קשיי קשב וריכוז – האבחון והפתרונות

קשיי קשב וריכוז
קשיי קשב וריכוז

הדור הקודם לא ידע על קיומה של "הבעיה" , קשיי קשב וריכוז ,שקיבלה רק לאחרונה , בעשור האחרון, שם, תהליך איבחון ופתרונות רפואיים תרופתיים וגם פתרונות פסיכולגיים.

הפתרון התרופתי של בעיית קשיי קשב וריכוז לוקה בחסר והדעות לגביו יצרו דיון שלם בחברה, בתקשורת וגם במסדרונות חדרי הרופאים, חלק מהרופאים מכיר בבעיות שמגיעות עם הכנסה לגוף של חומרים שאמורים לשפר את בעיית קשיי הקשב והריכוז, מכיר בבעייתיות השימוש בחומרים אצל ילדים בעיקר וגם התופעות הנלוות אצל מבוגרים שנוטלים את התרופה לאורך זמן ממושך.

הטיפול הפסיכולוגי בבעיית קשיי קשב וריכוז חשוב מאוד כיוון שהבעייה מורגשת בעיקר אצל אלו הלומדים, ילדים או צעירים שחווים קשיים שגורמים להם פשוט לאבד ריכוז, אי יכולת להקשיב לאורך זמן , הקשיים האלו גורמים לחוסר ריכוז שגורם לכך שהיכולת הלימודית שלהם נפגעת, יוצרת תסכול , ציונים נמוכים שמביאים איתם אי רצון ללמוד, קשיים חברתיים, הפרעות בשיעור ועוד.

אבחון בעיית קשיי קשב וריכוז

כשחצי מכמות התלמידים כמעט בכיתה סובלים מבעיית קשב וריכוז היום כבר זו לא בעייה שמתביישים בה יותר, האבחון וההכרה בבעיה רק יצר פתרונות פסיכולוגיים איכותיים יעילים מוצלחים ובדוקים שיכולים בשורה התחתונה לעזור ולמנוע טיפול תרופתי.