פיקדון צבאי: איזה קורס ללימוד אנגלית, ספרדית או ערבית הוא הכי מומלץ?

בחורה עם מחשב נייד

משתחררים טריים נמצאים בצומת דרכים כשהכל אפשרי אבל בכל זאת צריך מיקוד וחתירה למטרה. זה השלב שבו מומלץ לעשות צעד אחד קדימה לקראת העתיד. אז מה עושים ולמה? שפות זהו כלי שרלוונטי עכשיו ויהיה גם רלוונטי עוד 50 שנה. בין אם נחליט ללמוד כימיה אורגנית (כי התאהבנו בשובר שורות?) או מדעי הרוח והחברה – אנגלית ושפות אחרות ישרתו אותנו בחיים המקצועיים, בעוד שגם ההזדמנויות בחיבורים האישיים רק יגדלו בזכותן.

היום שוק התעסוקה בישראל נהיה מועקה לכולנו, אנחנו עובדים קשה בשביל להרחיב את קורות החיים שלנו כדי לצבור עוד ניסיון וידע, משתלבים בכמה שיותר מקומות, מגיעים עם ביטחון לראיון, עושים הכל ושוב אומרים לנו לא. כל פעם זה תירוץ אחר או שפשוט לא חוזרים אלינו. אנחנו חושבים שאולי נכון יותר ללכת ללמוד תואר כמה שנים טובות, להתמקצע ואז באמת לפרוץ לשוק העבודה עם יותר ידע נרחב. אך מסתבר שזו טעות איומה. על מנת להתקדם בחיים אנחנו צריכים לחשוב קצת כמו עצמאיים או בעלי עסק שמתייחסים לקריירה שלהם כמו לביזנס. כלומר, העשרת היכולות שלנו תביא אותנו להשיג יותר בחיים. זה פשוט מוכח מחקרית כי קורס אנגלית  הוא פשוט הכלי הכי חשוב להצלחה בחיים. אז למה לא להשקיע את כספי הפיקדון בקורס אנגלית או שפה אחרת שתיתן לך את הכוח להשיג יותר ובעצם לחשוב כמו בעל עסק? (כל השקעה של משאבים בהרחבת העסק תביא להגדלת המשאבים וחוזר חלילה).

מתחילים דווקא מהשורה התחתונה של קורסי השפות

אנשים רבים נרשמים ללימודי אנגלית ושפות אחרות מבלי שנבדקו לגביי סגנונות הלימוד שנכונים לגביהם. יש אנשים שהם שמיעתיים יותר, יש כאלה שהם ויזואליים ויש תחושתיים. אחרי שעוברים מבדק זיכרון וסגנונות לימוד ניתן לדעת איך הכי נכון ללמוד וכך לייעל מאוד את התהליך במקום לבזבז זמן וכסף. כמו כן חשוב לדעת שרוב בתי הספר לשפות בישראל פשוט מושיבים תלמידים מול מחשב וגובים מהם סכומי עתק שעוברים כרווחים ישירות למשקיעים שיושבים בחו"ל.

יש דרך אחרת ללמוד שפה והיא הרבה יותר טבעית. אין צורך ללמוד Present Simple או את חוקי הדקדוק עצמם כמטרה עיקרית. להפך, כולנו למדנו את שפת האם שלנו פשוט מהקשבה ודיבור דרך ניסוי וטעייה, לא דרך חוקי נושא נשוא וכדומה. העניין הוא שזכרנו איך לדבר נכון ולתקשר בצורה טובה על ידי עוגני זיכרון שמוטמעים אצלנו במוח באופן אינטואיטיבי – ההקשר הויזואלי\ שמיעתי\ תחושתי הם אלה שסייעו לנו להטמיע את כישורי הלשון. MemoReach היא שיטה שפותחה על ידי ניו סקול וערן כץ – שיאן גינס בזיכרון והמטרה שלה היא להקל על המוח ולהתקדם בצורה יעילה מאוד. במילים אחרות זוהי דרך חדשנית ללמוד קורס אנגלית מדוברת, ערבית, ספרדית או כל שפה אחרת. איך? התרגול החווייתי עוזר לזכור את השפה באמצעות טכניקות זיכרון פשוטות לשימוש. מאחר שבית הספר הוא ישראלי ואין לו משקיעים שמחכים לרווחים בלי סוף, העלות היא גם לא גבוהה כלל ביחס למחירים המוכרים היום בישראל ועוד ניתן גם להשתמש בפיקדון הצבאי כדי לממן את הקורס.

משך הלימודים ועלותם

קורסים מקצועיים נערכים באופן כללי פחות זמן, כאשר אפשר לעבוד ולהנות תוך כדי בשעה שרובם לא אורכים יותר מאשר שנה אחת אם בכלל. קורס אנגלית או שפות אחרות בניו סקול אורך כסמסטר בערך. לעומת זאת תואר אקדמי מצריך לפחות 3 שנים של השקעה כמעט במשרה מלאה לגמרי. מי שמעוניינים להתחיל לעבוד ולהרוויח שכר טוב ובדרך הקצרה ביותר, מומלץ שיבחרו באפשרות של קורס מקצועי. מי שמבחינתם יכולים לקחת את הזמן, יש להם את הגב הכלכלי ויכולים לדחות את העבודה, יכולים לבחור במסלול של תואר. פרמטר חשוב הוא שככל שלוקח יותר זמן לעשיית התואר, כך גם העלות של הלימודים האקדמיים גבוהה יותר באופן משמעותי, וזהו פרמטר שצריך להתחשב בו. נוסף על כך השתתפות בקורס צורכת כמות זמן פחותה להשקעה – תלוי בקורס הספציפי, אך בהחלט יותר פשוט לשלב עבודה עם קורס מקצועי מאשר עם תואר אקדמי שלעיתים רבות אינו רלוונטי באמת לעבודה שבה נמצא את עצמנו.

דרישות קבלה

הקורסים המקצועיים הרבה יותר פתוחים לקהל הרחב ולרוב אינם דורשים עמידה בתנאי קבלה קשיחים או שמדובר בתנאים מועטים בלבד. תארים אקדמאיים דורשים לרוב ציון סכם המשקלל את ציוני תעודת הבגרות עם ציון הפסיכומטרי. גם אם מתקבלים בסופו של דבר לפקולטה הרצויה, פעמים רבות צריך לשפר ציונים ולהשלים בגרויות בדרך, דבר אשר צורך השקעה רבה של כסף וזמן. בשימוש כספי הפיקדון הצבאי כדאי לקחת קורס אנגלית מומלץ מהבחינה הזו שהוא לרוב מכין אותך בצורה אידיאלית ללימודים האקדמיים: מצד אחד יש מסגרת לימודית מסודרת, דרישות תרגול ואימון קבוע ומצד שני הוא גם ממש מעשיר את אוצר המילים ויכולות הביטוי תוך שליפת מילים מהזיכרון – הן בשפה הנלמדת והן בשפת האם!

תעדוף לימודים לפי התקציב בפיקדון הצבאי

קורסים מקצועיים, ובפרט כאשר בוחרים במקצועות מסוימים, מזכים את מי שמשלימים אותם בעיסוק במקצוע מבוקש. אם עד עתה עבדתם בעבודות זמניות, מעתה תוכלו להתחיל לעבוד במקצוע של ממש – אם כשכירים ואם באופן עצמאי. לימודים אקדמיים מקנים כמובן תואר אקדמי, אך לאו דווקא מדובר במקצוע מסוים. גם כאשר כן מדובר במקצוע, לרוב יש צורך להמשיך לסטאז' שאורך עוד תקופה ממושכת. נוסף לכך, לעיתים בכדי למצוא עבודה בתחום הנלמד באקדמיה, יש להמשיך ללימודים מתקדמים ולעשות גם תואר שני לכל הפחות. מתוך כתבה של כלכליסט: "מספר שיא של סטודנטים לתואר ראשון יסיים השנה את לימודיו באקדמיה. בחוץ ימתין להם עולם של חוסר ביטחון תעסוקתי, בוסים שלא מעניין אותם מה למדו, מחסור במקומות עבודה שתואמים את השכלתם וחוב כספי גדול שצברו במהלך שנות הלימוד הארוכות. הצעה לחשיבה מחודשת על האקסיומה שלפיה צריך תואר ראשון כדי להתקדם בחיים".

במידה שהחלטתם שלימודים אקדמיים זה הכיוון שאליו אתם מכוונים הירשמו לימים פתוחים בהם תוכלו לשמוע עוד ולהשתכנע במידה והחלטתם שקורס זה הכיוון שלכם תתחילו להתמקד בנישה שלכם ולהשאיר פרטים באתרים שיחזרו אליכם. נוסף על כך הם מחלקים טפסים לבדיקת רמה לדוגמה בניו סקול בית ספר ללימוד אנגלית ושפות אחרות, מחולק טופס בדיקת זיכרון וסגנון לימוד כך שהלימוד יעשה בצורה שמתאימה אישית לסטודנטים. אז איזה קורס אנגלית או שפה אחרת הוא הכי מומלץ וכדאי? בעיני אין על מה לדבר. ניו סקול ושיאן גינס בזיכרון פשוט עשו עבודה נהדרת בכל מה שקשור להצלחת התלמידים בהשגת התוצאות. או בקיצור – ניו סקול זו ההמלצה שלי.