שואה וקומיקס – לא מה שחשבתם

ארבע ספרי קומיקס זמינים להשאלה בספרייה העוסקים בנושא מלחמת העולם השנייה והשואה.

אתמול ביקרתי עם הילדים שלי במוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון.  תוך כדי ביקור עם ילדי נתקלתי בתערוכה מדהימה של קומיקס ושואה. חלק היו קומיקסים שיצרו ילדים במהלך השהיה שלהם בגטו וחלק נוצרו שנים לאחר מכן. בספרייה יש לנו כמה ספרי קומיקס שעוסקים בתקופה וכדאי להכיר.

אנה פרנק – היומן הגרפי, הוצאת דביר, 2018.

anna

כשהקומיקס הזה יצא אני זוכרת סערה בארץ, החל ממחמאות על ההנגשה הנפלאה לדור הצעיר ועד קריאות "חילול" נכס תרבותי חשוב.  עיבד את היומן ארי פולמן ואייר אותו דוד פולונסקי. גרסת הקומיקס מנגישה את סיפורה של אנה פרנק גם לציבור הילדים שעד כה נמנע מלגשת לספרים עבים ו"כבדים" ויותר מפעם אחת לאחר שקראו את הקומיקס הם ניגשו גם לספר המלא.

Untitled design (1)

המחבוא – כנרת בית הוצאה לאור, 2014.

126996

קומיקס זוכה פרסים בין לאומים שתורגם לעברית מצרפתית ומספר את סיפורה של אלזה, ילדה בת ימינו שישנה אצל סבת, הסבתא סובלת מסיוטי לילה ומתחילה לספר לנכדתה את סיפורה כילדה בצרפת ערב פרוץ המלחמה, המחבוא בארון, השכנה שהצילה וסיפורה של הסבתא עד בגרותה.

Untitled design

מאבק וזיכרון: סבא ונכד במסע ממלחמה לתקומה – ספריית בית אל, 2016

book1861_large

סיפור מרתק בעיבודו של ג'קי ירחי. גיל יוצא למסע בעקבות עברו של סבו הסובל מדמנציה. במפגשים עם הסבא הוא נחשף לסיפור הבריחה מהגטו של הסב והצטרפותו למחתרת היהודית הלוחמת ועד מסעו כמעפיל והבריחה מהבריטים, שחרור ירושלים ובנית הארץ.

1253cbf737370f3ec14a9dec24f41713

המצוד: סיפורו של המרדף אחר אייכמן – ספריית בית אל, 2013.

b5d333c986e917ada0e1930c1af97e64

קומיקס קצת אחר הבא לספר את סיפור המצוד והלכידה של אדולף אייכמן והבאתו לדין. גם הספר הזה בעיבודו של ג'קי ירחי והוא חלק מ"סדרת עבר-הווה-עתיד" שכדאי להכיר. הספר קופץ בין הזמנים ובין מקומות שונים בעולם ומתאר את שהתרחש מאחורי הקלעים במצוד המפורסם.

Untitled design (טיאטרקאטראט

אז אלו הספרים הזמינים בספרייה, בנוסף מי שיש לו את הזמן אני ממליצה לבקר בתערוכה המרתקת במוזיאון הקריקטורה והקומיקס בחולון, המחבוא והיומן הגרפי של אנה פרנק מוצגים שם ועוד שלל קומיקסים פורצי דרך בתחום.

ספריית כבר תבור
בואו להכיר את הספרייה הכי יפה בארץ (אולי אני קצת משוחדת). את העשייה, את הצוות ואת האהבה למילה הכתובה ולקהילה שלנו.