שביר/ תמרה ובר

הוא הקיף את עצמו בחומה כדי לא להמשיך להתפורר, אבל שום חומה לא יכולה להגן מפני כאב. הוא נשאר שביר בדיוק כמו כולם.

20170206_072532_HDR~2

בעקבות אירוע טראומתי בחייו של לנדון בגיל 13 חייו השתנו. מילד מאושר, חברותי ומוצלח, הוא מצא את עצמו כנער מתבגר מופנם, דחוי וכפי שכונה "פריק". החיים של לנדון תוייגו לפני ואחרי האירוע.

האירוע הזה, השאיר על לנדן סימנים פיזיים ונפשיים עמוקים. את הפיזיים הוא טשטש בעזרת קעקועים. אריאנה, המקעקעת, הפכה את הצלקות בעור של לנדן לעלילה של אבדן.
ואת הסימנים הנפשיים הוא ניסה להדחיק.הוא לעולם לא שכח את קולה של אמו באותו הלילה. איך היא נשמעה. הלילה ההוא ריסק את לנדן לרסיסים. הוא הקיף את עצמו בחומה כדי לא להמשיך להתפורר, אבל שום חומה לא יכולה להגן מפני כאב. הוא נשאר שביר בדיוק כמו כולם.
הוא הרגיש שהוא דפוק מכל בחינה שהיא, והדבר האחרון שהטריד אותו זה להשתלב בחברה. בעיני אנשים רגילים, הפירסינג שלו העיד על ההפך מנגישות. זה היה מחסום שהוא הציב, שהתריע כי כאב לא מרתיע אותו- להיפך, הוא מקבל אותו בברכה.

לאחר מות אימו, אביו עזב את חיי הנוחות ועבר עם בנו לבית הסב, לעיירה רחוקה היושבת על הים. החיים שלנדן הכיר, חיי מותרות, הפכו לחיי עוני. הם התפרנסו מסיורים שערכו בסירתו של הסב.
בתיכון הוא חבר לבויס, שמכות, סמים ואלכוהול, היו חלק משיגרת חייו. כך, הפכה שיגרה זו גם לחייו של לנדן.
את מלודי, היפיפה הבלונדינית, בת זוגתו של ריצ'רס העשיר, הוא פגש בבית הספר. הוא לא האמין למזלו הטוב, כשלאחר פרדתה מריצ'רדס היא בחרה בו, ב"פריק" של הכיתה. היא נמשכה לציוריו וקעקועיו. לנדון נהג לצייר כל מיני דברים דמיוניים, פרי חלומותיו בהקיץ. לעיתים רחוקות צייר פרצופים או איברי גוף. את כישורנו הזה, הוא ירש מאמו, שהיתה ציירת.
אבל, האופוריה והקסם נעלמו כלא היו במהרה ומלודי חזרה למקומה הטבעי לצידו של מלך הכיתה, הנאה והעשיר.
לבו של לנדן נשבר שוב…

לאביו היה חבר נפש, ד"ר הלר, שהציע ללנדן, את הדבר שהכי היה צריך. את האמונה בו. הוא הציע לו לשנות את אורח חייו, רווי הסמים והאלכוהול ולהתחיל להשקיע בלימודים. הוא בתמורה יממן לו קורס בהגנה עצמית ויעזור לו להתקבל לאוניברסיטה.
לנדן, לקח את הצעתו בידיים פתוחות והחליט לעשות הכל כדי לצאת מהמקום בו הוא נמצא.

לנדן פתח דף חדש ועבר לאוניברסיטה. בגיל 18, כשעבר דירה לנדון שינה את שמו ללוקאס והוא בנה את עצמו מחדש.
כשהפך למתרגל בקורס של ד"ר הלר, הוא ראה את ג'קי לראשונה. ג'קי עבור לוקאס היתה כמו מלודי עבור לנדון. יפיפייה, הכלואה בכלוב זהב של גבר שאינו רואה מי היא באמת ואינו חש אליה אהבה כמו שהוא חש. ג'קי היתה חברתו של קנדי מור, הבחור שכולן רצו והוא לא הסתיר את פלירטוטיו.
ביום שג'קי וקנדי נפרדו, לוקאס שמח. אבל, הוא לא ידע כיצד לגשת אליה. הקשר ביניהם אסור, בגלל היותו בסגל והוא לא האמין שהיא תרצה בו. לוקאס הרגיש שאם הוא ייתן לג'קי להעלם, הוא יחמיץ משהו שאין לו תחליף בחייו.

הוא התכתב איתה כלנדן, המתרגל במיילים, אך פגש בה כלוקאס, הבחור שהציל אותה מידיו של הבחור שניסה לאנוס אותה. לוקאס קבר עם לנדן את הצד האלים שבו, או כך לפחות חשב עד שפגש בג'קלין.
בין השניים התפתח קשר כפול. לנדן היה הבחור שהיא פתחה בפניו את ליבה ולוקאס היה הבחור שהיא פתחה בפניו את גופה. ג'קלין ראתה בלוקאס את הריבאונד שלה.ולוקאס למד מכל גניחה ואנחה של ג'קלין שגופה הוא כלי שהוא יודע לנגן בו, והוא עושה זאת היטב.
אבל גם קשר זה, לא יכל להמשך כך לעד…

יום אחד, הבועה של לוקאס התנפצה, כשג'קלין גילתה שהוא לנדן. אבל, אז כבר היה מאוחר מידי. ליבה וגופה היו בידיו. בניגוד לסוף המר עם מלודי.
ג'קלין היתה עבורו האהבה והריפוי. המציאות החדשה הזאת, שבה לפני ואחרי כבר לא היו משני צדיו של סדק פעור. מציאות שבה כל רגע היה זיכרון מוחשי והבטחה לבאות.
מזל אפשר לקבל ואפשר ליצור. אפשר לגלות אותו. אפשר לזכות בו מחדש. אחרי הכל, לנדן מצא את ג'קלין. הוא מצא את העתיד שלו. הוא מצא מחילה. ולראשונה זה זמן רב לא הרגיש אשם בגלל זה.

מאחלת לכם קריאה מהנה!

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)