קולנוע – החיוך האטרוסקי

'החיוך האטרוסקי' מעבד למסך את ספרו של חוסה לואיס סמפרדו. הסרט, הוא דרמה מחממת לב המביאה למסך את יופי נופיה של סקוטלנד וסן פרנסיסקו ואת גדולתו של השחקן הבריטי בריאן קוקס.

החיוך האטרוסקי1

'החיוך האטרוסקי' מעבד למסך את ספרו של חוסה לואיס סמפרדו. הסרט, הוא דרמה מחממת לב המביאה למסך את יופי נופיה של סקוטלנד וסן פרנסיסקו ואת גדולתו של השחקן הבריטי בריאן קוקס.

החיוך האטרוסקי4

רורי מק'ניל (בריאן קוקס), סקוטי מבוגר ומחוספס, נאלץ לעזוב את ביתו שעל אחד האיים בצפון סקוטלנד ולנסוע לסן פרנסיסקו כדי שהרופאים שם יבדקו אותו ויגלו ממה הוא סובל. הוא מגיע לביתו של בנו אשר היגר לארצות הברית לפני שנים רבות. הקשר עם בנו היה מרוחק במשך שנים רבות והוא אינו מכיר את המשפחה שבנתיים הבן הספיק להקים. הוא פוגש בכלתו המכורה לעבודה והמגדלת את בנה מרחוק ולפי הספר. הנכד הפעוט כובש את ליבו של הסב, מפשיר את הקרח ומחליק את החיספוס. בעזרתו משתנה עולמו של הסב, מעניק טעם לחייו ועוזר לו לקשור מחדש קשרים שנפרמו, ואף למצוא אהבה.

החיוך האטרוסקי2

אמנם העלילה צפויה, עוד סרט של קשרי משפחה טעונים, ותינוק מתוק שממיס את הלב. ובכל זאת החיוך לא מש מפני לאורך חלקים גדולים של הסרט והרגשתי חמימות גדולה בלב לאורכו ובסיומו של הסרט. נופיה המדהימים של סקוטלנד, המשחק הכובש של בריאן קוקס תרמו רבות.

פינוק גדול היה בשבילי לפגוש את השחקן בריאן קוקס לאחר שצפיתי בסרט. כל הצופים באולם נעמדו על רגליהם ומחאו לו כפיים דקות ארוכות (וגם אני הייתי בניהם). כל זה רק מסביר בלי מילים את ההרגשה של רבים אחרי צפייה בסרט. תענוג היה להקשיב ולו רק לכמה דקות לאיש המקסים הזה עם חוש ההומור הנהדר שלו.

הסרט בעיני הוא גאווה ישראלית. זהו הסרט האמריקאי הראשון/הפיצ'ר הראשון של צמד הבמאים הישראלים עודד בן נון ומיכל ברזיס שסרטם "איה" היה מועמד לאוסקר.

מומלץ בחום רב, רוצו לצפות.

החיוך האטרוסקי3

The Etruscan Smile

במאי/ת: עודד בן נון, מיכל ברזיס
הפקהתסריט: מייקל מגוואן, חוסה לואיס סמפדרו, מפיק: ארתור כהן

מקום / שנה: ארה"ב/אנגליה / 2018
אורך : 107 דקות
ז'אנר דרמה
שחקנים בריאן קוקס, רוזנה ארקט, תורה בירץ'

החיוך האטרוסקי5