכם הגרעינית, ואת הבית ישנם מומחים לפיענוח ציורים אבל גם אתם תוכלו לראות , איך הילד רואה את עצמו יחסית לבני הבית. תמיד מומלץ להפנות את הציור לבעל מקצוע
  • ·         בקשו מילדכם להמציא חבר/ה דמיוני ותבררו איזה תכונות הוא העניק לחבר הדמיוני אלה הם התכונות שבחווייתו אין לו.
  • ·         תאטרון בובות- כל אחד מבני המשפחה יכין לעצמו שחקני תאטרון מנייר וביחד תיצרו סיפור. שימו לב איזה דמות הילד בוחר להיות ומה היא אומרת. אתם יכולים בצורה מודעת להתחיל את הסיפור :" קוראים לי אבנר ואני בן 7 יש לי כבר ילקוט וקלמר אבל אני לא יודע ליד מי אשב בכיתה……"

תמיד תזכרו כי הם זה אנחנו

 

אתם מוזמני להתקשר ולקבוע פגישה

זהרה לוין-מטפלת הוליסטית בשיטת מוח אחד

Zohara3as1@zoharafarm.com

0505236587

זהרה לוין-מטפלת הוליסטית בשיטת מוח אחד
שלום, שמי זהרה ואני מטפלת בשיטת מוח אחד. אני אימא לשלוש עלמות, אשתו של, גרה בבאר טוביה ומחוברת אל האדמה בגופי ונשמתי. אל תהליך העבודה שלנו אני מוזגת את אהבתי לאדם את ניסיון החיים והידע הרב שאספתי עם השנים. שיטת מוח אחד רואה את האדם כישות הוליסטית הפועלת בסינרגיה של גוף נפש. בעזרת השיטה אני אלווה אתכם למקום בו תוכלו לממש את הפוטנציאל הטמון בכם, לשחרר את הדפוס שהגביל אותנו ולהחזיר לעצמנו את יכולת הבחירה ממקום מאוזן ולא שיפוטי. אם אתם נמצאים במקום של הלא - ביחד נצעד אל הכן, אל הרצוי לכם, אל המקום בו את/ה תנהל את חייך. ביחד נלמד לנוע מהמקום המצוי אל המקום הרצוי.