פתיחת עוסק מורשה

בחורה עם מחשב נייד

מדריך לפתיחת עוסק מורשה

 

עוסק מורשה ? עוסק פטור ? חברה בעמ ? שאלה טובה וחשובה. במאמר הזה אנו נענה על תשובות אלו ולמי כדאי ונכון לפתוח עוסק מורשה.

האם אתה עוסק מורשה ?

פתיחת עוסק מורשה מתאימה לעסק שמחזור הכנסותיו עולה על 76,548 שש"ח בשנה. אם מחזור הפעילות השנתית שלך הוא מתחת לכך אתה לא יכול לפתוח תיק עוסק מורשה אלא עוסק פטור בלבד. ישנו עוד סייג לפתיחת תיק מורשה והוא שאין באפשרותך לפתוח תיק פטור אם אתה עוסק בנייני שירותים ולכן אתה נדרש להתייעץ עם רואה חשבון לפניכן על מנת לוודא מהם אפשרויות פתיחת העוסק העומדות לרשותך.

כדאי לי לפתוח עוסק מורשה ?

היתרונות המובהקים בפתיחת עוסק מורשה על פני עוסק פטור הוא שאתה יכול להזדכות על הוצאות ובניהם גם על מע"מ. אציין כי ישנה חשיבות לפתיחת עוסק מורשה אם אתה מספק שירות לעסקים ואתה נדרש להוציא חשבוניות מס עבור השירות שלך + אם יש לך הוצאות נסיעה רבות שכוללות את מרכיב המע"מ, ללא ספק תצטרך להיות עוסק מורשה.

עוסק מורשה או פטור ?

גם אם פתחת עוסק פטור, תוכל במהלך השנה לעבור ולפתוח תיק עוסק מורשה, למעשה ברגע שעברת את רף ההכנסות המצויין מעלה, באופן אוטומטי אתה הופך להיות עוסק מורשה משום שעברת את מכסת ההכנסות השנתית שלך.
אם מדובר בקוסמטיקאית, רוב הסיכויים שכדאי לה להיות עוסק פטור אך אם מדובר בספק המספק חומרי בנייה לציפורניים וקוסמטיקה, כדאי יהיה לפתוח עוסק מורשה.
עניין נוסף הוא הרושם שעסקים אחרים מקבלים על העסק שלך אם אתה עוסק פטור – לרוב מבינים שמדובר במשהו קטן, התחלתי, לא יציב וכן הלאה. אין הדבר אומר שזה נכון כמובן, אולם זו המחשבה שעולה לרבים.

כיצד פותחים עוסק מורשה

אפשר לפנות לרואה חשבון שיבצע זאת עבורך, בדרך כלל מדובר בעלות של כ300 שח. אם בכל זאת אתה מעוניין לבצע את פתיחת התיק בעצמך, עלייך לפנות למשרדי ביטוח לאומי הקרוב לביתך ולפתוח תיק מעמ. אח"כ עלייך לפנות למס הכנסה הקרוב לביתך ולפתוח גם שם תיק.
לאחר מכן אתה תצטרך בכל חודשיים לבצע דיווח שוטף לרשויות המיסים ולהעביר אליהם את תשלומי מס ההכנסה והמע"מ.
כאמור אם אתה עוסק מורשה אתה תצטרך להיעזר ברואה חשבון שעלותו החודשית היא כ200 ש"ח.

 

בהצלחה