תלבושת אחידה והפרעות אכילה בבית הספר היסודי

הצלע הקטנה בשלישייה שלנו היא ילדה חכמה, רזה מאוד ומודעת מאוד. איך היא הרגישה כשהיא הבחינה שמידת חולצת בית הספר שלה גדולה מזו של אחיה, הגדול (פיזית) ממנה?

השלישיה (צילום: אלבום משפחתי)

יש לנו שלישייה בני 8. הם עולים לכיתה בבית ספר חדש וביישוב חדש מה שהצריך רכישה חד פעמית של 24 חולצות בית ספר. עד כאן אין בעיה. איפה הבעיה מתחילה?

הבעיה מתחילה כששניים מהילדים הם באותו גובה ובאותו משקל כמעט וההבדל ביניהם הוא שאחד הוא בן, אז הוא לובש מידה 10, והשנייה היא בת, אז היא צריכה מידה 16. עיניכם רואות שרוחב החולצות זהה. זה לגמרי נכון – גם מבנה הגוף שלהם מאוד דומה.

חולצות במידות שונות (צילום: דורית הלפרין)

מימין: מידה 12 בנות, מידה 10 בנים. שמיים וארץ.
משמאל: מידה 10 בנים ומידה 16 בנות, רוחב דומה, אורך שונה לחלוטין

.

ואז, אז עברנו לשלישית בשלישייה. היא ממש רזונת. כמה רזונת?

היא עדיין מידה 4-6 במכנסיים והסיבה היחידה שבמכנסיים ארוכים היא צריכה מידה גדולה יותר זה כי היא ארוכה מידיי בשבילם.

כמה רזונת?

חולצות מידה 5-6 על פי רוב רחבות עליה. בחברות עם גזרה צרה היא מידה 8 גג.

כמה רזה?

כשהיה לה וירוס בבטן והרופא בדק אותה הוא אמר שהוא מרגיש את גופי החוליות, ולא, הוא לא טעה באנטומיה.

כמה רזונת?

עד כדי כך שכבר כשהייתה בת 5 הלכתי בלעדיה לרופא לומר לו שיש לה הפרעת אכילה ושהיא פשוט מסרבת לאכול ומסתכלת על הצלחת באימה כדי לא להשמין.

כל הילדים ביחד (צילום: אלבום משפחתי)

בבית אין לנו משקל. אנחנו לא עוסקים במשקל. אנחנו מקיימים אורח חיים בריא ומאוזן על טהרת הכל מהכל, כולל מתוק, שמן, גלוטן ושאר מזונות. אז בדקנו את הסביבה שבה היא לומדת ובירור העלה שהיא שמעה שיחות בסגנון 'אני שמנה וצריכה לאכול פחות' בין הסייעות בגן, וגם היה ילד שישב לידה בארוחות וסיפר על אחותו השמנה והבולמית שעכשיו לא אוכלת אז צריכים לאשפז אותה. אבל היא רק שמעה שהיא שמנה וששמנה זה לא טוב.

באופייה, הילדה סופר אמפתית, מאוד רגישה לאחר ותמיד משליכה את הרע שקורה כאילו היה באשמתה, גם כשהוא לא. היא אינטליגנטית ביותר- שכלית ורגשית והיא פשוט ילדה שחשוב לה לוודא שכולם בסדר ומרוצים. אחרי עבודה קשה היום היא למדה להיות אסרטיבית ומציבה גבולות באופן ברור, אבל לקח לה קרוב ל- 7 שנים ושנה נוספת בגן להבשיל למקום הזה.

אז היא ילדה סופר-רזה עם נטייה להפרעות אכילה.

אחרי טיפול והתייחסות היא חזרה לאכול ולהתייחס לאוכל בכבוד ולא בפחד. היא עדיין מקפידה להכניס את הבטן שלה בכל הזדמנות, אבל היא אוכלת בריא ומגוון. בקיצור, היא בסדר ואנחנו עם האצבע על הדופק על הרגלי האכילה שלה, רק לוודא שמבטי האימה מהצלחת לא יחזרו שוב.

וכבר ציינתי שהיא ילדה מודעת, נכון? אז היא, הרזונת הזו, מידה 12. והיא התבאסה רצח שהיא מידה 12, כי הוא מידה 10 והיא הרי יותר רזה ממנו. כמה יותר רזה ממנו? עיניכם רואות – אבל המידה שלה, המידה שלה כבר גדולה משלו. והיא מבואסת.

חולצות במידות שונות (צילום: דורית הלפרין)

ילדה קטנה עם חולצה קטנטונת במידה גדולה ונטייה להפרעות אכילה.

אופנה מייאשת 🙁