רמה קמה – מיכל שטיינר

בחורה עם מחשב נייד

'רמה קמה' הוא סיפורה של רמה, פסיכולוגית המתמחה בטראומות במקצועה ואמנית בנשמתה. אחת מהמטופלות שלה, אפרת, אליה היא נקשרת באופן מיוחד, מבקשת לצרף לאחת מהפגישות את אביה. אביה של אפרת, רם, מתגלה כנשוא אהבתה הראשונה של רמה כששניהם היו בגרעין בנח"ל.

המפגש מזעזע את עולמה של רמה, ומביא אותה להתמודד עם טראומות הקשורות לנעוריה שלה ובמקביל להתמודד עם רגשות המתעוררים בזמן הווה עם אהוב נעוריה כאישה מול הצורך לשמור על אתיקה מקצועית כפסיכולוגית.

אהבתי את דרכה של רמה לנתח בצורה מפוקחת הן את עצמה והן את הדמויות הקשורות אליה בהווה ובעבר, ועל שהיא לא מוותרת ומקילה על עצמה. ועם כל הקושי המתואר עדיין יש הרבה תקווה.

שיעשעה אותי הדרך המקורית והמיוחדת לפתיחת פרק. שם הפרק היגיע בצורת שאלה שמייד אחריה ניתנו כמה תשובות כמו שאלון אמריקאי. בחלק מהמקרים תשובה אחת הייתה נכונה והיו מקרים שכל התשובות היו נכונות. מקסים היה בעיני הניסיון לנסות לנחש מראש מה התשובה לפי ההגיון ואחר כך למצוא שהתשובה שונה ממה שחשבתי.

הספר היה בעיני כמו ממתק. ספר מענג, זורם, קליל, מעניין, מעורר מחשבות ומעודד תקוות ישנות.

זהו ספרה השני של מיכל שטיינר. התענגתי מקריאת הספר הנוכחי ולכן ספרה הקודם 'נשיקה של טבחית' נכנס מייד לרשימות הקריאה שלי. מחכה בסבלנות לקרוא בעתיד ספרים נוספים פרי עטה.

הספר נקרא כקובץ דיגיטלי באדיבות GetBooks

'רמה קמה' מאת: מיכל שטיינר

הוצאת GetBooks

2015

רמה קמה