פקטורי 54 אביב/קיץ 2015

לכו תצביעו – זהו המסר אתו סיימו הבוקר את התצוגה של פקטורי 54

בחורה עם מחשב נייד

resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (34)

כ-30 דוגמנים ודוגמניות עלו לתמונת הסיום בתצוגה של פקטורי 54, שנערכה הבוקר במשכן לאומניות הבמה בת"א. הגברים כולם בחליפות מחויטות עם כותנות לבנות ועניבות פרפר והנשים, במגוון שמלות ערב בשחור. מתוך דבוקת הדוגמנים שהסתדרה בשורות על הבמה, פרצה אחת בר רפאלי.. בשמלה ארוכה ומתנפנפת מבית ורסצ'ה אטלייה ושסע סקסי עצום חושף את רגליה החטובות. השמלה הייתה לבנה אולי כרמז לחתונה הממשמשת ובאה של הדוגמנית המדוברת ביותר בישראל. אבל ההפתעה האמיתית נכונה לקהל כאשר סיימה רפאלי להקיף את המסלול והצטרפה לקבוצת הדוגמנים והדוגמניות. בבת אחת הרימו כולם שלטים האומרים: "תצביעו" וגם "Go Vote". ברור שמוטיב ההפגנה והרמת השלטים, הגיע בהשראת קארל לגרפלד לשאנל מהעונה הקודמת, אבל מותר בהחלט להיתלות באילנות גבוהים. מאחר שההקשר הוא כל כך אקטואלי היה הסיום גם אם מעט קלישאתי, חינני ומתבקש ועל המסר אין עוררין.

רשת פקטורי 54 מייצגת למעלה מ-60 מותגי אופנה מובילים (ג'ורג'יו ארמני, מארק ג'ייקובס, ולנטינו, מייקל קורס, טורי ברץ', ורסצ'ה, טומי היילפיגר, קרבן, ג'וזף ועוד) רבים מהם באופן בלעדי. התצוגה העונתית היא סוג של טעימה ממבחר המותגים האיכותי והגדול שמגיע לרשת וככזה, קשה להציג אותו על המסלול כקולקציה קוהרנטית ואחידה. הרעיון הוא לספק הצצה בלבד, אל מגוון הטרנדים שבקולקציית האביב והקיץ: שנות ה-70 של המאה הקודמת, הם כידוע אחת המגמות הלוהטות על מסלולי המעצבים והעשור הזה כולל השפעות מעורבות של שיק בוהמייני וסטייל של נערות פרחים, משולבים עם גלאם רוק בשמלות מיני צבעוניות, חליפות ג'ינס עם מכנסיים בגזרה גבוהה, פרינטים דיגיטליים ונצנצים מטאליים. מהצד האחר, יש לנו את מגמת המינימליזם בסגנון נקי ומחויט ובמבחר שמלות ערב ושמלות קוקטייל שחורות.

בהתאם להחלטה האסטרטגית של הרשת להשקיע בשנה הקרובה בלקוח הגברי, מבחר האופציות לגברים היה אפילו יותר מגוון ובלטו הפריטים עם הדפסי הקומופלאז' (הסוואה) וההשפעות הצבאיות וכמובן החליפות הגבריות, רבות מהן בגזרת סלים פיט מחמיאה ובצבע כחול נייבי, שמחמיא כנראה לכל גבר ומשום מה בארץ עוד לא לגמרי תפש.

רוב הקולקציה לנשים ולגברים הכילה פריטים מסחריים ולבישים למדיי – למרות מוצאם היוקרתי בסטודיו של מעצבי העל. אך על אף שלא חסרו פריטים מוצלחים בקולקציה שהוצגה על הבמה, ריבוי הסגנונות וההקשרים הכפויים יצר חוסר אחידות ובלאגן סגנוני שהיה בעוכרי התצוגה.

הבמה עוצבה כתפאורה של פרדס תפוזים עם שדה חמניות ותזמורת כינורות ניגנה, כשבר רפאלי יצאה להופעה הראשונה על המסלול בשמלה נוצצת של דיסקווד עם סנדלי קשירה בסגנון גלדיאטורים עד הירך. מאותו הרגע ועד שהיא חזרה אל הבמה בסוף התצוגה, היה ברור שלא משנה כמה הבזקים מטאליים ונצנצים נראה על פריטי הקולקציה, הזוהר האמיתי קשור בעיקר בה.

resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (43)

*כך זה התחיל. רפאלי פותחת את התצוגה של פקטורי 54 בשמלה וסנדלי גלדיאטורים של דיסקווד

resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (109)*
resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (61)* resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (112)
*
resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (103)*
resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (168) *
resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (194)*
resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (96) *
resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (200)*
resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (144) *
resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (88) *
resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (19) וכך זה ניגמר: בר רפאלי בשמלה הלבנה של ורסצ'ה אטלייה resized_תצוגת FACTORY54 קיץ 2015 צילום אבי ולדמן (17)
* צילומים: אבי ולדמן
מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.