קבוצת מדיה הופ משיקה את "רגעי קסם" להורים ולילדים

רגעי קסם – פרויקט ראשון מסוגו בעולם אשר מעודד הורים ליצירת חוויות משותפות משמעותיות עם ילדיהם

משפחת ידנקו. צילום יחצ

בבוקר יום שני השבוע שהיה גשום, קר ופקוק במיוחד נסעתי לקריפטאון – הכפר הירוק שברמת השרון, לשמוע על פרוייקט ראשון מסוגו בעולם שנקרא: "רגעי קסם".
בהמשך הסתבר שהפרוייקט הנפלא והחדש מיועד לא רק להורים וילדים, אלה גם לסבתוש, סבוש ונכדים.

היום שאלתי את עצמי: "למה לא המציאו את זה קודם"? אין הורים בתחילת דרכם, שלא נתקלים  בקשיים ובחששות בעת גידול הילדים, הרי אף אחד ואחת לא נולד להיות הורה ואת  מקצוע ההורות לא מלמדים בשום בית ספר שאני מכירה….

"רגעי קסם" הוא פרויקט חדש שמטרתו העלאת המודעות לחשיבות תקופת הגיל הרך בעיצוב כישוריו והתפתחותו של הילד וסיכויי הצלחתו בעתיד.

רגעי קסם – פרויקט להעלאת המודעות לחשיבות תקופת הגיל הרך בעיצוב כישוריו
והתפתחותו של הילד וסיכויי הצלחתו בעתיד. צילום: נדיה היבא

הפרויקט מציג דרכים פשוטות וישימות להפוך רגעי שגרה של הורה – ילד לזמן שתורם להתפתחות הילד וכיצד לנצל את הזמן יחד להנאה משותפת המחזקת את הקשר החשוב.

הפרויקט הוא מיזם של קבוצת מדיה הופ!  שהופק בתמיכת קרן ברנרד ון-ליר שפועלת למעלה מ – 60 שנה בכל העולם בפיתוח ושיתוף ידע על התפתחות ילדים בגיל הרך. יחודו של הפרויקט בכך שלראשונה במגוון אמצעי מדיה מוצעים להורים ומשפחות כלים פשוטים כדי להפוך את הזמן היומיומי המשותף עם הילדים, לזמן מהנה ומקרב, המעשיר ומקדם את התפתחותו של הילד.

[youtube ocdhaYAjMyU nolink]

נקודת המוצא של הפרויקט היא שהזמן המשותף שהורים וילדים מבלים יחד בימינו,  הוא על פי רוב מוגבל, לחוץ, עמוס במשימות, ולא בהכרח מאפשר יצירת "זמן איכות" משותף שבו ההורה מתמקד בילד ומרוכז רק בו. עם זאת, הגיל הרך הוא חלון הזדמנויות משמעותי אך בר חלוף בהתפתחות הילד. זהו שלב בו מתרחשים תהליכים פיזיים, קוגניטיביים ורגשיים שישפיעו על כל מהלך חייו של הילד בבגרותו וחשוב לנצל את פרק הזמן הזה ככל האפשר.

פרויקט רגעי קסם מציע להורים ידע וכלים פשוטים לניצול הזמן המשותף הקיים בלאו הכי, ללא צורך באמצעים מיוחדים ומראה כיצד ניתן בדרך משחקית ומהנה לתרום להתפתחותו של הילד, לרווחתו של ההורה ולחדווה משותפת לשניהם.

אלונה אבט צילום קבוצת המדיה הופ. צילום יחצ

אלונה אבט, מנכ"לית שותפה בקבוצת המדיה הופ!:"קשר הורה – ילד הוא הקשר החשוב ביותר שינבא את סיכויי ההתפתחות וההצלחה של הילד ולכן בחרנו לפנות לשני הקהלים העיקריים שקבוצת הופ! מתמקדת בהם – ילדים והורים – ולהציע להם להפוך את רגעי השגרה המשותפים לרגעי של התפתחות, חדווה וקסם. משך הזמן שהורים וילדים מבלים יחד בימינו הולך ומתקצר ועם זאת אין עוררין על כך שבגיל הרך להורה יש השפעה מכרעת על התפתחותו של הילד. בפרויקט זה אנו מציעים לא רק ידע אקדמי אלא גם הצעות מעשיות, הקלות ופשוטת ליישום ושוות לכל נפש ולכן משוכנעים שהוא יקלע ללבבות של הורים רבים שצמאים לכך".

רגעי קסם- הזמן שלנו ביחד – דף מידע. צילום יחצ

במסגרת הפרויקט יצרה קבוצת מדיה הופ! מגוון של תכני מדיה מסרטי תעודה בהשתתפות משפחות מכל רחבי הארץ ועוד עשרות סרטוני מומחים המציגים פנים אקדמיות שונות המאפשרות ללמוד ולדעת יותר על ההורות ועל הכוח המצוי בידיהם של הורים להעשרת החוויה ההורית שלהם, השפעתם על התפתחות ילדיהם ויכולתם לשלוט באופן חיובי על הזמן המשותף.

מוזמנים להתרשם  מהפרוייקט בלחיצה על  הקישורים:   איך ילדים לומדים לדבר?  ,   דילמה שרבים מההורים מתלבטים בה :   האם הילד שלי מפותח מספיק? התנהלות ההורים באמבטיה היומית מה לומדים באמבטיה?  כאשר הילדים בבית לא מסתדרים  למה הם כל הזמן רבים

משפחת ידנקו. צילום יחצ

לפרויקט גויסו שורה של אנשי מקצוע מובילים שגם ליוו את יצירת הסדרות לילדים ולהורים חלקם גם לוקחים חלק בסדרת סרטים מיוחדים העוסקים בשאלות המטרידות הורים רבים. את שיר הנושא של הפרויקט – "רגעי קסם", כתב במיוחד נעם רותם והולחן ומבוצע על ידי אסתר רדא.

קבוצת מדיה הופ! – ראו לוח שידורים מכאן  היא גוף התקשורת הדומיננטי והמוביל בישראל בעולמות התוכן לילדים עד גיל 12. הקבוצה יוצרת ואוצרת תוכן איכותי לילדים ומפעילה בישראל את הערוצים הופ!,לולי, הופ! ילדות ישראלית ו- WIZ.

לוגו הזמן שלנו יחד. צילום יחצ

את הפרויקט מלווה מחקר מקיף של יחידת המחקר של מט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית). החלק הראשון של המחקר בחן עמדות, קשיים ותפיסות של הורים לגבי ההורות שלהם, לגבי הזמן שהם מבלים יחד עם הילדים, לגבי סדר היום ונקודות החוזק והתורפה שהם חשים וכמובן לגבי הצורך והרצון שלהם ללמוד ולהכיר עוד ידע מקצועי ופעילויות קונקרטיות אשר יוכלו להביא להעלאת המודעות ולהפוך את רגעי השגרה לרגעי קסם.

כל התכנים נגישים לצפייה באתר הופ! בכתובת www.hop.co.il
וגם בפייסבוק ניתן למצוא את כל תכני הפרויקט, סרטוני המומחים, המשפחות וקליפ הפרויקט
הכנסו למתחם הורים ולמתחם הילדים  תתרשמו והרשמו כמנויים. 
לוגו הופ. צילום יחצ

 

ערכה: נדיה היבא
הצילומים והסרטון באישור שימוש היחצ

עקבו אחרי גם באינסטגרם 

בדף הפייסבוק : נדיה היבא

ובקבוצה : מה נשמע? מה חדש?!