רוצים ללמוד לבשל בריא? תכירו את נועה פרומן – שפית ונטורופתית

unnamed[3] (6)

על מה אתם חושבים כשאומרים לכם בישול בריא? רבים חושבים שמדובר באוכל משעמם, לא טעים, ללא תבלינים, ללא טעם, כזה שאוכלים רק אם מוכרחים מטעמי בריאות, מיועד לצמחונים וטבעונים בלבד. בקיצור- לא מושך לאכילה. כל זה כי אינכם מכירים את נועה- נועה היא נטורופתית מוסמכת המתמחה בתזונה ובישול בריא. היא גם שפית מחוננת המעבירה סדנאות לבישול בריא ב"שף האורגני" שבחוגלה ומלווה משפחות הרוצות לשנות את הרגלי האכילה של בני משפחתם. הוזמנתי להצטרף אליה לסדנת אוכל בריא וחורפי שהתקיימה ביום ששי וחזרתי מלאת חוויות, ידע ומתכונים.

בצילום- השף האורגני בלב שדות ירוקים

unnamed[1]

בצילום- קבלת פנים ותחילת הסדנה בנשנושים בריאים ותה ירוק

unnamed[6] (3)

לנועה 4 ילדים והיא סיפרה לנו בסדנה על האופן שבו חינכה אותם לאכילה בריאה. נועה מייחסת חשיבות רבה למינונים ולמרות שבביתה אין מוצרי חלב כשנוכחה שהבן שלה מחליף בכתה את הכריך שלו לכריך עם גבינת קוטג' של החבר, הלכה איתו לסופר וקנתה לו קוטג'. כי, אומרת נועה, חשוב המינון וחשוב האיזון. בבית אין חומרי מזון מעובדים אבל בחוץ היא מאפשרת לילדים לאכול אחרת. אני מסכימה איתה לחלוטין. לנועה קליניקה פרטית ומתוך ההכרות עם הפונים וההתנסות שלה הן כמטפלת והן כמנחת סדנאות שמעה פעמים רבות שאנשים אינם יודעים מה בריא, איך להתחיל שינוי, איך לבשל אוכל בריא ומתוך כך בנתה סדנה מיוחדת למשפחות "משפחה מבשלת בריאות". במסגרת זו היא מקיימת שלושה מפגשים חווייתיים שישנו את הרגלי האכילה של בני המשפחה. במהלך המפגשים תלווה נועה את המשפחה בסידור וארגון יעל של המטבח המשפחתי, תכיר להם חומרי גלם חדשים ותכין יחד איתם מתכונים בריאים המותאמים לטעמם של הילדים וההורים יחדיו. זה, למעשה, מה שעשתה גם איתנו בסדנת החורף. הכרנו מוצרי גלם בריאים ולמדנו לבשל בריא וטעים. מאד טעים.

בצילום: מתוך סדנת "משפחה מבשלת בריאות"

unnamed[1] (13)

לא הכרתי את חוות השף האורגני לפני כן. בלב שדות, מלא ירק ופורח ניצב לו מבנה פשוט שבתוכו עולם קולינרי מפתה. שולחן ענק שסביבו ישבנו, למדנו ובישלנו. רוב הסדנאות במקום מוזמנות מראש ע"י חברות שרוצות אירועים מיוחדים. גם מסיבות רווקות מתקיימות כאן ובימי ששי סדנאות אוכל בריא המותאמות לעונה ולחומרי הגלם הייחודים לה. בסדנה בה השתתפתי הכרנו את מזונות העל או ה"סופר פוד" כמו הצ'יה. הצ'יה שהיא זרעי מרווה המגיעים ממקסיקו הם עשירים בסידן וברזל, עוזרים בריכוז ועוזרים למערכת העיכול. נועה ממליצה על כף ביום שניתן להוסיף לשייקים ולמאכלים שונים. חשוב מאד לאכול כמה שיותר עלים- קייל, חסה, נבטים, עלי סלק ועוד. עלים עשירים בנוגדי חימצון, עשירים בסיבים שסופחים רעלים והם מייצרים סביבה בסיסית התורמת לשמירה על הבריאות. גם עור הפנים שלנו נהנה מכך ונועה מספרת שפעמים רבות מדווחים לה מטופלים שעברו לתזונה בריאה, על שיפור בעור, פחות יובש, יותר גמישות וברק.

בצילומים- לומדים לבשל בריא

unnamed[5] (3)

unnamed[2] (5)

המתכונים שהכנו בסדנה כולם בריאים וטעימים ונבנו תוך מחשבה על חומרי גלם איכותיים, שילובי מזון, טעם וגם אסתטיקה.

אז מה הכנו בסדנה? שייק ירוק בריא וטעים. בחיי. השייק הכיל מגוון של עלים ירוקים, תפוח, בננה ותמרים והיה מעולה. טיפ- להכין שייק כזה של חצי ליטר. בבוקר לשתות כוס אחת ואת השנייה לקחת איתנו לעבודה. נחוש מלאי אנרגיה לכל אורך היום. עוד הכנו מרק ירקות שורש נפלא. מרק ירקות לקוסקוס כשהקוסקוס היה כרובית טרייה מפוררת. הברקה! הכנו פאי רועים משכבת חצילים ופטריות שיטאקי, מעליו שכבה של עלי מנגולד וקייל ולמעלה שכבה של פירה בטטה. לא תאמינו כמה זה טעים. הכנו גם סלט סלק מבושל על מצע של קרפצ'יו סלק, סלט שעועית עם תרד ועגבניות, דפי אורז ממולאים וקינחנו בפאי תפוחים מצוין.

unnamed[8]

unnamed[9]

unnamed[1] (7)

unnamed[1] (8)

unnamed[1] (9)

unnamed[1] (10)

unnamed[1] (5)unnamed[1] (6)

תוך כדי הבישול למדנו על חשיבות חומרי הגלם הטריים, על אנטי אוקסידנטים, על החשיבות בצריכת מזון על לאורך זמן ובמינונים נכונים. ועוד מידע מועיל שתרם לידיעותינו.

לבסוף, ישבנו לארוחה משותפת שהכילה את המעדנים שבישלנו. תצטרכו להאמין לי ולצילומים, היה טעים מאד!  מתכונים למאכלים ברשומות הבאות.

רוצים לדעת יותר? היכנסו לבלוג של נועה או לאתר הפייסבוק שלה

הבלוג

http://saloona.co.il/noafroman51/

פייסבוק

https://www.facebook.com/noa.froman?fref=ts

יצירת קשר

nfroman@gmail.com

נייד- 054-4666016

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.