תהיה גבר תצביע אישה! מיומנה של מתמודדת לראשות עיריית אשקלון- ד"ר ריקי שי

מאז היותי ילדה אני זוכרת את אבי עליו השלום לוקח אותי יחד עם שני אחיי , הייתי ילדת סנדוויץ" בין 2 בנים אך מלבד היותי ה"נסיכה" של אבא היו לו דרישות שוות מכולנו, גם כשהיה לוקח אותנו לים ביקש אותי להתחרות בריצה, בשחייה ואף פעם לא נתן לי הקלות כלשהם. בהמשך חיי הבוגרים גם למדתי בבית ספר תיכון בכיתת ענ"א מערכות מחשבים בכיתה בה כל התלמידים היו בנים ואני כבת יחידה למדתי את עולמם..אח"כ גם בצבא ציפו שאעמוד בכל הדרישות. ובכל זאת, תמיד כשראיתי את 2 העולמות הגברים והנשים ידעתי שחלק גדול אינו שווה ואינו מיוצג כפי שראוי היה שיהיה מיוצג. אני חושבת שחלק גדול מהחלטתי להכנס לעולם הפוליטי הייתה העובדה כי אין א/נשים רבים שמשמיעים את הקולות החשובים בחברה. ודווקא כפעילת ציבור שהקימה את בית האישה , כחברת מועצה שפעלה למען קידום מעמד האישה, הילדים והצעירים קיבלתי תמיכה רחבה דווקא מ…גברים!?
MediumPic634190292278411250
אני זוכרת יום אחד שהחלטתי לבדוק את התופעה איך יכול להיות שכאישה שמעצימה את מעמד האישה (בסדנאות, בלימודי תעודה, בצהרונים לילדים, בתעסוקת אימהות ועוד) אני מקבלת דווקא תגובות חיוביות מגברים. אני חייבת לומר שהוקסמתי מהתשובות ועוד יותר מהכנות של האנשים ששוחחו עימי . היו כאלה שענו שהמגדר כלל לא משנה להם והם עוקבים אחר עשייתי ופועלי למען החברה והעיר , התכניות החדשניות, ההיבטים שחברי מועצה וראשי עיר כלל לא שמים לבם לכך. למען גילוי נאות, אבהיר כי את כל נושא הפוליטיקה למדתי באמצעות עמותת כ"ן (כוח נשי) וראיתי מודלים נשיים ותכניות בערים אחרות בארץ ובעולם. 
22647_1344431213549_7211585_n
אחרים דווקא שיבחו את המגדר ואמרו כי הפוליטיקה הגברית  בנויה יותר לנהל ופחות לשרת  ועובדת יותר על אגו ולדעתם לכן נראית הפוליטיקה כיום כפי שהיא קיימת בשחיתות נוראית , קומבינות וחוסר חוק ומוסר, אנו מצפים למשהו אחר ואני בטוח שיגיעו עוד אנשים להצביע אם רק יאמינו שיש תקווה ואידיאולוגיה. 
ישנם כאלה ששיבחו את התכונות הנשיות כאלה שיוכלו לשרת את התושבים. היינו רוצים שתהיה רגישות – רגישות לאדם החלש בחברה, לערבות של החברה כולה אולי יש משמעות מהיבטים נשיים. ועוד דבר, רבים ציינו שמי שמנהל בפועל את משק הבית הן הנשים והרי ניהול עירייה היא דומה רק בקנה מידה גדול יותר. ולכן סדרי העדיפויות וההשקעות תהיינה בהתאם. 
היום כשאני אם ל-4 ילדים בוגרים אני שואלת את עצמי האם התוויתי להם את נושא המגדר או שאתגרתי אותם (כמו אבי ז"ל) ללא קשר למין את היכולות שלהם עד למימוש מלא? ואת זה רק ימים יגידו. 
ולאור התובנות הנפלאות שקיבלתי דווקא מגברים שוקלת ברצינות לקיים את יום הגבר ולתת קצת מהתובנות הנשיות והרוחניות שלנו הנשים..:)
שבת שלום ומבורך. 
35341_1507521210697_5000979_n
• ד"ר ריקי שי הינה מתמודדת לראשות עיריית אשקלון 2018
rikishai
ד"ר ריקי שי חברת מועצת העיר אשקלון - מתמודדת לראשות עיריית אשקלון 2018 כחברת מועצת העיר ממונה על החינוך הבלתי פורמלי,קידום נשים ועסקים, ולאחרונה ממונה על השירות לתושב. ריקי שי אשת חינוך, PhD במדעי ההתנהגות ו-M.Aבניהול חינוך, מרצה ובעלת מכללה מזה 15 שנים (משנת 2000) . בתפקידי כמנכ"ל מכללה הכשרתי אלפי עובדים ומנהלים מכל הארץ בסדנאות לשיפור מיומנויות ולמימוש עצמי. עוסקת גם במחקר ופיתוח בתחום החברתי ובנושאים הקשורים לקידום והעצמת נשים, מרצה בקורסים ללימודי נשים ומגדר ולימודי תעודה מנהלות מעון,מטפלות וסייעות בחינוך מאמנת (coaching) אישית ומתמחה בהפרעות קשב וריכוז, סופרוויזרית למאמנים מתחילים מלווה ומכשירה אנשים מכל התחומים להציב מטרות ולהגשים חלומות. מחברת הספר "להתחבר לטבע שבך" במטרה להביא את ההתחברות לאדם ולכל העוצמות שבו ולהביא אותן למימוש עצמי. הקימה את "בית האישה" באשקלון, ומשמשת מנהלת בפועל, תפקיד הכולל כתיבת תכניות ההדרכה, הכשרת מנחים, מאמנים,שיווק, ניהול, ייעוץ לארגונים ולפרטיים והנחייה. בין היתר מעבירה סדנאות לארגונים הבאים: רשויות,עיריית באר שבע, מועצות מקומיות,תמ"ת- הכשרה מקצועית, מתנס"ים, מכללות ,קתדרות שונות ועוד.