תקשורת מקרבת לא נחמדה

תקשורת מקרבת עוסקת במעבר ממעגל הפגיעה למעגל הנתינה.
הרבה פעמים אנשים רוצים להיות נחמדים ולא רוצים לפגוע אבל בסופו של יום הם פוגעים בזולת בעל כורחם.

תקשורת מקרבת
לימוד תקשורת מקרבת זה לא להיות נחמד

תקשורת מקרבת זה לא  להיות "נחמד"

תקשורת מקרבת עוסקת במעבר ממעגל הפגיעה למעגל הנתינה.
הרבה פעמים אנשים רוצים להיות נחמדים ולא רוצים לפגוע אבל בסופו של יום הם פוגעים בזולת בעל כורחם.

לכן צריך למצוא דרכים להגיד דברים גם אם הם לא נעימים בצורה שאינה פוגעת אבל כנה וישירה.

אביא דוגמא מהתנהלות מול בעל מקצוע שמספק לי שירותים,  חלק מההתנהלות ביננו לא תואם את הצרכים והציפיות שלי. הדרך שבה אני פעלתי היא לא להאשים, אלא לשוחח איתו מתוך העמדה הזאת :

הוא איש מקצוע מצוין ויש לו מלא לקוחות שמרוצים (לכן בחרתי את שירותיו) הוא מאמין בדרכו.
לי יש צרכים שלא נענים שיקפתי אותם .
הסברתי לו שזה העניין שלי לא שלו .

בסופו של לדבר נפרדנו אבל ללא כעסים ללא פגיעה וללא העלבות.
אני מניח שיש בליבו צער וחושת החמצה אבל אם הוא אדם בוגר זה ישמש אותו לגדילה, אין לו טענות כלפי ואין לי טענות כלפיו.

נניח שהייתי "נחמד" אז בסופו של דבר הייתי מפסיק את השירות שלו באיזה תירוץ במקרה הטוב ובכעס במקרה הנפוץ יותר. איזו הזדמנות היתה לי ? מניח שמתי שהוא אני אחווה משהו דומה חזרה, איזו הזדמנות היתה לו ? כלום …

לכן תקשורת מקרבת לא נחמדה אבל עוצרת את מעגל הפגיעה

לימוד תקשורת מקרבת