שבע האחיות/לוסינדה ריילי

הסגנון נהדר. מאיה מספרת בגוף ראשון את חוויותיה בהווה ואת סיפורה של אם סבתה בל בגוף שלישי. הספר מלא ומעמיק בהבנת נפש האדם, אובדן, אהבה ,הקרבה, משפחה ,דילמות ועוד.

בחורה עם מחשב נייד

שבע האחיות
מאת : לוסינדה ריילי
תרגום : דפנה לוי
492 עמודים
הוצאת מודן

אטלנטיס ,האחוזה על שפת אגם ג'נבה שבשוויץ היא בית ילדותן הקסום של שש אחיות שאומצו ע"י מיליונר בהפרש כמה שנים אחת מהשנייה. שש האחיות נקראו בשמות קבוצת הכוכבים שנקראת דווקא שבע האחיות. המקור הוא במיתולוגיה היוונית.

הספר מתחיל בידיעה על מותו של פא סולט האב המאמץ המסתורי והאהוב  והקוראים מקבלים מושג על האישיות המיוחדת שלו רק מהתגובות והצער של הבנות המתכנסות חזרה באחוזה. בהזדמנות זו מציגה הסופרת את כל ששת הבנות השונות באופיין ובמזגן וביחסים בין כולן .לכל אחת יוקדש ספר בסדרה.

הספר הפותח את הסדרה  מוקדש לבת הבכורה מאיה ד'אפליה שנשארה היחידה מכול אחיותיה להתגורר בבית הנפלא הזה עם האומנת שראתה בה אמא  .

בצוואה של האב , הוא מוריש לכל בת אפשרות להתחקות אחרי עברה ומאיה מבינה עד כמה זה חשוב לה . לפי המכתב שהשאיר לה אביה , מוצאה מברזיל. היא מתחילה במסע אל עברה המסתורי ונעזרת בסופר ברזילאי שרמנטי שאת ספרו תרגמה לצרפתית. המסע אל העבר הוא כמו פתיחת צוהר לתקופה בה ברזיל הייתה פיאודלית וגידלה הרבה מטעי קפה. היא פוגשת סבתה בריו ומתחקה אחרי שורשיה.

סיפור ההווה  של 2007 משולב עם סיפור העבר של אם סבתה . אני אוהבת רומנים היסטוריים והתמוגגתי למקרא תאורה של ברזיל בסוף שנות העשרים של המאה העשרים והתיאור המופלא ,האמין והמדויק של יצירת פסל ישוע הענק ,סמלה של ריו דה ז'ניירו. למדתי מכך רבות.

הסגנון נהדר. מאיה מספרת בגוף ראשון את חוויותיה בהווה  ואת סיפורה של אם סבתה בל בגוף שלישי. הספר מלא ומעמיק בהבנת נפש האדם, אובדן, אהבה ,הקרבה, משפחה ,דילמות ועוד.

אהבתי את הכריכה המקסימה. כשקראתי את הספר, הבנתי אותה.

יש קצת אווירה של רומן רומנטי שממש לא הפריעה לי ,לי  שלא אוהבת סוגה זו.

היות ושנת היציאה של המקור היה ב-2014  יש כבר באמתחתה של הסופרת כמה מספרי הסדרה. נשאר להוצאה רק לתרגם אותם כדי שאנו הקוראים הסקרנים וחסרי הסבלנות, נבוא על שכרנו. כי, התמכרנו לסדרה….

מומלץ בחום.
שבע האחיות