הקשר בין דיאטה ואיזון המשקל לאיזון ההוצאות הכספיות

בחורה עם מחשב נייד

retro-1291745_640

הקשר בין דיאטה ואיזון במשקל לאיזון ההוצאות הכספיות החודשיות הוא בהרגלים נכונים ובניהול נכון! כדי להצליח בתהליך הירידה במשקל ושמירה על משקל תקין מומלץ לעבוד על שינוי הרגלים. אוכל בריא, בכמות הנכונה והרגלי אכילה וקניות נכונים הם בדרך כלל זולים יותר!

הרגלי אכילה לקויים, נשנושים מרובים, אכילה ללא גבולות, קניות מוגזמות של אוכל, אכילה מיותרת שלא לצורך, אכילה תכופה וחפוזה בדוכני פלאפל ושווארמה ברחוב, אכילה קבועה ומרובה במסעדות, בחירות לא מתאימות וכדומה גורמות לנו לעלות במשקל, לניהול לא נכון של אורח החיים הבריאותי שלנו  ובעקבותיו לניהול כספי לא נכון. גם ההפך הוא נכון, ההוצאות הכספיות המוגדלות והמיותרות הקשורות באוכל וחוסר תכנון מחבלות לנו גם בכיס וגם במשקל.

5 הרגלי אכילה שיאזנו לכם את המשקל והדיאטה ואת ההוצאות הכספיות 

  1. להקפיד על סדר יום תזונתי והרגלי אכילה מסודרים – ניהול סדר יום תזונתי בריא  הכולל ארוחה כל 3-4 שעות, 3 ארוחות עיקריות ו-2-3  ארוחות ביניים. הימנעות מנשנושים מיותרים בין  הארוחות הגורמים לעלייה במשקל, בדרך כלל לא בריאים וגורמים גם להוצאות כספיות מיותרות.
  2. ניהול יומן אכילה יומי ושבועי  יומן אכילה משקף כל מה שאכלנו במשך היום ומאפשר תיקון במידת הצורך. ניהול נכון חוסך בקלוריות מיותרות, בהוצאות מיותרות ומאזן את התקציב החודשי.
  3. להרבות בשתיית מים – 2-3 ליטר ביום. להימנע ממשקאות מזיקים  כמו משקאות דיאט, מיצים, משקאות קלים וממותקים עתירי סוכר וחומרים משמרים ומזיקים לבריאות. ניתן לשדרג את המים על ידי הוספת מיץ לימון, נענע, תה ירוק או תה פירות או תה צמחים. שתיית מים תיגרום במיידי לחיסכון בקלוריות מיותרות ומזיקות וחיסכון גדול גם בהוצאה כספית.
  4. מודעות לתחושות רעב – שובע וצמא – לעיתים אנחנו מבלבלים בין רעב לצמא ונדמה לנו שאנחנו רעבים. התוצאה, אנחנו אוכלים שלא לצורך ומשמינים. מומלץ לנסות בין הארוחות כשמתעורר רעב קודם כל לשתות  מים. בנוסף, לעיתים נדמה לנו שאנחנו רעבים בהרבה ממה שאנחנו באמת. מודעות לתחושות רעב והפסקת האכילה במצב שעדיין איננו מפוצצים ימנעו אכילה עודפת…חיסכון בקלוריות ובהוצאות כספיות. מודעות לאיך, כמה ומתי אנחנו אוכלים ניתן לפתח בעזרת כלים התנהגותיים שונים ביניהם מדיטציית מיינדפולנס. 
  5. להשתמש בצלחות קטנות יותר ולאכול לאט יותר – צלחת קטנה מלאה משדרת למוח על הרבה אוכל… בצורה זו נימנע מהעמסה על צלחת גדולה ואכילה מיותרת  של קלוריות. בנוסף, לאכול לאט…למוח לוקח 20 דקות לשדר שובע. אכילה בדיוק על פי רמת הרעב שלנו תחסוך בקלוריות מיותרות הגורמות להשמנה והוצאות כספיות מיותרות.

 

5 הרגלי קניות שיאזנו לכם את המשקל והדיאטה ואת ההוצאות הכספיות

  1. להכין רשימת קניות מראש – לבדוק מה חסר ולקבוע את התקציב לקניות של אותו שבוע. לעשות קניה אחת מסודרת ולא הרבה קניות קטנות. דרך זו תאפשר חיסכון בהוצאות מיותרות על אוכל ובאכילה מיותרת. 
  2. לא ללכת לקניות רעב – כשרעבים קונים יותר ובדרך כלל מתפתים גם לדברים מיותרים. מומלץ ללכת לקניות שבעים וכך לחסוך בכסף ובקלוריות מיותרות.
  3. עריכת קניות בבית באינטרנט – שיטה מומלצת המאפשרת לבדוק במיידי מה צריך ומה חסר.  בצורה כזו אנחנו נמנעים מפיתויים מיותרים בחנות, חוסכים כסף וקלוריות מיותרות.
  4. בקניות בסופרמרקט מומלץ להיצמד לקירות ההיקפיים של החנות – בדרך כלל המוצרים הבסיסיים הבריאים יותר כמו מוצרי חלב, בשר, לחם, ירקות ופירות נמצאים בהיקף הסופרמרקט והמוצרים הבריאים פחות כמו ממתקים, סוכריות, שוקולד, עוגות, וופלים וכדומה נמצאים באמצע או ב"מבצע" ליד הקופות. קנייה באינטרנט מאפשרת בחירה ודיוק בכמויות על פי הצורך ולא על פי הפיתויים של מראה עיניים – חיסכון בקניות מיותרות הוא חיסכון בקלוריות וחיסכון בכסף.
  5. קריאת תוויות מזון – רשימת הרכיבים המרכיבים את המוצר מסודרת בסדר יורד מבחינה כמותית. מרכיב שנמצא בתחילת הרשימה כמותו גדולה יותר ממרכיב שמופיע בסוף הרשימה. עיון ברשימה זו עוזר בזיהוי מזונות שמכילים מרכיבים רצויים כמו דגנים מלאים או מרכיבים בלתי רצויים כמו שומן צמחי מוקשה. הימנעות ממוצרים מזיקים חוסכת קלוריות והוצאות כספיות מיותרות.

 

הקשר בין איזון המשקל, הצלחה בתהליך ירידה במשקל והתמדה לאורך זמן לאיזון ההוצאות הכספיות החודשיות הוא בהרגלים נכונים וניהול נכון. הרגלי חיים נכונים, בחירות נכונות, החלטות תזונתיות נכונות, מודעות עצמית וקניות מתוך מחשבה מאפשרות איזון המשקל, הצלחה בדיאטה לאורך זמן ואיזון ההוצאות הכספיות החודשיות.

עוד  על שיטת "צעדים קטנים לשינוי גדול" באתר אירית סדן נטורופתית, מאמנת תזונה ומומחית בדיקור אוזן 

iritsadan
בלוג השייך לאתר של אירית סדן נטורופתית ומומחית לדיקור אוזן. בבלוג תמצאו המלצות, טיפים וכתבות של אירית סדן על שיטת הטיפול לירידה במשקל "צעדים קטנים לשינוי גדול"