תכשיטים ואג'נדה – מאבק הסופרג'יסטיות והשתקפותו בעיצוב התכשיטים/ Jewelry Design and agenda – the suffragettes' struggle in jewelry design

בחורה עם מחשב נייד

 

במחצית השניה של המאה ה-19 נוסדה ברחבי אירופה ובארה"ב התנועה הסופרג'יסטית ששמה לה למטרה להיאבק למען זכות בחירה לנשים. מאבקן של חברות התנועה הסופרג'יסטית, שרובן הגיעו ממעמד הביניים וממשפחות מבוססות, קודם באמצעות הפגנות, נאומים, כנסים, ספרים, מאמרים והצעות חוק. גם האמנות והעיצוב הגרפי שיחקו תפקיד חשוב בקידום רעיונות הסופרג'יסטיות באמצעות יצירת כרזות תומכות בתנועה ועקרונותיה. עיצוב תכשיטים, כמו תחומים אמנותיים אחרים, גוייס אף הוא לקידום התנועה, וכך ניתן להבחין בקו עיצובי אחיד אשר התאפיין בשלושה צבעים, צבעי התנועה – ירוק המסמל תקווה, לבן המסמל טוהר וסגול ליושרה, ובאבנים יקרות כגון: אזמרגדים ירוקים, יהלומים לצבע הלבן ואמטיסטים לצבע הסגול.
תגובת הנגד, מצד המתנגדים לתנועה הסופרג'יסטית, לקו עיצובי זה לא אחרה להגיע, ועד מהרה הופיעה "התשובה" לתכשיטי הסופרג'יסטיות בעיצוב קולרי נשים, אף הם משובצים באבני חן יקרות. קולרים אלו, אשר היו פופולארים בקרב נשים מהמעמד הגבוה קיבלו את השם: "קולר של כלב" Collar de Chien, שבא לקבע את מקומה של האשה כרכושו של הבעל ולא כעומדת בפני עצמה.

Jewelry Design and agenda – the suffragettes' struggle in jewelry design

In the second half of the 19th century, the suffragettes' movement was founded throughout Europe and the United States. The movement's goal was to fight for the right to vote for women. The struggle of the suffragettes members, most of whom came from the middle class and from established families, was manifested through books, articles, and conferences. Art and graphic design, played an important role as well in promoting the ideas of suffragettes by creating posters supporting the movement and its principles. Jewelry design, like other artistic fields, was also mobilized to promote movement ideas, by designing jewelry line, obtained by placing precious stones, characterized with the movement's colors – Green, White, and Purple. the Green color (emeralds) symbolized hope, the White symbolized (diamonds and pearls) purity, and the Purple (amethyst) symbolized integrity.
Soon appeared the counter-reaction, on the part of the opponents of the suffragette movement, by designing women's collars, also studded with precious gemstones. These collars, which were popular among upper-class women, received the name "Collar de Chien," which sought to replace the woman as the property of the husband rather than standing on her own.

Jewelry Design e agenda – la lotta delle suffragette nel design di gioielli

Nella seconda metà del 19 ° secolo, il movimento delle suffragette fu fondato in Europa e negli Stati Uniti. L'obiettivo del movimento era lottare per il diritto al voto per le donne.Molte di queste suffragette donne provenivano dalla classe media provenivnnoa e da famiglie consolidate. Loro lotta si manifestava sia attraverso libri, articoli e conferenze e sia attraverso l'arte e la grafica . Il design di gioielli, come altri campi artistici, è stato anche mobilitato per promuovere l'idee di movimento, progettando linee di gioielli, ottenute posizionando pietre preziose, caratterizzate dai colori del movimento: Verde, Bianco e Viola. il colore verde (smeraldi) simboleggiava la speranza, il bianco simboleggiava la purezza (diamanti e perle) e l'integrità simbolizzata da porpora (ametista).
Ben presto apparve la controreazione, da parte degli oppositori del movimento delle suffragette, progettando colletti da donna, anch'essi tempestati di gemme preziose. Questi collari, che erano popolari tra le donne dell'alta borghesia, ricevevano il nome di "Collar de Chien", che cercava di sostituire la donna come proprietà del marito piuttosto che stare in piedi da sola.

טיפאני קולרקולר טיפאניedwardian 9ct gold peridot and pear suffragette necklace-600x600קלימט אדלקלימט יהודיתהורדה

ד"ר ענת מוברמן - נשיות, מיניות וזוגיות בראי האמנות
כמרצה, במשך שנים אני מרצה על מקומה של האשה בהיסטוריה כפי שהיא נבחנת בתוך התא המשפחתי ומערכות היחסים שהיא מנהלת (אם בתוך הנישואים, ואם מחוץ להם). בואו הצטרפו אלי למסע מרתק מהעבר ועד היום, מסע שהביא אותנו עד היום - למקום שהאשה נוכחת ומגשימה את עצמה.קצת עלי: בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה של החינוך, אוניברסיטת ניקרגואה (2014), תואר שני בתולדות האמנות, אוניברסיטת ת"א (2000). לימודי התמחות בתרבות איטליה מטעם "האוניברסיטה לזרים" של סיינה (2002) , תואר ראשון בתולדות האמנות, אוניברסיטת ת"א (1998). מרכזת קורסי כתיבה אקדמית במחלקה לעיצוב ב"מכון הטכנולוגי חולון" ומרצה לתולדות האדריכלות ועיצוב הפנים . מרצה לתולדות האדריכלות ועיצוב הפנים והריהוט ב"בבית הספר לעיצוב", המכללה למנהל, המסלול האקדמי. מרצה בקורסי סטיילינג ועיצוב פנים ב"בנין ודיור". מרצה לתולדות האמנות, האדריכלות והעיצוב ב"אבני" . מרצה על אהבה, זוגיות וארוטיקה בראי האמנות ב"אסכולות", וב"מכון אבני" לאמנות.