פסטיבל האופרה בעכו-אוגוסט 2017

צפוי לנו בעכו סוף שבוע של מוסיקה קסומה בתאריכים: 3-5 באוגוסט 2017.
"יוליוס קיסר במצרים"מאת גיאורג פרידריך הנדל – הפקה מיוחדת לפסטיבל בבימויו של תומר זבולון, מנהל בית האופרה של אטלנטה.

"תוצרת הארץ"– מופע מחווה לשירים האהובים של אריק איינשטיין בביצוע סולני האופרה הישראלית, זמר אורח: מיקי גבריאלוב.

"חליל הקסם" – הפקה קסומה לכל המשפחה של האופרה האהובה מאת מוצרט בעברית

HaChatifa MeHaArmonצבקר  (426)

צילום: צבקר

חום יולי אוגוסט בפתח ואיתו חופשות ופנאי ליהנות מטוב הארץ הזאת.

רגע לפני שהכול מתחיל הצפנתי לסיור עיתונאים לקראת פסטיבל האופרה הישראלית המתקיים זו השנה הרביעית בעכו העתיקה.

צפוי לנו סוף שבוע של מוסיקה קסומה בתאריכים: 3-5 באוגוסט 2017.

"יוליוס קיסר במצרים"מאת גיאורג פרידריך הנדל – הפקה מיוחדת לפסטיבל בבימויו של תומר זבולון, מנהל בית האופרה של אטלנטה.

"תוצרת הארץ"– מופע מחווה לשירים האהובים של אריק איינשטיין בביצוע סולני האופרה הישראלית, זמר אורח: מיקי גבריאלוב.

"חליל הקסם" – הפקה קסומה לכל המשפחה של האופרה האהובה מאת מוצרט בעברית.

הפסטיבל יתקיים במצודה הצלבנית של העיר עכו, המוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. החיבור הייחודי בין המוסיקה הנפלאה, ההפקות הייחודיות לפסטיבל בחצר המצודה ואולמות האבירים המרהיבים ביופיים מבטיחים חוויה יוצאת דופן.

יוליוס קיסר מגיע לעכו – משחקי הכס של קליאופטרה וטולמאו

יוליוס קיסר_צבקר

צילום: צבקר

"יוליוס קיסר במצרים" מאת הנדל היא אחת מאופרות הבארוק המרהיבות ברפרטואר. ההפקה המיוחדת לפסטיבל בעכו מבוססת על מיטב הכישרונות האופראיים הישראלים: המנצח איתן שמייסר שינצח על תזמורת הקאמרטה הישראלית, ירושלים המשתתפת זו השנה השלישית בפסטיבל, הבמאי תומר זבולון והסולנים שביצעו את היצירה בהצלחה רבה על מיטב במות האופרה בעולם: יניב ד'אור בתפקיד יוליוס קיסר  קלייר מגנאג'י בתפקיד קליאופטרה אלון הררי בתפקיד טולמאו ולצידם ענת צ'רני בתפקיד ססטו, ניצן אלון בתפקיד קורנליה, יאיר פולישוק בתפקיד אכילה, טל ברגמן בתפקיד נירנו, יואב וייס בתפקיד קוריו, וכן בהשתתפות רקדנים ישראליים מלהקת 'ורטיגו' בכוריאוגרפיה של הכוריאוגרף האמריקאי המפורסם והוותיק דונלד בירד שזוהי עבודתו הראשונה באופרה הישראלית.

האופרה מתארת את מאבקי השלטון במצרים בין קליאופטרה לאחיה טולומיאו, וסיפור האהבה שנרקם בין קליאופטרה ליוליוס קיסר.
קיסר מגיע עם חילותיו למצרים לאחר שניצח בקרב את פומפיי, ומסכים לכרות שלום עם מצרים בתנאי שפומפיי עצמו יבקש זאת ממנו. בינתיים מגיע אכילה, ראש הצבא של טולומיאו, לברך את קיסר ומעניק לו במתנה מאדונו את ראשו הכרות של פומפיי, הקיסר מזועזע ושולח את השליח בחזרה. קורנליה, אשתו של פומפיי וססטו בנו, נשבעים לנקום את הרצח.  קליאופטרה וטולומיאו פותחים במאבק על השלטון במצרים. קליאופטרה מחזרת אחר קיסר כדי לזכות בתמיכתו, הם מתאהבים והוא עוזר לה בקרב נגד אחיה. ססטו רוצח את טולומיאו ובכך זוכה בנקמה על רצח אביו ואילו קליאופטרה מוכתרת כמלכת מצרים.

לדברי הבמאי, תומר זבולון: "המבצר הצלבני בעכו שהוקם במאה ה-12 משתלב בסיפור האופרה שהוא בעצם סיפור אוניברסלי ועל זמני על כוח, פוליטיקה, אלימות, אהבה, סקס, ואולי סוג של הרמוניה ושלום לקראת סופה של האופרה".

מיתוס האהבה בין יוליוס קיסר לקליאופטרה זכה לגרסאות רבות בספרות ובאמנות. יוליוס קיסר הגיע למצרים בשנת 48 לפני הספירה, שם פגש את קליאופטרה בפעם הראשונה והנערה הצעירה מצאה חן בעיניו, אפילו שהיה נשוי. קליאופטרה, שאיבדה את השלטון לאחיה הצעיר, זוכה בו מחדש בסיועו של קיסר. לקליאופטרה נולד בן, קיסריון, אשר היא טענה שהוא בנו של הקיסר, למרות שהוא לא הודה בזאת מעולם. מאוחר יותר קליאופטרה התחתנה עם מארקוס אנטוניוס וילדה לו שלושה ילדים. משגילתה קליאופטרה לאחר מות קיסר כי הוא לא מינה את קיסריון ליורשו, אלא את אחיינו אוקטביאן (אוקטביאנוס –  שידוע בכינוי אוגוסטוס), היא מאבדת את עצמה לדעת.

יוליוס נירה

צילום: נירה פרי

יוליוס קיסר ביקר בעכו בדרכו למצרים בשנת 47 לפנה"ס ותושבי עכו החלו לספור את מועדיהם לפי ביקור זה. ישנו רחוב בעיר העתיקה הקרוי  עד היום רחוב 'יוליוס קיסר'.

האופרה תועלה במסגרת הפסטיבל בתאריכים:
יום חמישי 03/08/2017 בשעה 20:30
וביום שבת 05/08/2017 בשעה 20:30

מחיר כרטיסים: 300 ₪

תוצרת הארץ

סולני האופרה הישראלית מבצעים שירים מאלבומיו של אריק איינשטיין

במופע 'תוצרת הארץ' יבצעו סולני האופרה הישראלית, בניהולו המוסיקלי של דוד זבה, עיבודים מיוחדים לשירים האהובים של אריק איינשטיין שהפכו לנכסי צאן הברזל של הזמר הישראלי. בין השירים שיבוצעו: "עטור מצחך", "סע לאט", "למה לי לקחת ללב" ,"אמא אדמה", "הבלדה על יואל משה סלומון", "יש בי אהבה" ועוד.
במופע ישתתף אמן אורח מיוחד – מיקי גבריאלוב.

סולני האופרה המשתתפים בהפקה זו: גוני כנעני, יעל לויטה, מורן אבולעפיה, דניאלה סקורקה, יאיר פולישוק.
זמרי מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית: אירנה אלחזוב, טל גנור, אפרת וולפסון, גלינה בנביץ', נופר יעקובי, מאיה בקשטנסקי ומיכל דורון
על הפסנתר: דוד זבה.

חצרות האבירים, שישי 4.8.17 בשעה 21:00

מחיר כרטיסים: 140 ₪

חליל הקסם לכל המשפחה

מופע מיוחד לילדים: האופרה האהובה 'חליל הקסם' מאת מוצרט, תעלה במסגרת הפסטיבל בגרסה צבעונית ומשעשעת בשפה העברית בתרגומו המופלא של אהוד מנור, ובאווירה הקסומה של אולמות האבירים. חוויה מיוחדת במינה לכל המשפחה.

אולמות האבירים, שבת 5.8.17 11:00, 13:00

מחיר כרטיס: 60 ₪

למה בעכו?

האבירים נירה

צילום: נירה פרי          אולם האוכל של האבירים במצודה מתחת לרחוב ההומה

הפסטיבל מתקיים ביוזמה משותפת של האופרה הישראלית עם משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה, עיריית עכו ורעיה שטראוס בן דרור, שהקימה את  מיזם "אוצרות הגליל".

שוק1 נירה

צילום: נירה פרי

משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ומשרדי ממשלה נוספים השקיעו מעל למעלה מחצי מיליארד ₪ בשיקום העיר העתיקה ובחידוש הפאר ההיסטורי של עכו. תודות להשקעה זו יכולים הבאים בשערי הפסטיבל ליהנות משפע אפשרויות הבילוי שמציעה העיר עכו בנוסף לצפייה במופעי האופרה.

ים1נירה

צילום: נירה פרי

מיזם אוצרות הגליל הוא מיזם פילנטרופי של רעיה שטראוס בן דרור, שמטרתו להביא לקפיצת מדרגה בתחום התיירות בגליל המערבי. אתר האינטרנט והאפליקציה של אוצרות הגליל מרכזים עבור באי הפסטיבל את אפשרויות הבילוי ומסלולי הטיול המגוונים בעכו ובגליל המערבי, במטרה לאפשר לכל אחד לתכנן חופשה בהתאמה אישית.

לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים:

האופרה הישראלית www.israel-opera.org.il

לרכישת חבילות:  http://www.ozrothagalil.org.il/index.aspx?LangID=1

שלכם ובשבילכם,

נירה פרי

בלוגרית בסלונה , מאמנת המתמחה באימון נשים

 

 

נירה פרי
נירה פרי ,מאמנת אישית ומאמנת קבוצות מתמחה בהעצמת נשים במעגלי החיים,בלוגרית ,לוכדת רגעים ,חולמת ציורים :) מחייכת לחיים