10 טיפים להפחתת קלוריות בלי דיאטה ובלי מאמץ

salad-dish-844144_1280 (1)

כשאנחנו מחליטות שאנחנו רוצות לרדת במשקל… אנחנו שואלות את עצמנו המון שאלות כמו באיזה דיאטה לבחור? כמה אנחנו רוצות לרדת ממשקלנו בשבוע? מה מטרת הירידה במשקל? בריאותית? אסתטית? גם וגם? איך הכי נכון לעשות את זה? האם אנחנו צריכות לעשות ספורט בכמות מוגברת ? האם לבחור בטיפול נטורופתי בעודף משקל? . שאלות אלה ורבות אחרות מטרידות אותנו ומעכבות אותנו להתחיל את התהליך עצמו. במקום להתלבט ולדחות את ההחלטה אפשר לבחור בדרך אחרת. אפשר להתחיל בדרך הקלה של הפחתת קלוריות מהתפריט היומי בלי דיאטה ובלי מאמץ ובכל זאת לא להיות רעבה. תהליך מקדים זה הוא קל ומביא לתוצאות. זהו כלי שיכול לשמש אותנו בכל דרך שנבחר לירידה במשקל.

10 טיפים המסייעים להפחתה בכמות הקלוריות בלי דיאטה ובלי מאמץ

1. לאכול בצלחת קטנה –  ולאכול לשובע מאשר צלחת גדולה ולאכול כפול. אנחנו שבעים גם בעיניים!.

2. מחבת איכותית חוסכת שמן – מחבת שרוטה דורשת הרבה יותר שמן כדי שהאוכל לא יישרף

3. לשמור על מטבח נקי ומסודר –  חוסר שליטה על הסביבה גורם לחוסר שליטה באכילה ואכילת  הרבה נישנושים וחטיפים.

4. לא להשאיר פיתויים על השיש –  קופסת הקורנפלקס, עוגות, עוגיות המפתות לאכילה מספר פעמים רב במשך היום.

5. לאכול ליד שולחן – מול הטלויזיה אוכלים הרבה יותר כי האכילה מוסחת, הצלחת יותר זמן מולכם ואנחנו ממשיכים לאכול למרות שאנחנו לא רעבים.

6. כלי ההגשה להשאיר במטבח כדי לא להמשיך לאכול גם כשלא רעבים. למלא צלחת במטבח ולאכול ליד השולחן.

7. גם אוכל בריא משמין – לאכול במידה ולא להגזים כי הוא בריא.

8. אכילת מרק ירקות (לא מוקרם וללא שמנת ) או סלט גדול לפני ארוחת צהרים וערב (מנה ראשונה) חוסך 20% מהקלוריות לולא נאכלו.

9. אריזה אטומה גורמת לאכילה מופחתת לעומת  אריזה בכלי שקוף או זכוכית.

10. הפחתת קלוריות מבלי להקטין בכמות המנה על הצלחת  מנות ראשונות, מרק, עיקריות ניתן לערבב אותן עם המון ירקות חיים, מבושלים, פטריות, עלים ירוקים וכדומה.

לטיפים נוספים אשמח אם תבקרו אותי באתר אירית סדן נטורופתית  דיאטה בשיטת "צעדים קטנים לשינוי גדול"

דוגמאות להגדלת המנה בצלחת והקטנת הערך הקלורי שלה

  • רצועות זוקיני במנת פסטה עם רוטב עגבניות או פסטו  – להפחית בחצי את מנת הפסטה מקמח  ולהוסיף רצועות זוקיני שניצלו מספר דקות במחבת עם מעט מלח ופלפל שחור. לערבב את הזוקיני עם הפסטה ולהוסיף רוטב עגבניות.
  • רצועות זוקיני בלזניה עם רוטב עגבניות – להחליף שכבה או שתיים של הפסטה בשכבת זוקיני.
  • צלי או סטייק מפטריות פורטבלו – ניתן לצלות עם מעט רוטב וללא שמן פטריות פורטבלו. לאחר הצלייה הן מקבלות מירקם בשרני וצבע שמזכיר בשר. מעיין המבורגר צימחוני. ניתן גם להחליף חלק מצלי הבשר בקוביות פטריות פורטבלו.
  • במקום איטריות במרק עוף או ירקות – להוסיף כרוב ברצועות (שקית מהסופר)
  • קטניות ודגנים עם המון ירקות מבושלים– לערבב חצי כוס (מנה) עם המון ירקות מבושלים.

 

 

iritsadan
בלוג השייך לאתר של אירית סדן נטורופתית ומומחית לדיקור אוזן. בבלוג תמצאו המלצות, טיפים וכתבות של אירית סדן על שיטת הטיפול לירידה במשקל "צעדים קטנים לשינוי גדול"