פיקניקים ברכיבה על קלנועית בדומה לאופניים חשמליות

בחורה עם מחשב נייד

פיקניקים ברכיבה על קלנועית בדומה לאופניים חשמליות

קרן קיימת לישראל, והגנים הלאומיים, עושים הרבה פעולות להנגשת האתרים עבור בעלי מוגבלויות. גם אתרים המיועדים לפיקניק, הונגשו. ניתן באמצעות קלנועית בדומה לאופניים חשמליות, לנוע ברחבי חניונים, ואתרים נגישים המיועדים לפיקניק. אנו נביא לכם במאמר זה, דוגמאות לאתרים המיועדים עבור פיקניק, ונגישים עבור בעלי מוגבלות בתנועה.

חורשת גבאי- בכרמיאל:

חורשה נגישה, ואידיאלית ביותר עבור פיקניק, היא חורשת גבאי בכרמיאל. הישיבה היא בתוך החורשה, בצל שבין העצים. שולחנות הישיבה, סמוכים אל החניון. השולחנות באתר נגישים, ומנוכים. הספסלים בצורת חצי עיגול. המעבר מהקלנועית בדומה לאופניים חשמליות אל הספסל נוח למדי. החורשה נקראת על שם קובי גבאי ז"ל, תושב כרמיאל, שנפל בקרב בלבנון, בשנת 1993. בחורשה, נבנתה אנדרטה לזכרו.

חניון סלוקיה, ושילוב עם סיור במפעל "מי עדן":

ניתן לשלב את הפיקניק, בסיום סיור במפעל מי עדן הסמוך. חברת מי עדן, הכשירה את החורשה והמעיין הסמוכים למפעל. בחורשה, הוצבו שולחנות המתאימים לבעלי מוגבלות. ממעין סלוקיה, שואבת חברת מי עדן את מי השתייה אותם אנו קונים בבקבוקים, או שותים במיכל. ניתן לנסוע בקלנועית בדומה לאופניים חשמליות, לאורך שביל שלצידו בריכות מים.

בילוי נגיש בפארק הירדן:

אחד מהאטרקציות הנגישות, ומותאמות לבעלי מוגבלות, הוא פארק הירדן. בפארק הירדן יש מספר אטרקציות. באתר, הייתה התיישבות בתקופה קדומה. בתקופת התיישבות זו, פעלה במקום תחנת קמח. במתחם, יש שולחנות פיקניק. אתר זה אינו אתר חינמי. יש לשלם בכניסה. גם השירותים במתחם, הינם נגישים, ומותאמים למעבר מקלנועית בדומה לאופניים חשמליות אל האסלה. בפארק, יש מסלול אחד המותאם עבור עגלות וגם בשביל קלנועית בדומה לאופניים חשמליות. באתר ישנם אפשרויות לינה. אפשר לשכור אוהלי קמפינג, או ללון במאהל בדואי.

אתרים אלו- פירות העבודה של "נגישות ישראל":

הגוף שמקדם כיום את נושא הנגישות של אתרי פיקניק, ואתרי טיול ובילוי רבים בארץ, הוא  "נגישות ישראל". גוף זה, יושב ביחד עם קק"ל, רשות הגנים הלאומיים, וגופים שונים. ביחד, הם מתכננים כיצד יוצרים אזורים נגישים. החשיבה היא לפרטי פרטים. החל מהחנייה המתאימה לרכבים המובילים בעלי מוגבלות בתנועה, ועד סידור שבילי הגישה, והנמכת שולחנות הפיקניק עבור היושבים על קלנועית בדומה לאופניים חשמליות.