צעד קדימה צעד אחורה

המעצבת תמי חומסקי לוקחת צעד קדימה ומשיקה אתר מכירה מרהיב, והמעצבת טל בק לוקחת צעד אחורה, סוגרת מחצית מהחנויות וחוזרת לייצור מצומצם עם קולקציה מצוינת בניחוח אישי

לפעמים כל מה שצריך זה לחשב מסלול מחדש, גם בשביל להתקדם אבל בעיקר בשביל לא להיתקע בדרך ללא מוצא. 

תמי חומסקי

תמי חומסקי קולקצית קיץ 2016 צילום מירי דוידוביץ (10) (1)

איזה כיף לכתוב בפעם הראשונה על מעצבת שלא סיקרתי אף קולקציה שלה בעבר ועוד על אחת כמו תמי חומסקי שאת השם שלה שמעתי בהזדמנויות שונות אבל את הבגדים שלה לא יצא לי לראות מקרוב.

בשבוע שעבר הוזמנו לסטודיו הקסום שלה שממוקם במרתף ביתה המעוצב ברמת אפעל. גיליתי אישה מוכשרת, רבת ניסיון ומצליחה ועם זאת צנועה ונרגשת מהעובדה שלאחר 7 שנות עיצוב היא מעזה לראשונה לקחת צעד קדימה, להקים אתר מושקע לקניה אונליין ולהציג את הבגדים שלה לעיתונאי אופנה.

חומסקי, מעצבת גרפית בהכשרתה עם התמחות באריזות. היא מרצה בבצלאל ובשנקר ובשנת 2007 עשתה הסבה לעיצוב אופנה, בהתחלה עיצבה לעצמה ולחברות וכשהדרישה הלכה וגדלה הקימה את המותג T9 (שאלתי למה 9 – התשובה "שום דבר לא מושלם", צנועה כבר אמרתי?), היום היא מוכרת בסטודיו הפרטי שלה ובכ-40 נקודות מכירה ברחבי הארץ.

תמי חומסקי קולקצית קיץ 2016 צילום מירי דוידוביץ (63)

הדבר הראשון שבולט בבגדים של חומסקי הם הבדים. תמי מביאה בדים מאיטליה ובנוסף עושה עליהם מניפולציות יצירתיות בארץ  – קימוט, קיפול וטכניקות מיוחדות של דפוס, שטיפה וציפוי. הבדים המיוחדים שלה מהווים חלק משמעותי מהתוצאה הסופית. הגזרות מחוייטות ברובן אך לא נוקשות ולצידן גזרות בסיסיות ורחוקות מהגוף שנותנות נוכחות לטקסטורה כאלמנט המרכזי.

תמי חומסקי קולקצית קיץ 2016 צילום מירי דוידוביץ (8)תמי חומסקי קולקצית קיץ 2016 צילום מירי דוידוביץ (13) (1)

הקולקציה מורכבת מבגדים יומיומיים לנשים עובדות – מכנסיים, חצאיות, שמלות וג'קטים מחוייטים, טי-שירטים משודרגים ובגדי ערב שישרתו את אותן הנשים – משמע, מעט יותר זוהרים אך עם זאת לא מתאמצים ורב פעמיים, חומסקי מכנה אותם "ערב לייט".

בין הפריטים הבולטים – גזרה מדוייקת של חצאית קלוש נהדרת שמגיעה בשפע בדים, צבעים והדפסים, שמלות וחולצות מקומטות בבדים מטאליים עדינים, קבוצה של פריטים משובצים בצבעוניות קייצית משמחת וחולצות טי מבדים משובחים בגזרות קרובות לגוף עם הדפסי משי יפהפיים.

תמי חומסקי קולקצית קיץ 2016 צילום מירי דוידוביץ (58)תמי חומסקי קולקצית קיץ 2016 צילום מירי דוידוביץ (59)תמי חומסקי קולקצית קיץ 2016 צילום מירי דוידוביץ (19) (1)

הצילומים היפהפים הם של מירי דוידוביץ. גם תמונות הקטלוג שצולמו בסמינר התק"ם, שנבחר לאחר חיפושים אינטנסיביים אחר מבנה בטון חשוף שישקף את הכבוד של תמי למבנה וחומר וגם צילומי הלוקבוק לאתר שמצליחים להעביר תנועה בתמונה דוממת. תענוג.

TAMI22522TAMI22523TAMI2252מידות: s-xl

מחירים:  חולצות 250-450 שקל, שמלות וחצאיות 350-950 שקל, עליוניות/ ג'קטים 380-650 שקל, מכנסיים 450-620 שקל

להשיג בסטודיו המעצבת מחולה 18 רמת אפעל ובחנויות בוטיק ברחבי הארץ וגם באתר החדש: www.tammichomski.com

תמי חומסקי בפייסבוק 

*צילומים: מירי דוידוביץ

טל בק  

צילום  עמיר צוק-29

המעצבת טל בק הקימה את המותג הנושא את שמה בשנת 2001, מאז היא פתחה רשת חנויות וגיבשה קהל לקוחות נאמן בעיקר של נשים בגילאי 30+ שחיפשו בגדים נוחים, איכותיים, מחמיאים ולא מתיימרים בטווח מידות רחב.

בשנה האחרונה לקחה טל צעד אחורה, היא סגרה 4 חנויות (ונשארה עם 4), צמצמה מעט את הקולקציה וגיבשה מחדש את הזהות שלה כמעצבת סטודיו שקשובה לדרישות הלקוחות ושומרת על ייחוד באמצעות ייצור מספר עותקים מצומצם יחסית מכל פריט.

צילום  עמיר צוק-32

קולקציית קיץ 2016 נולדה מתוך זכרון ילדות על השמלה האולטימטיבית – מתנפנפת, קלילה, כייפית ונוחה. טל ניסתה להחזיר את הקסם הטמון בהרגשה המתלווה ללבישת השמלה האהובה ביותר על ילדה באמצעות עיצוב מגוון שמלות שמהוות את החלק הארי של הקולקציה, בינהן שמלות אוברסייז מבדי סריג רכים, שמלות גלביה, שמלות מקסי מבדי אריג דקיקים ונשפכים, מבחר גרסאות לשמלה השחורה הקטנה, שמלות מסתובבות מקסימות, שמלות מודפסות וחלקות, עם שרוולים ובלעדיהם, ליום ולערב. כמעט כולן עם כיסים שמוסיפים להן נקודות זכות. את הגזרות, מספרת טל, היא מעצבת בהתאם לבד שנופל לידיה.

צילום  עמיר צוק-22צילום  עמיר צוק-35

רבים מהעיצובים של טל משאירים במכוון מקום לטאץ' האישי של הלובשת אותם. הם ניתנים לאבזור עם תכשיטים ואקססוריז שונים ולא מוגבילים להופעה אחידה. זה בולט למשל בשמלות מקסי חלקות שבחלקן העליון מעין משטח שכמו נועד לקבל שרשרת ייחודית לבחירת הלובשת.

חלק מהשינוי טמון גם במחירים, אמנם הבגדים לא זולים, אבל טל אומרת שהיא הורידה מחירים למינימום שבו היא יכלה עדיין להרוויח ועם זאת לא להיתקע עם מלאים בסוף העונה. זו גם הסיבה שסגרה את 2 חנויות העודפים שלה והנחות סוף העונה נמוכות בהרבה משהיו בעבר.

צילום  עמיר צוק-8צילום  עמיר צוק-13צילום  עמיר צוק-12צילום  עמיר צוק-3

טווח מחירים: שמלות: 490-680 שקל, שמלות ערב: 840-1600 שקל, חולצות: 220- 440 שקל, מכנסיים: 380-520 שקל, חצאיות: 360-550 שקל

חנויות "טל בק": דיזינגוף 252, ת"א, מתחם התחנה, ת"א, אוסישקין 44, רמת השרון, המייסדים 50/4, זכרון יעקב.

טל בק בפייסבוק 

*צילומים: עמיר צוק

***

KONAFACEBOOK2