שלום, כאן המשכנתה שלך. שכחת אותי?

בחורה עם מחשב נייד

אם המשכנתה שלכן היתה יכולה לדבר, היא היתה צועקת "הלו!!! אני כאן!! תתייחסי אליי! אפשר לשפר אותי ולחסוך המון כסף!"

אני מלווה לקוחות בתהליך לקיחת משכנתה קרוב ל7 שנים ואחת התכונות הבולטות שחוזרת על עצמה אצל כולם היא הרגשת ה"שגר ושכח". רבים חושבים שמשכנתה זה זבנג וגמרנו, עובדים מאוד קשה בזמן לקיחת ההלוואה וברגע שזה קורה שוכחים ממנה ל20-30 שנים הבאות וכך הם עושים טעות שתעלה להם לאורך השנים המון המון כסף.

בואי נעשה מבחן קטן- כל כמה זמן את בודקת עם ספק האינטרנט/טלוויזיה/תקשורת את החבילה ומנסה להוזיל? כל כמה זמן את בודקת את עלות סל המזון בין הרשתות השונות ומחפשת אחר מבצעים?

אם את צרכנית נבונה אני מניחה שאת עושה את הדברים הנ"ל בתדירות גבוהה, לפחות אחת לחצי שנה-שנה וזה מבורך, אז למה לא לבדוק את המשכנתה?

משכנתה הינה הלוואה פיננסית בשוק משתנה. מה זה אומר? פשוט מאוד- אחת לשנה/שנתיים בודקים כדאיות מחזור למשכנתה.

ישנם 3 מצבים בהם נמצא כדאיות לבצע מחזור למשכנתה:

1. שינוי ביכולת ההחזר של הלקוחות- עליה או ירידה בהכנסות שמשפיעה על יכולת ההחזר החודשי

2. שינוי בצרכים הכלכליים של המשפחה- כאשר יש צורך לשנות את המשכנתה כדי להתאים לצרכי המשפחה המשתנים (הוצאות על חינוך שיורדות או עולות וכו')

3. כאשר יש שינוי מהותי בתנאי השוק- ירידה בריבית המשכנתאות אשר יכולה להביא לחסכון של עשרות ומאות אלפי שקלים למשפחה.

ההוצאה הכי גדולה למשק בית הינה הוצאה על דיור- שכר דירה או תשלום משכנתה. זוהי הוצאה קבועה שכולנו משלמים כמעט כל החיים. אם נדע לתכנן את המשכנתה שלנו בצורה נכונה נוכל לקצר את משך המשכנתה בכמה שנים או להקטין את ההחזר החודשי ולהגיע לחסכון משמעותי.

אני יכולה להביא אין סוף דוגמאות מספריות אבל אני אמחיש את זה בצורה הכי טוב:

נניח שיש לכן משכנתה שעתידה להסתיים עוד 18 שנה, עם החזר חודשי של 3500 ש"ח

בעקבות ירידה בריביות אפשר לקצר את המשכנתה שלכן ל14 שנה. כלומר קיצור של 4 שנים- 4 שנים בהן לא תשלמו כל חודש 3500 ש"ח= 168000 ש"ח! תחשבו מה יקרה אם תחסכו כל חודש את הסכום הזה- אחרי 4 שנים יהיה לכן סכום של 168000 ש"ח לפחות איתו תוכלו לעשות המון דברים שחלמתם עליהם!

פשוט, לא?

אז דעו לכן נשים יקרות, משכנתה זה לא שגר ושכח, וזה לא עניין של גברים. אתן חלק ממשק הבית וצריכות לדעת איפה אתן עומדות למענכן ולמען עתיד המשפחה שלכן!

*******ריביות המשכנתאות בשפל של כל הזמנים! רוצו לבדוק את המשכנתה שלכן עוד היום!*******

הבדיקה לא עולה לכן כסף אבל יכולה לחסוך לכן המון!