פואטרי סלאם: בולמיה של למידה

אסף שנהב בקטע חזק שחושף את הבטן הרכה של מנגנון הלבלוע-ולהקיא במערכת החינוך השמרנית וצביה מרגליות בקטע שמפשיט את המושג סמכות הורית. ספוקן וורד במיטבו

spoken word poetry slam israel

את אסף שנהב פגשתי כבר כמה פעמים בשנים האחרונות באירועים של ערי חינוך. הוא סיפר לי על העבודה המדהימה שהוא עושה עם בני נוער בסדנאות ספוקנוער: סדנאות של ספוקן וורד – שירה מדוברת, שאותה מבצעים אחר כך במסגרת אירועי פואטרי סלאם (מילולית: הטחת שירה). דרכו התוודעתי לז'אנר המרתק הזה והתחלתי לעקוב אחרי אמנים ישראלים ואחרים שפועלים בתחום.

מכיוון שסגנון השירה הדיבורית נוטה לעסוק במחאה ובעניינים כואבים, ומכיוון שמערכת החינוך השמרנית היא סוגיה כואבת עבור רבים, אפשר למצוא לא מעט קטעי ספוקן שעוסקים בחוויה הבית ספרית. הנה קטע חזק במיוחד של אסף:

[youtube 1DotHcIiniA nolink]

אני יודעת שאין לכם הרבה זמן, אבל עכשיו תפעילו את זה שוב.
ותקשיבו שוב.
כי באמת לא יכול להיות שאנחנו ממשיכים לשתוק על כל זה כל כך הרבה זמן. לא יכול להיות שילדים מפנימים כבר בכיתה ב' שכל התפקיד שלהם זה לשבת בשקט. לא יכול להיות שאנחנו ממשיכים לטפח פה במשך שנים בולמיה של למידה. זה מטורף. וזה פשוט לא מתאים.

אולי באמת הגיע הזמן שנשב רגע בפינה.
ונחשוב על מה שעשינו.

natanya4

ואם כל עניין הספוקן וורד הזה מוצא חן בעיניכם, אני ממליצה להתחיל לעקוב אחרי ערוץ היוטיוב של פואטרי סלאם ישראל. אני מחבבת במיוחד את צביה מרגליות המופלאה, שכל קטע שלה הוא יצירת אמנות ממש. הנה אחד שעוסק בחינוך ובסמכות הורית:

[youtube IyftxaatZgM nolink]

אהבתם? יש גם את כל מעללי צביה מרגליות
ויש גם אירוע של ספוקנוער שמתקיים ביום שישי הקרוב (3.6.16) במועדון הכוכב השמיני בהרצליה, ובו בני נוער יופיעו עם קטעי ספוקן משלהם:

spoken word poetry slam israel

לחצו על עקבו אחרי כדי לקבל עדכונים במייל

מוזמנים גם לאתר שלי ענת שפירא-לביא ולבלוג אמא רצה

ענת שפירא-לביא
כותבת תוכן, סופרת, עורכת, מרצה ומנחת סדנאות. ד"ר לספרות עברית. אמא ל-5. מחברת הספרים: חז"ל עכשיו, אמא מניקה, מדרש עשרת הדיברות ו-להתחיל לרוץ. כותבת כאן בעיקר על חינוך, הורות וספרים. יש לי גם בלוג על כתיבה (anatshapiralavi.com) ובלוג על ריצה (momisrunning.com)