פסטיבל האבירים 2013 בירושלים

בחורה עם מחשב נייד

הפסטיבל יחל בתאריך 31.10.13 ויתקיים בימי חמישי בתאריכים: 31.10 ,7.11, 14.11, 21.11

אירועי הפסטיבל הינם ללא תשלום !

הפסטיבל מתקיים ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים ובניהול והפקת החברה העירונית "אריאל".

* המפיק והמנהל האומנותי של הפסטיבל – ג'קי בכר.

ההיסטוריה של ימי הביניים חוזרת! פסטיבל אבירים בעיר העתיקה 2013 מגיע לירושלים וקהל המבקרים ייהנה מחוויה תרבותית , היסטורית ותיירותית מעוררת השראה.

בפסטיבל ייפגש קהל המבקרים, עם עשרות אבירים, נסיכים ודמויות מימי הביניים,  כולם ייצאו הישר מדפי ההיסטוריה וימלאו את סמטאותיה הקסומות של העיר העתיקה בירושלים.

במהלך הערבים הקסומים, בין חומות האבן העתיקות ופינות החמד המסתוריות ועל רקע מוסיקה אופיינית לתקופה יחוו המבקרים חוויה תרבותית, צבעונית ומרתקת וייהנו מפעילויות שונות עם דמויות מהעבר.

הפסטיבל יתחדש השנה ויכלול: מייצגי וידאו מרהיבים שיוקרנו על גבי חומות העיר, תצוגת אופנה אבירית– פרויקט אופנה מיוחד בסגנון ימי הביניים,

קרב אבירים הכולל קרב סוסים אמיתי שיתקיים בגן הבונים, בר אבירים גדול ומופעי מוסיקה שונים כגון מוסיקה אירית, נשף אבירים בסגנון ימי הביניים ומתחם ריקודי עם תקופתיים הפתוח לקהל הרחב.

כמו כן, יתקיימו במסגרת הפסטיבל הקרנות סרטים מעולם התוכן של ימי הביניים, אוהל מספרי סיפורים– סיפורים תקופתיים, סיפורי אבירים ויין, מתחם ציורי רצפה בתלת מימד, מייצג אש מרהיב, פרויקט מיוחד של פסלים חיים באווירת התקופה, תיאטרון ימי הביניים, מבוך טירה ענק עשוי קרטון ומופעי שירה בשיתוף האופרה הישראלית .

השנה, יתקיים לראשונה יריד אמנים ייחודי אשר יאפשר לקהל ליהנות מפרי יצירתם של רוכלים העוסקים במקצועות העתיקים ביותר כמו: נפחים, כדרים ואמני ניפוח זכוכית. האמנים יציגו את עבודותיהם וימכרו בין היתר גם תכשיטים ותיקים.

הקהל יוכל לצפות מקרוב בתהליך הייצור ובעבודת האמנים.

מסלול הפסטיבל יעבור בכל אזורי העיר העתיקה:  הרובע הנוצרי , הרובע הארמני וחומות העיר, ויחזיר את כל האזור 1,000 שנה אחורה לימי הביניים הקסומים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ציין כי "העיר ירושלים עומדת כבר זמן רב בשורה אחת עם ערים חשובות בעולם, ששמו דגש על פיתוח התרבות הלילית. מהפכת התרבות בעיר לא פוסחת על העיר העתיקה שהופכת לשוקקת חיים בשעות הערב והלילה ולמוקד משיכה אטרקטיבי למבקרים מהארץ ומהעולם. אני מזמין את כולם, להגיע ולפגוש דמויות היסטוריות מהעבר, להתענג על צלילים רחוקים ומופעים, באווירה הירושלמית הקסומה. זה מפגש אמיתי בין ירושלים של אז לשל היום".

לדברי מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, מוטי חזן: "פסטיבל האבירים בעיר העתיקה הינו אחד מאירועי העוגן המרכזיים בעיר העתיקה, וזוכה להתעניינות רבה בזירה הבינלאומית. הפסטיבל ההיסטורי יתקיים בכל רחבי העיר העתיקה ובכל הרובעים. השנה שמנו דגש על שיתוף ציבור המבקרים בפסטיבל.  הוא  יהיה , שוקק חיים ומרתק במיוחד ויכלול חידושים, כדוגמת- ריקודים סלונים באווירת ימי הביניים, משתה גדול, יריד אומנים ועוד. הפסטיבל הינו חלק מהאסטרטגיה

הכוללת של הרשות לפיתוח ירושלים להרחבת פעילות התיירות הלילית בה. העיר העתיקה בירושלים הפכה לשוקקת חיים בשעות הערב והלילה ולמוקד משיכה אטרקטיבי לתיירים ומבקרים ישראלים".

לדברי מנכ"ל החברה העירונית אריאל, ציון ת'ורג'מן: "הרשות לפיתוח העיר ירושלים שמה לה לדגש את פיתוח העיר הלילית. השנה החברה העירונית אריאל העשירה והגדילה משמעותית את נפח הפסטיבל שיהיה מהגדולים שהיו עד כה בעיר. הפסטיבל יכלול: מיצגי וידאו ארט מרשימים שיוקרנו על גבי חומות העיר, פרויקט אופנה מיוחד, מתחם ריקודי עם תקופתיים ויריד אמנים שיציג את המקצועות העתיקים מתקופת ימי הביניים ועוד שלל אטרקציות.

הפסטיבל זוכה להצלחה אדירה מידי שנה ומתוקף כך אנו שמים לנו למטרה לחדש לקהל המבקרים ולהוסיף אטרקציות רבות מידי שנה."

הפסטיבל הינו יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים ובניהול והפקת החברה העירונית "אריאל". המפיק והמנהל האומנותי של הפסטיבל ג'קי בכר.

הפסטיבל מיועד לכל המשפחה

האירועים הינם חינם וללא תשלום!

פסטיבל  אבירים 2013- בעיר העתיקה

יתקיים בימי חמישי בתאריכים:

31.10, 7.11, 14.11, 21.11

בין השעות בין השעות 18:00- 23:00.

לפרטים נוספים: המוקד העירוני  106  או 02-5314600

אינטרנט:

www.jerusalem-oldcity.org.il