שלוש / דרור משעני

מותחן משובח ביותר אודות שלוש נשים, כל אחת ועולמה היא, כל אחת וחזונה, אך כולן מובלות אל אותו גבר. מה הקשר של שלושתן ? אם בכלל, ומה הקשר בינן לבין אותו גבר אשר רב הנסתר בו על הגלוי ?

three_master(1)

269 עמודים
מו"לית ועורכת ראשית : שרי גוטמן
עורכת הספר : שירה חדד.
הוצאת אחוזת בית ספרים.

גילוי נאות 1  – זהו ספרו הראשון של דרור משעני שאני קוראת.

גילוי נאות 2 – אין ספק שזהו לא הולך להיות הספר האחרון.
אתם יודעים, כשקוראים כל כך הרבה חוות דעת חיוביות וביקורות מהללות, באופן אוטומטי הציפיות גדלות לגבי הספר, והחשש מאכזבה גדל. לשמחתי החשש נגוז עד מהרה ונהניתי מספר משובח ביותר.
שלוש נשים –
אחת – אורנה, גרושה ואם לערן בנה היחיד וכל עולמה. לאחר מסכת גירושין קשה – בה בין היתר בעלה עזב אותה לטובת אישה אחרת והקים משפחה חדשה, מנסה את מזלה בעולם ההיכרויות מחדש.
השנייה – אמיליה, עובדת זרה, מטפלת מסורה בנחום. לאחר שזה נפטר, מחפשת מקור פרנסה חדש. היא מחפשת אחר כיוון בחיים, רוצה לדעת אם היא עושה את הבחירות הנכונות, אם היא עושה כדבר האלוהים. האין כולנו מחפשים אחר אותן תשובות ?
השלישית – אלה, אבל אני לא מתכוונת להרחיב עליה. ואני עושה זאת מבחירה.
שלושתן מוצאות את דרכן אל אותו הגבר, במקרה או שלא.
מדובר בספר אינטיליגנטי להפליא. כתוב בצורה מושלמת. כל אות וכל מילה מונחת בדיוק רב במקומה ולאחר שנעשתה מלאכת מחשבת יסודית ביותר.
העריכה מצוינת, והספר קולח ומרתק.
לספר שלושה חלקים. כל חלק עוסק בדמות אחרת, בכל חלק מתווספת דמות חדשה (כפי שציינתי לעיל), כאשר ניתנת התייחסות כלשהי גם לדמות שקדמה לה. מעין הרחבה, התפתחות נוספת, ועוד נדבך אשר מסייע בהרכבת הפאזל.
הספר כתוב בגוף שלישי עבר בחלקו הראשון והשני, ובחלקו השלישי – ככל שהדבר נוגע לדמות האחרונה, נכתב בגוף שלישי עתיד, והאמינו לי יש לזה סיבה טובה מאוד.
הסופר הזה פשוט מבריק !
בסוף הספר הקורא מצליח להבין מה הקשר של שלוש הנשים לאותו גבר, וההתפתחות בחקירה מגיעה אל שיאה.
דבר אחד היה חסר לי והוא ה"למה". רציתי לדעת למה הוא עשה את מה שעשה, מה הוביל אותו לכך ? ולצערי על כך לא קיבלתי מענה. יש מצב יותר מסביר, שהמחבר בחר בכוונה לא לעשות כן, ולהשאיר את הסוף כמות שהוא.
כל כך נהניתי מהקריאה. מדובר בספר משובח, רמה אחת מעל כולם, ולא בכדי נכתב בגב הכריכה "דרוד משעני עלה לליגת העל של סופרי המתח בעולם".
הרגשתי גאווה ישראלית של ממש בספרות המתח שלנו.
הקריאה מומלצת בחום רב.
רוצו לקרוא !

 

Mira Rozenfeld - מעבר לתוכן
אמא ורעייה, אוהבת לקרוא, וכמה שיותר. הז'אנר האהוב עליי הוא מתח אבל קוראת כמעט כל מה שבא ליד (למעט אולי פנטזיה).