שבע האחיות – סיפורה של מאיה

מאיה היא הבכורה משש אחיות שאומצו, כל אחת ממקום אחר, על ידי גבר עשיר מאד ומיסתורי שכונה על ידיהן "פא סולט" (אבא מלח) על שום ריח הים שדבק בו בגלל מסעותיו הרבים בעולם.
הספר נפתח במותו של האב, אשר מבקש שגופתו תיטמן במעמקי הים , והבנות מוזמנות חזרה אל האחוזה בה התגוררו על שפת אגם ז'נבה בשוייץ כדי שעורך הדין של המשפחה יוכל להקריא בפניהן את צוואת האב.
בצוואתו מוריש להן האב כסף לצורך מחייתן ובעיקר מספק להן רמזים בקשר למקורותיהן.
מאיה , הבכורה, היא הראשונה היוצאת לתור אחר עברה.

שבע האחיות
מאת : לוסינדה ריילי
תרגום : דפנה לוי
492 עמודים
הוצאת מודן

seven sisters - maya

כן. זהו רומן רומנטי, פאר אקסלנס. ישנם בו כל המרכיבים הדרושים, והם תערובת של חדשים וישנים. הכל נקי, וריחני, נאפה בחום המתאים, בכלי הנכון, בעונה ההולמת. בדיוק הסוגה שאליה אני לא מתחברת.

הביטוי האנגלי FALL IN LOVE הוא המתאים ביותר למה שקרה לי כאן בעיצומו של הקיץ הלוהט הזה . נפלתי באהבה. נלכדתי ברשת של הרומן הרומנטי הזה ולשמחתי , זהו רק החלק הראשון מתוך שבעה ואני כבר מחכה לבאים אחריו בקוצר רוח.

שבע האחיות הן למעשה שבע נימפות בפמלייה של ארטמיס (שנקראו פליאדות) במיתולוגיה היוונית, בנותיו של הטיטאן אטלס ונימפת הים פליאונה. באסטרונומיה זהו צביר כוכבים , אשר מכונה בספר איוב בשם "כימה".

האב המאמץ , קרא לכל אחת מבנותיו על שם אחת הפליאדות,וסיבותיו עמו.
מאחר והיו רק 6 בנות, נותר שמה של הפליאדה השביעית לבדו.
רבות מאד החידות והתהיות בסיפור הזה , אבל בכך כוחו.
בחוכמה נוהגת אותנו הסופרת בין השאר גם אל תוככי סיפור היסטורי המתרחש בברזיל בשנות השלושים של המאה העשרים, עת תוכנן והוקם הפסל הענק (בגבובה 40 מ') של ישו הגואל עם ידיו הפרושות על ההר הגבוה והנצפה ביותר בריו דה ז'נירו.
אני יכולה להפליג עם הסיפור עוד ועוד , אבל פשוט רוצו ותקראו.
ערכים של אהבה, משפחה, נאמנות נוטלים חלק גדול במעשה.
מתי כבר יגיע ההמשך ….

מרת נחת
זוכרות את מר שמח וחבר מרעיו, אז אני נשואה למר נחת, ולכן אני נקראת מרת נחת.