קיש פטריות פטה ואמנטל

קיש פטריות בגרסה כמעט קלאסית, בצק עשיר לצד טוויסט מעניין של גבינות ותוספות רזות. לצאת מהשגרה בקטנה. למעוניינים יש גם תחליפים לגרסה בריאה מלאה

בחורה עם מחשב נייד

כשיש לי, בבית כזה מגוון גדול של פטריות שנשלחו אלי במיוחד מהצוות של "מרינה פטריות" החלטתי, שלא כמנהגי בבלוג,  לאפות הפעם גם מתכון אחד קצת יותר עשיר. אז כן יש כאן בצק פריך אבל  אפשר לייצר טוויסט במלית עצמה ולכן את השמנת העשירה  תחליף שמנת לבישול
15%  והגבינות כמובן  רזות.

אם אתם מסתבכים עם הכנת בצק פריך, אפשר להחליפו בבצק פריך קנוי – יש כיום מגוון גדול של בצקים מוכנים לשימוש, רק להפשיר לפי הוראות היצרן ולסדר בתבנית. אופציה נוספת היא להשתמש בדפי פילו כבסיס- במקרה זה לא צריך אפייה מוקדמת- מסדרים בתבנית אפייה 3-4 דפי פילו מרוססים בתרסיס שמן ויוצקים לתוכם את המלית. אופים הכל ביחד כ- 45 דקות עד שזהוב ופריך.

מה נשאר – רק להכין וליהנות.

תבנית פאי קוטר 22 ס"מ

20190824_113602-01

מה צריך?

לבצק:

200 גרם קמח
100 גרם חמאה  קרה חתוכה לקוביות
2 כפות שמנת לבישול
ביצה
קורט מלח
כפית סוכר

למלית:
בצל גדול קצוץ דק
2 סלסלות פטריות מרינה קצוצות
תרסיס שמן, מלח פלפל

200 גרם גבינת פטה 5% שומן מפוררת
100 גרם גבינת טל העמק בסגנון אמנטל 9% שומן מגורדת/ קצוצה דק

2 ביצים
1 שן שום כתושה
150 מ"ל שמנת לבישול 15%

איך מכינים?

20190824_113146-01

לבצק:

  1. במעבד מזון (מג'ימיקס) מעבדים את הקמח, החמאה הקרה, מלח וסוכר עד לקבלת תערובת פירורית כמו קוסקוס. מוסיפים את הביצה והשמנת ומעבדים ממש בזהירות בפולסים קצרים  עד לקבלת בצק פירורי גס. מוציאים את הבצק ממעבד המזון ומאחדים על משטח עבודה לבצק אחיד.  מכסים בניילון נצמד ומקררים חצי שעה לפחות.
  2. מוציאים את הבצק מהקירור ומרדדים אותו לתבנית הפאי.  מכסים בניילון נצמד ומקררים לפחות עוד חצי שעה . בינתיים מחממים תנור ל- 180 מעלות.
  3. מוציאים את הבצק מהקירור ואופים אפייה עיוורת- מניחים משקולת (קטניות בתוך נייר אלומיניום) על הבצק בכדי שלא יתפח בזמן האפייה ואופים כ- 15 דקות עם המשקולת. מסירים את המשקולת ואופים 5 דקות נוספות. מוציאים מהתנור (שימו לב הבצק חצי אפוי זה בסדר).
  4. מכינים מלית: מאדים בצל עם תרסיס שמן במחבת גדולה, כשהוא מוכן מוסיפים לו את הפטריות הקצוצות ומאדים עד שהן מוכנות. מתבלים. מצננים.
    מערבבים את הפטריות עם הגבינות לתערובת אחידה.
  5. בקערה נפרדת טורפים את הביצים עם השמנת והשום לתערובת אחידה.
  6. מסדרים את הפטריות והגבינות על בצק הפאי חצי האפוי, ומעל יוצקים בזהירות את תערובת השמנת והביצים. שימו לב לצקת בזהירות שהתערובת לא תגלוש מעבר לדפנות הבצק.
  7. מחזירים לתנור בזהירות לאפייה של עוד 30 -40 דקות בחום של 180 מעלות.

בתיאבון!!

20190824_113557-01

את כל המידע על המוצרים של מרינה פטריות אתם יכולים למצוא כאן 

או בעמוד הפייסבוק של מרינה פטריות בגליל

אהבתם את הפוסט?? מוזמנים  לשתף, לשתף  לשתף וכמובן ללחוץ “לייק”… רוצים לקבל עדכון למייל על הפוסטים הבאים- מוזמנים לסמן “עקוב אחרי” למעלה.

רוית אפרתי
מי אני ? מנהלת דיגיטל, מדיה, תוכן ואסטרטגיה. קונדיטורית, מנחת קבוצות תמיכה ומאמנת תזונה לחשיבה מקדמת דרך עולם האפייה והמתוקים