לראשונה בישראל ובהופעה נדירה לרגל יום הניצחון על הנאצים התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרסבורג בראשות המנצח יורי טמירקנוב

צילום:Stas Levshin

St. Petersburg Philharmonic Orchestra_2016 Photo by Stas Levshin 860K

צילום  סטס לבשין

אחת התזמורות המובילות בעולם, התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרסבורג,  מגיעה לישראל לשני קונצרטים חגיגיים לרגל חגיגות ה- 70 למדינת ישראל.
הקונצרטים בהשתתפות 120 נגנים יתקיימו בהיכל התרבות בתל אביב ב-9 במאי 2018 – יום הניצחון על גרמניה הנאצית ולמחרת ה-10 במאי 2018.
בקונצרט של ה-9 במאי תבוצע הסימפוניה השביעית "לנינגרד" מאת דמיטרי שוסטקוביץ' הידועה כסימפוניה שנוגנה בימי המצור על לנינגרד (הלא היא סנט פטרסבורג), כלומר הסימפוניה הסנט- פטרסבורגית.
בתוכנית של ה-10 במאי יבוצעו הקונצ'רטו לפסנתר מס' 3 מאת סרגיי רחמנינוב והסוויטה הסימפונית "שחרזאדה" מאת ניקולאי רימסקי קורסקוב. בקונצרט יככב הסולן ניקולאי לוגנסקי, אחד הפסנתרנים המוערכים בעולם. שני הקונצרטים יתחילו בשעה 20:30.

[youtube iCPq0SiduKs]

התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרסבורג נוסדה ביולי 1882, בתקופת רוסיה הצארית. אחרי מהפכת 1917 היא זכתה למעמד ממלכתי ובראשה עמד סרגיי קוסביצקי. בין המנצחים הבינלאומיים שעבדו עם התזמורת באותה התקופה: ולטר, ויינגרטנר, קלייבר, מונטה וקלמפרר. עם סולני התזמורת נמנו ולדימיר הורוביץ וסרגי פרוקופייב. ב-1918 היא ביצעה לראשונה את הסימפוניה הקלאסית מאת פרוקופייב וב-1926 – את הסימפוניה הראשונה מאת שוסטקוביץ'.
בשנה 1938 התחילה "תקופת מראווינסקי" בת 50 שנה שהזניקה את התזמורת למקום גבוה מאוד בדירוג הבינלאומי. באותן שנים התקיים שיתוף פעולה הדוק בין המלחין דמיטרי שוסטקוביץ' למנצח יבגני מראווינסקי. שוסטקוביץ' הקדיש למנצח את הסימפוניה השמינית שלו. התזמורת הפילהרמונית ביצעה יצירות קלאסיות מוכרות לצד יצירות מהמאה העשרים.
לאורך השנים עבדו עם התזמורת המנצחים: מהטה, סווטלנוב, רוז'דסטבנסקי ואחרים. בין הסולנים שהופיעו איתה היו קליברן, גולד, סטרן, ריכטר, אויסטרך, וירסלדזה, טרטיאקוב, קוגן, ספיבקוב ואחרים. משנת 1988 עומד בראש התזמורת המנצח יורי טמירקנוב.

צילום:Stas Levshin
צילום:Stas Levshin

יורי טמירקנוב

המנהל האמנותי והמנצח הראשי של התזמורת הסימפונית של סנט פטרסבורג הוא מנצח בעל שם בינלאומי. מזה שלושים שנה מנצח טמירקנוב על תזמורות מובילות כגון שיקאגו, בולטימור, סנטה צ'צ'ליה, התזמורת הלאומית של דנמרק, לונדון פילהרמוניה, יומיאורי של טוקיו ולה פניצ'ה. בשנת 2015 זכה בפרס "חיים למען המוסיקה – פרס ארתור רובינשטיין" של קרן תיאטרון לה פניצ'ה ובאות כבוד של ממשלת יפן. הוא מכהן כמנצח כבוד של תזמורת ומקהלת סנטה צ'צ'יליה ברומא ובשנת 2016 הוא זכה באות "ארקה ד'ורו" (תיבת הזהב) של איטליה.

בשנת 2017 מונה טמירקנוב לפרופסור של כבוד בקונסרבטוריון למוסיקה ע"ש צ'ייקובסקי.

צילום Caroline Doutre and NaЛve
צילום Caroline Doutre and NaЛve

ניקולאי לוגנסקי

זוכה בפרס אמן העם של רוסיה, אחד הפסנתרנים המוערכים בעולם. לוגנסקי זכה בפרסים בתחרויות בינלאומיות יוקרתיות רבות ותואר על ידי המגזין גרמופון כ"פסנתרן דגול שהשפיע רבות על סגנון הנגינה המודרני". לוגנסקי מופיע על הבמות היוקרתיות ביותר באמסטרדם, לונדון, פריז, וינה, מילנו, מינכן, מדריד, לוס אנג'לס, ניו יורק וטוקיו. בין שותפיו להרכבים קאמריים –  ואדים רודנקו, ואדים רפין, לאונידס קבקוס, איזבל פאוסט, אלונה בבייבה, אלכסנדר רודין, אלכסנדר קנזב, מישה מייסקי, גוטיה קפוסון ואנה נטרבקו.

לוגנסקי מופיע עם התזמורות החשובות בעולם ועד היום הוא הופיע עם 240 מנצחים בהם  סווטלנוב, גרגייב, ברוגן, מזור, נגנו ועוד. לוגנסקי מופיע בכ-100 קונצרטים בשנה והרפרטואר שלו כולל 50 קונצ'רטו לפסנתר ויצירות מתקופות שונות. דיסקים ובהם הקלטות מהקונצרטים של לוגנסקי יצאו לאור ברוסיה, יפן, הולנד וצרפת וזכו לתגובות אוהדות ביותר בתקשורת.

כרטיסים 186-626 שקלים  בקופת בראבו   *3221 , במשרדי לאן  *8780