10 טיפים לאכילה בחופשה בבית מלון

beach-544621_1280

כשאנחנו מתכננים לצאת לחופשה בארץ או בחו"ל תמיד צצה ועולה הדאגה מה עושים עם הדיאטה ואיך שומרים על המשקל מבלי לקלקל את החופשה? למען האמת, זוהי דאגה מוצדקת, אולם יש לה פתרון. אם נתכנן את צורת ההתנהלות שלנו עם אוכל ונשמור על מספר כללים, לא נעלה במשקל ולא נקלקל לנו את החופשה. ניתן לשלב אכילה מתאימה בחופשה וזה אפילו די פשוט.

10 טיפים לאכילה נכונה בחופשה בבית מלון : 

1. לשלב בחופשה פעילויות גופניות ולא רק בטן גב בבריכה –  להתחיל את הבוקר בשעת צעידה בחדר כושר, על חוף הים או באזור סביב המלון. כשעושים פעילות גופנית לפני ארוחה, מגיעים לארוחה כשחילוף החומרים בשיאו. מסייע לשריפת קלוריות.

2. להגביר שתייה –  להשתדל לשתות רק מים, תה צמחים או תה ירוק. להימנע משתייה ממותקת, מיצי פרי, שייקים וכדומה. להכין מראש בקבוקים עם שתייה. לשתות כ- 2 ליטר נוזלים ויותר, לפי הצורך. לפזר את השתייה לאורך כל היום. רבע שעה לפני כל ארוחה לשתות 2 כוסות מים ולסיים את הארוחה בכוס תה ירוק או תה צמחים.

3. לשמור על סדר הארוחות ולאכול כל 3 – 4 שעות ארוחה – אם יוצאים לזמן ארוך  להצטייד בפרי לארוחת ביניים או כריך לארוחת צהרים. לא להתפתות לנשנש בין הארוחות!.

4. אכילה איטית ומודעת לאוכל והטעם שלו – ללעוס הרבה, לעשות הפסקות ולדבר בזמן הארוחה. אכילה איטית מאפשרת הנאה מטעם האוכל ולהזדקקות לכמות יותר קטנה כדי להרגיש שבעים. מנגנון השובע פועל 20 דקות מתחילת הארוחה.

5. להתחיל כל ארוחה עם סלט ירקות גדול או מרק ירקות – אם הצלחתם למשוך את אכילת הסלט יותר מ-20 דקות, מנגנון השובע יעבוד ובמנה הבאה תהיו הרבה פחות רעבים.

6. קינוח בסוף ארוחה – לבחור אסטרטגיה ולהקטין את ה"נזק" –  לוותר על הקינוח בצהרים. לאכול אותו כארוחת ביניים או לקחת בצלחת קטנה את המנות המושכות ביותר (3-2) ולטעום ביס אחד מכל מנה. לנסות לעצור כאן! לביס הבא יש בדיוק את אותו הטעם. אפשרות נוספת- לחלוק עם מישהו או לחלק קינוח לפעמיים – חצי בבוקר וחצי בערב..

7. לוותר על ישיבה בבית קפה ומאפה במשך היום – לעתים הליכה ממושכת גורמת לתחושת עייפות וצורך ב"אנרגיה". ישיבה בבית קפה גוררת תמיד הזמנה של קפה ו"עוד משהו"….בד"כ עוגה או גלידה. מומלץ לקנות קפה ולקחת אותו אתך ולשתות במקום נעים בסביבה.

8. לתכנן בילויים בזמן החופשה שאינם קשורים באוכל – מופע, ספא, ספורט ימי, מסלולי הליכה בטבע או על חוף הים וכדומה.

9. כאשר האוכל מוגש במזנון חופשי – להתחיל בסיבוב סביב המזנון ללא צלחת והתרשמות מהאוכל המוגש. בחירה רק במה שנראה באמת טעים ומיוחד, הרבה מאכלים על בסיס ירקות.

10.  לבחור את סוג האוכל וכמותו – האוכל בבתי מלון מכיל כמויות גדולות של שמן, מרגרינה, חמאה וגורם לנו לא לאכול את הכמות הדרושה לנו אלא הרבה יותר. בדרך כלל גם הצלחות גדולות וכפות ההגשה גדולות. לבחור צלחת קטנה שתגרום לחשוב פעמיים על הבחירות והכמות  ולמלא פעם אחת מה שבאמת שווה!

כדאי לזכור לא לוותר ולצאת מהמסגרת לחלוטין !  גם אם השליטה על האכילה בחופשה קשה יותר או אפילו בלתי אפשרית, כדאי תמיד לזכור את הכללים ולנסות ליישם את מה שאפשרי (למשל כמות שתייה וסוג השתייה, לאכול לאט, לצמצם נזקים, לותר על קינוח מידי פעם, לאכול הרבה סלט….).

כדאי גם לזכור שתמיד ניתן לתקן! בארוחה הבאה או בבית. מטרת חופשה היא להינות ולרוב האוכל הוא חלק מההנאה. גם אם אכלת קצת יותר ממה שתכננת בזמן החופשה, עם החזרה הביתה חזור לשגרת אכילה מסודרת ומאוזנת. המשקל יחזור לעצמו במהירות. בחופשה קשה להיות ב"דיאטה" אך ניתן בהחלט לא לעלות במשקל.

לטיפים נוספים לירידה במשקל אשמח אם תבקרו באתר שלי http://www.iritsadan.com/

iritsadan
בלוג השייך לאתר של אירית סדן נטורופתית ומומחית לדיקור אוזן. בבלוג תמצאו המלצות, טיפים וכתבות של אירית סדן על שיטת הטיפול לירידה במשקל "צעדים קטנים לשינוי גדול"