רואות רחוק – 5 סיבות לבחור בהשקעה לטווח ארוך

סקירת עולם ההשקעות, במה וכיצד להשקיע את הכסף שלכם.

בין אם בשל המציאות הכלכלית המאתגרת ובין אם בשל המודעות ההולכת וגוברת לחשיבות של תכנון כלכלי נבון, ישראלים רבים מחפשים את אפיקי ההשקעה המומלצים ביותר, שיגרמו לכסף שלהם לעבוד ולייצר רווחים, במקום שימשיך 'לשכב' בבנק. אז אם אתן עדיין מתלבטות, הנה כמה סיבות מעולות לבחירה בהשקעות לטווח ארוך

לתכנן את העתיד הכלכלי שלכן כבר מהיום

המציאות הכלכלית המאתגרת בה אנחנו חיים, אשר קיבלה תפנית חדה מאז פרוץ מגפת הקורונה. תפנית זו יחד עם המודעות ההולכת וגוברת לחשיבות של השקעות ותכנון פיננסי לטווח הרחוק, הביאו ישראלים רבים לחפש אחר אפיקי ההשקעה המשתלמים ביותר. כך,  מושגים כמו פתיחת תיק השקעות או השקעות פאסיביות, הפכו למושגים מוכרים ונפוצים.

תוך כדי החיפוש התמידי אחר אפיקים של השקעות בטוחות ומשתלמות במיוחד, לבטח נתקלתן במגוון אפשרויות השקעה המלוות בפרסומות שונות, המציגות אפשרות להשגת תשואות גבוהות. לאור זאת, ההחלטה היכן להשקיע את הכסף שלנו ובעיקר האם לטווח זמן קצר או ארוך, הופכת למאתגרת ומעט מבלבלת.

 

העיקרון הבסיסי של השקעות לטווח ארוך

השקעות הן לא הימור, ולכן חשוב לבצע אותן בצורה מושכלת. כמובן, שאם אין לכן את הזמן והידע הפיננסי הדרוש לעסוק בתחום ההשקעות, הרי שכדאי להשאיר את ניהול תיק ההשקעות שלכן לגופים המתמחים בתחום.

כפועל יוצא מכך, הניסיון לנסות ולתזמן את השוק ולבצע רווחים 'קלים' בזמן קצר, הוא לא פחות מהימור, אשר יכול להצליח מידי פעם, אך במבחן הסטטיסטיקה, לרוב הוא נכשל. מכאן למעשה, נובע העיקרון הבסיסי והפשוט של השקעות לטווח ארוך – לא ניתן לתזמן את השוק.

 

כל הסיבות לבחור בהשקעה לטווח ארוך

אם נחקור לעומק את העניין וננסה להתחקות אחר ההשקעות של המשקיעים המצליחים ביותר בעולם, נראה כי אחד המאפיינים הבולטים של השקעות אלו הוא ההשקעה לטווח ארוך וסבלנות מתמשכת, המתבררת בסוף גם כמשתלמת.

משקיעים מצליחים הם אמנם דמויות מומלצות לחיקוי, אך למעשה, קיימות מספר סיבות העומדות מאחורי הצלחת ההשקעות לטווח ארוך וביניהן:

סיכוי קטן להפסדים

לאחר שרתמנו את טובי המשקיעים כדי לצדד בכדאיות של השקעות לטווח ארוך, מתברר שניתן להוכיח את כדאיות ההשקעה לטווח ארוך גם באופן מדעי. זאת, על פי נתונים סטטיסטיים המראים כי ככל שאופק ההשקעה מתפרש על פני זמן ארוך יותר, רמת הסיכוי להפסד נמוכה יותר, ואף כמעט ונעלמת בהשקעות המתפרשות על טווח של 10 שנים ומעלה.

פיזור השקעות

דרך נוספת לצמצום הסיכון להפסדים בהשקעות, היא פיזור ההשקעות והימנעות מהשקעה במניות בודדות. דרך זו מתאפשרת באופן מיטבי באמצעות השקעות פסיביות במדדים ולטווח ארוך.

הסירי דאגה מליבך

כשאת משקיעה לטווח ארוך, תנודות ומפולות זמניות בשוק ההון, היכולות להתרחש כתוצאה ממלחמה וגורמים גאופוליטיים ואחרים, אינן צריכות להטריד אותך כל כך, היות והן 'נבלעות' בתוך העליות ותקופת ההשקעה הארוכה.

'הפלא השמיני' – ריבית דריבית

אחד הביטויים השגורים בפי משקיעים רבים, הוא הביטוי שטבע אלברט איינשטיין 'הפלא השמיני', בהתייחסו לריבית דריבית. כלומר, התשואה על ההשקעה, המתווספת לסכום ההשקעה המקורי, באופן המגדיל את פוטנציאל הרווח.

כך, בהשקעה לטווח ארוך, אנחנו למעשה מנצלים היטב את אפקט הריבית דריבית ופועלים למקסום התשואות ופוטנציאל הרווח.

ניהול השקעות וניצול הזמן הפנוי

השקעות הן אמנם מכשיר פיננסי חשוב, אך בסופו של דבר כסף זה לא הכול בחיים. כשאת מנהלת קריירה ואולי גם משפחה עם ילדים, מומלץ שיישאר לך את הזמן הפנוי גם לעצמך ולתחביבים שלך. מציאות כזו מתאפשרת בהחלט בהשקעות לטווח ארוך, אשר אינן מחייבות מעקב והתעסקות יומיומית בתיק ההשקעות.