שנה אחת, אלפי רגעים

מהרגע שהוא נולד, המצלמה לא נחה. החיוך הראשון, מתהפך, זוחל, נעמד ומה לא? אלפי תמונות נמצאות בסלולרי ובמחשב. למרות כל הטכנולוגיה הזאת, אין תחליף לדפדוף באלבום תמונות אמיתי

יש לי אולי 3-4 תמונות מהתקופה שהייתי תינוקת. נולדתי בסוף שנות ה 70, בת שלישית. פעם, המצלמה לא היתה צמודה לכל הורה 24/7 וגם לא היו תוצאות מיידיות, כך שצילום היה משהו שעושים ממנו עניין של פעם ב- (ואם זה ילד שלישי אז פעם באף פעם).

למזלי הפכתי לאמא בסוף 2015. אחת האהבות הגדולות שלי זה צילום, אך כאמא, זה קשה להיסחב עם מצלמת ריפלקס מסורבלת כל היום לכן אני מצלמת מהסלולרי שזמין לי בכל רגע והתוצאות יוצאות נפלא.

כאן תוכלו למצוא טיפים שכתבתי על צילום תמונות נהדרות ממצלמת הסמארטפון.

מהרגע שהוא נולד, המצלמה שלי לא נחה. מתעדת כל רגע ורגע. החיוך הראשון (היי, זה קרה כבר בגיל שעתיים!),  שוכב על הבטן ומרים את הראש, מרים את עצמו עם הידיים, יושב לבד, זוחל, מתיישב לבד, נעמד, סתם מסתכל במבט מהמם.  ועוד ועוד אלפי רגעים מקסימים וקסומים.  אלפי הרגעים האלה נמצאים על ענן (גוגל תמונות) ובגיבוי על המחשב. אבל מה לעשות, עם כל הטכנולוגיה הזאת, אין תחליף לאלבום שאפשר לדפדף בו ולהראות לכל המשפחה.

הצעה שאי אפשר לסרב לה

במהלך השנה האחרונה, כל כמה זמן הייתי מסמנת כמה תמונות נבחרות ושמה באלבום מיוחד במחשב, במחשבה שמתישהו אני חייבת לעשות למתוק שלי אלבום.

ואז הגענו לגיל שנה. איזו שמחה! בדיוק בזמן הזה שידעתי שאני חייבת לעשות כבר אלבום, קיבלתי הצעה מחברת albume.co.il לעשות אלבום דיגיטלי מודפס! יותר מדויק מזה לא יכול להיות! חבל שלא ביקשתי שאראלה תתקשר (יותר נכון, ביקשתי, אבל כשהטלפון צלצל רצו לחתן אותי עם אברך מקבר רחל)

הכנת התמונות לאלבום

20161218_083058

בכיף ובהתרגשות גדולה התכוננתי להכנת האלבום: בחרתי, סיננתי, הוספתי,  מחקתי, הסרתי כפילויות, הסרתי מטושטשות עד שהגעתי לתמהיל המצומצם של 700 תמונות שנבחרו בפינצטה.

מוכנה ומזומנה נכנסתי לאתר אלבומי

שמחתי לראות שאני לא צריכה להיות מעצבת גרפית (כי אני לא), כדי להכין אלבום מהמם. יש עיצובים מוכנים בכל נושא שרוצים – החל מאלבומי טיולים, אלבומי חתונה, משפחה ועוד ועוד.

ללא שם

20161220_221245

בחרתי לי את העיצוב החביב עליי (במקרה שלי "עיגולים בתכלת" למרות שבחירה לא הייתה פשוטה כלל…), ואז הגעתי למסך של העלאת התמונות. כחובבת טכנולוגיה שכמותי, שמחתי (שלא לומר, התרגשתי) לגלות שיש המון אופציות להעלאת תמונות. אמנם כבר הכנתי מראש את כל התמונות במחשב, אך מסתבר שאפשר להעלות תמונות גם מהסלולרי, מגוגל תמונות, מפייסבוק ומאינסטגרם.  כמה נוח! רשמתי לעצמי לפעם הבאה.

השלב הבא: שילוב התמונות הנבחרות באלבום

למי שסדר התמונות לא מאוד חשוב לו, קיימת אופציה של שיבוץ תמונות אוטומטי – "שיבוץ חכם" , זה חוסך המוך זמן. ואפשר כמובן לעשות שינויים לאחר השיבוץ האוטומטי.

לי זה לא היה כ"כ רלוונטי מכיוון שהאלבום הבסיסי מסודר לפי חודשים והייתי צריכה לסדר לכל חודש את התמונות שלו.

אז איך דוחפים 700 תמונות ל – 12 עמודים עבור כל חודש?

מסננים..

אז שוב מיינתי לפי חודשים, ובחרתי תמונות בודדות כל חודש, ואם היו תמונות שלא יכולתי לוותר עליהן שיניתי קצת את העיצוב כך שאפשר יהיה להוסיף עוד תמונות.

הממשק של אלבומי הוא מאוד נוח, ואפשר לשנות ולהוסיף דברים ממש בקלות. כשהייתה לי שאלה, התקשרתי לשירות שלהם והם הראו לי עוד אופציות שאפשר לעשות, כמו להוסיף עוד עמודים מעוצבים מתוך עיצובים אחרים שקיימים, להוסיף ציורים, אלמנטים וכו'.

m2

הכנתי אלבום ל- 12 חודשים, מלידה עד ליום הולדת שנה, ועדיין היו עוד הרבה תמונות שלא נכנסו, אז הוספתי עוד כמה עמודים בנושאים שונים, עם המשפחה, במיטה עם אבא ואמא, תמונות במים ותמונות סלפי (כן כן.. למתוק שלי יש סלפי'ס כבר מגיל ארבעה חודשים ;-))

selfi

סקירה ושליחה

בדקתי שוב ושוב את האלבום מהתחלה עד הסוף, עיצבתי את הכריכה ושלחתי לינק למשפחה לראות את התוצאה הסופית לפני שליחה להדפסה. (אופציה שווה ביותר!).

זהו, שלחתי להדפסה ועכשיו נותר רק להמתין שיגיע האלבום המיוחל.

האלבום הגיע!

לאחר המתנה של כשבועיים, הגעתי לדואר וקיבלתי קופסה גדולה ומהודרת. ידעתי אמנם שבחרתי אלבום בגודל 30X21 ס"מ, אבל פתאום לראות את זה, זה נראה ענק!

הדפים עבים ואיכותיים וממש תענוג להעביר עמודים וכל פעם מחדש להתמוגג מהיופי הנשקף מהדפים.

כבר מתכננת מה יהיה האלבום הבא שאשלח להדפסה…

20170101_075755

20170101_174213-COLLAGE

הכתבה נערכה בשיתוף אלבומי

הצפונית
עירונית שמנסה להסתגל לחיים בישוב כפרי בגליל. מנחת NLP. כותבת על שינויים גדולים בחיים ועל החיים בכלל. על אהבה, אמהות, צילום, אוכל, אומנות, רווקות בעיר הגדולה ועוד. נשואה ואמא לפעוט ותינוק מתוקים במיוחד. לכל שאלה, פירגון, התיעצות או כל דבר אחר, ניתן לכתוב גם למייל hazfonit.blog@gmail.com