חזרה שלי לכושר אחרי הפציעה – הטיפול שעשה את ההבדל

במהלך 4 חודשים התמודדה מאמנת הכושר ג'ני קפלן עם הפציעה כתוצאה מחבלה ודלקת "מרפק גולף" ששיבש לה את הפעילות ספורטיבית ויום יום. עברה מגוון טיפולים תרופתיים ופיזיותרפיים שלא עזרו. כאשר כמעט התייאשה, הגיעה לטיפול אצל אורון שכטר, קלינאי ספורט ושיקום אורטופדי Get Active שהצליח לעשות את ההבדל

IMG_0187

 4 חודשים לא פשוטים, מתישים וכואבים עברו עליי בגלל הפציעה במרפק השמאלי שנוצרה בעקבות המכה החזקה וחבלה פיזית מצערת שנגרמה לי (לא באימון שלי).

כך נוצרה אצלי הדלקת  ״מרפק גולף״  שגרמה לי כאבים חזקים עם הגבלת תנועה רצינית. "מרפק גולף" מאופיין בכאבים בחלק הפנימי של המרפק בכל תנועה של כיפוף, יישור ורוטציה של היד.

שיתפתי אתכם בכך בכמה עדכונים שלי בדף הפייסבוק במהלך ההתמודדות שלי עם הפציעה.

לא יאומן איך איבר קטן כמו מרפק יכול לגרום לכזה בלגן. אזור קטן בגוף אך מאז חיי השתנו – הפציעה השפיעה על כל תחומי החיים והפעילות בצורה נרחבת.

הרגשתי כאבים במרפק בכל שעות היממה, לא אכלתי לתפקד ביום יום ולהתאמן כפי שאני רגילה. דברים פשוטים כמו צחצוח שיניים או החזקת טלפון הכאיבו. פתאום הכל יותר מסובך כשניתן לתפקד כרגיל רק עם יד אחת. אבל הכי משמעותי – לא יכולתי להדגים תרגילים מסוימים למתאמנים שלי.
תחילה האורטופד רשם לי ארקוקסיה (אנטי דלקתי) ל10 ימים, שלא עזרה. ניסיתי טיפולי שיאצו ודיקור, שמרתי על מורל גבוה ושלחתי לעצמי כוחות הריפוי, חשיבה חיובית, וגם האיחולים שלכם להחלמה מהירה חיזקו אותי המון, אך לא היתה הטבה בכאב בסיום התרופה. המשכתי לנוח עם היד, בפעם נוספת אצל האורטופד, קיבלתי זריקת וולטרן שאמורה בדרך כלל לעזור, גם לא השפיעה.

בפעם שלישית, רשמו לי אטופן ל 21 יום. הרגשתי חלשה ומסוחררת בגלל התופעות של התרופה. במקביל עשיתי 7 טיפולי פיזיותרפיה בקופת חולים. לצערי הכאב לא נעלם וגם לא היכולות וטווחי תנועה. התחלתי להתערער לגבי האפקטיביות של כל הטיפולים שעשיתי עד כה, למרות שלא הפסקתי לחשוב חיובי בהקשר להחלמה. הרגשתי מאוכזבת, כל כך רציתי לחזור לאימונים שלי ולתפקוד הרגיל, למה שהייתי קודם.
יומיים לפני סיום של 21 יום של אטופן וטיפול האחרון בפיזיוטרפיה. הרגשתי לפתע כאב דומה גם במרפק הימין. לא רציתי להאמין שזה קורה לי, אבל זה המשיך גם למחרת.  כך גם המרפק השני הצטרף במפתיע ל״חגיגה״: בשלושת החודשים האחרונים הוא עשה את רוב הפעילות ולקח על עצמו תפקוד של 2 הידיים בסוף קרס בגלל עומס.

לא רציתי לאבד תקווה לחזור לתנועה ולתפקוד ולחיות בלי הכאב. נלחמתי עם תחושת חוסר אונים, אכזבה ודכאון. להחזיק את הכוחות הפנימיים. להיעזר בעוד סבלנות. לא הפסקתי להאמין בהחלמה אך גם עשיתי צעדים פעילים על מנת לעזור לעצמי.
אסור לאבד תקווה. לפעמים זה הדבר היחיד שנותר והוא זה שמביא גם פתרון אם נותנים למחשבה בהירה ללא הרגש המתערב להוביל, תוך ראיה של פתרון הטוב הרצוי. זה היה זרז למה שעשיתי לאחר מכן – הרמתי טלפון לאורון שכטר, קלינאי ספורט ובעלים של קליניקה לשיקום האורטופדי וספורט Get Active  והתייצבתי אצלו בקליניקה ביום למחרת.

10703652_657273061058324_535703533000015460_n

חושבת שיש לי מזל שבחרתי לפנות באותו בוקר לאורון שכטר, שעוזר לי כעת להחזיר את חיי למסלול הרגיל מהבחינה הספורטיבית ופשוט לשפר את איכות החיים.

תחושת ההקלה כפי שהושגה בשלושה ימים אחרי הטיפול הראשון של אורון, לא הושגה באותה רמה ביותר מחודש של תרופות וטיפולים פיזיותרפיים שקיבלתי בקופת החולים. יש שיפור ניכר מטיפול לטיפול ובכל יום שעובר. חזרתי לחייך, התמלאתי תקווה לשינוי והחלמה, וזאת בזכות אורון.

כבר אחרי הטיפול הראשון הרגשתי יותר טוב.  אורון ביצע אבחון קפדני ביותר של מקור הכאב וטיפול הנרחב והממוקד. גם טיפול עם לייזר וחשמל במגוון הנקודות האחריות על הכאב שהוא איתר והנחת טייפים שמקלים משמעותית על הכאב ועל התנועה. והכי חשוב, אורון מבין לצרכי הספורטאים וביקש שאמשיך להתאמן (עם דגשים מסוימים כמובן) שכבר העלה לי מצב רוח. חזרתי מחויכת ומלאת כוחות ועשיתי אימון רגליים עם משקל הגוף.

אימון שגם מחזק את השרירים, גם משפר סיבולת לב ריאה וכמובן מחטב – בבית, אפילו בלי ציוד (ואפילו בלי "ידיים")! עושה לפי פרוטוקול טבטה החביב והאפקטיבי: 20 שניות עבודה, 10 שניות התאוששות בין הסטים. ולמה בלי ידיים? כי תמיד אפשר למצוא פתרון בכל סיטואציה. כשהידיים חייבות לנוח אחרי הטיפול, עושה אימון רגליים. שמחה שאורון שכטר קלינאי ספורט שמטפל בי אחרי הפציעה (מרפק גולף בעקבות החבלה) התעקש שאמשיך להפעיל את עצמי. להמשיך לזוז – זה מרגיש כל כך טוב, נכון וטבעי לגוף.

[youtube 31Y_HJaPc94?list=UU2iRZPX6-HWxlaWfRJcFAwQ]

כעבור 3 ימים הורדתי את הטייפים שהסתובבתי איתם  בהנחייה של אורון. לשאלה שנשאלתי המון פעמים – מה המטרה של הטייפ? קינזיוטייפ תומך בשרירים וברצועות אחרי הטיפול העיקרי ועוזר להפחית את המתח השרירי ולעזור בריפוי הרקמה והדלקת , חוץ מזה שהוא מעניק מראה די מגניב של חייזר מכוכב אחר.
ברוב הזמן היד כבר לא כאבה במצב הסטטי וגם בתנועות היישור והכפיפה – וזאת אחרי מספר ימים אחרי הטיפול הראשון, מה ששימח אותי מאוד.

בטיפול השני, בנוסף לטיפול במגע לריפוי והפגת הכאב והנחת קינזיוטייפים תומכים בריפוי, קיבלתי מאורון שכטר גם תרגילים להפעלה של שרירי הזרועות. ופלא – הכאב פחת עוד אחרי הטיפול והחזרנו לפעולה תנועות נוספות שהכאיבו לפני ולא עוד. למשל, כבר הצלחתי לנהוג, להעביר הילוכים ברכב בקלות, להחזיק ספל קפה או טלפון ביד, להישען על הידיים בעמידת שש.

[youtube 0hYjOvreYJA?list=UU2iRZPX6-HWxlaWfRJcFAwQ]

דבר מדהים נוסף – זו רמת האכפתיות היוצאת דופן – הביקורת יומית בווטצאפ, והנחיות השוטפות העוזרות ללא ספק לשמור על מורל גבוה לצד ההתקדמות בתהליך, כך שאין מספיק מילים כדי להודות לו. ראיתי אצל אורון שכטר בקליניקה הרבה תעודות מקצועיות יוקרתיות, שאף מהן אמנם לא היתה ״תעודת קוסם״, אך מה שהוא עושה למטופלים, עם המון כשרון ואכפתיות אמיתית – לא פחות מקסם.

10687095_915160358517409_4227102081408149493_n (1)

בכל יום עכשיו אני מתקדמת בצעדים קטנים – גדולים. ממשיכה לתרגל את התרגילים שקיבלתי מאורון שכטר, קלינאי ספורט. מרגישה מתחזקת יותר מיום ליום, מצליחה בכל פעם לעשות דברים שלא יכולתי עוד לפני מספר ימים, וזה בזכותו.  מגלה בכל יום תנועות חדשות ויכולות שאני מצליחה לשחזר בזכות הטיפול והתמיכה של אורון. להיות בתנועה, ללא כאב – מרגיש כל כך טבעי וטוב. קוסם, כבר אמרתי?
עברתי חודשים כל כך קשים והרגשתי בסוף ללא מוצא, על גבול האיוש ודכאון. אבל יצאו מזה דברים טובים: ההחלמה  שלי וגם גיליתי איש מקצוע מדהים  שעזר לי בצורה יוצאת דופן. פונים אליי לא מעט מתאמנים במהלך ואחרי פציעות שונות כדי להתייעץ ואורון נשלח אליי ממש מהשמיים.  כך שכנראה הייתה לכך סיבה והניסיון וסבל שעברתי – כדי לגלות לאנשים הנוספים את איש מקצוע יוצא דופן. אחרי חודשים של טיפולים הלא יעילים שעברתי – הטיפול של שאורון אכן עשה את ההבדל, כמו כן המטופלים הנוספים של אורון, שגם רושמים לו מילים חמות ומפרגנות בשפע על הטיפולים המוצלחים שעברו.

אם כואב לכם, ניסיתם כל סוגי הטיפולים ועדיין חשים כאב – ממליצה בחום להגיע לאבחון וטיפול אצל אורון שכטר, קלינאי ספורט GET ACTIVE. איש מקצוע בחסד עליון ורמת האכפתיות כובשת. זה שווה הכל!

תעקבו אחרי בדף הפייסבוק שלי – מדי יום אני מעלה מתכונים קלים, בריאים וטעימים, רעיונות,

טיפים להצלחה שלכם, עצות ועדכונים נוספים שיעזרו לכם להגיע לגוף בריא וחטוב.

 

ג’ני קפלן

מאמנת כושר בשיטת PRIMAL MOVE, TACFIT :WOW YOUR BODY

KETTLEBELLS , FMS – Functional Movement Screen
TRX,  HIIT
אלופת ישראל בספורט הנפת קטלבלס שנתיים ברציפות
מאמנת בכירה ומרצה בכנסים, סדנאות והשתלמויות בתחום הכושר, תזונה ואורח חיים בריא
*מדריכת תזונת ספורט מטעם “קמפוס שיאים” אונ’ תל אביב
אימוני כושר אישיים וקבוצתיים/ יעוץ וליווי אישי / סדנאות בהכוונה לתזונה נכונה ובניית תפריטים והקניית כלים אישיים להצלחה בתחום התזונה, ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושיפור הגופני הכללי.
*בעלת תואר ראשון BA בפסיכולוגיה, אונ-טה הפתוחה
*בעלת בלוג הכושר WOW YOUR BODY