פרקט למינציה – יוצר את המראה המושלם לבית

בחורה עם מחשב נייד

רצפת הפרקט תופסת מקום של כבוד בין סוגי הריצוף השונים בבתים פרטיים וגם בעסקים. ניתן לומר כי הפרקט נפוץ היום לא פחות מרצפת השיש או הקרמיקה.

כאשר אנחנו מדברים על פרקט, עלינו להבחין בין פרקט העשוי עץ לבין פרקט למינציה.

הפרקט כבר מזמן הפך להיות סוג הריצוף המועדף בבתי עסק רבים כמו גם בבתים פרטיים. אנחנו מוצאים אותו במרפאות, במשרדים, בחנויות ועוד, ועוד. ננסה ללמוד מעט על פרקט למינציה להבדיל מהפרקט העשוי עץ.

פרקט למינציה – מה זה?

הפרקט המכונה למינציה עשוי לוחות שהם דמוי עץ. הם לא עשויים מעץ ואין בהם כלל רכיבים מעץ. על הלוחות הללו מודבקים מעין טפטים עם תמונה של עץ בצבע הרצוי כאשר על המדבקה ישנו ציפוי למינציה שנועד להגן על הפרקט. מסיבה זו מכונה הפרקט – למינציה. מדובר בעצם בפרקט שהוא סינטטי ואין לו כל קשר לפרקט האמתי העשוי עץ מלבד המראה שלו.

מגוון גוונים ודוגמאות של פרקט מסוג למינציה

היות והפרקטים הללו אינם עשויים מעץ אמתי לכן אין כל מניעה להדביק כל מדבקה עם כל תמונה של עץ בו בוחרים. מסיבה זו ישנם אין ספור דוגמאות וצבעים שונים של פרקט.

לוחות פרקט – האפשרויות השונות

לוחות הפרקט מגיעים בעוביים שונים כאשר ישנם לוחות שהם בעובי של 6 מ"מ בלבד ועד לוחות שהם בעובי כפול של 12 מ"מ. כאשר מדובר על ריצוף ביתי מומלץ לבחור בעובי של 8 מ"מ. ישנם גם הבדלים ברמות השחיקה כאשר לשימוש ביתי מומלץ לבחור בדירוג קלאס 32.