עשרת הדיברות לשמירה על בית נקי ומסודר

כמו בכל חג, כך גם בחגים השנה, אנו נהנים מאווירת חג, סועדים בשלווה את סעודות החג עם בני המשפחה והאורחים ולכן, חשוב לשמור על סדר לאורך כל הזמן. כדי לשמור על סדר באופן תמידי, יש לבצע מספר פעולות באופן שוטף. לפניכם רשימה קטנה שתסייע לכם בכך:

1- כיור נקי = מטבח נקי – אחד הדברים היותר קשים לרבים מהזוגות בישראל, הוא שטיפת הכלים. כמעט אין אדם שאוהב לשטוף כלים, ובצדק. זה דורש יסודיות וזמן רב. אך שוו בליבכם כיצד תקבלו אורחים עם כיור מלא כלים. לכן, כלל ראשון הקפידו על כיור נקי וכלים שטופים מיד בסיום כל ארוחה.

2- שקיות זבל מקומן בפח – אין צורך לחכות עד שהפח יגעש, זה פשוט מיותר. בנוסף לכך, ג'וקים וחרקים ידועים כחובבי פחים ובמידה ולא תפנו אותם בזמן, אלו ישמחו להגיע לביתכם ולהצטרף לאורחים בביתכם.

3- שירותים נקיים זו לא המלצה – החדר היחידי בבית שחובה לנקותו כל יום! הוא חדר השירותים והאסלה. אם מגדירים את עצמכם כאנשים נקיים ואסטטיים, כדאי כי תנקו בכל יום (בבוקר או בערב) את חדר השירותים והאסלה באופן יסודי הכולל חיטוי עם חומרי ניקוי המיועדים לכך.

4- כביסה מקופלת זה הבסיס לבית מסודר – נכון, הערימת כביסות מצטברת באופן ענקי במהלך החגים. אם בגלל הילדים או בשל הפעילות השוטפת בבית, אך כביסה מקופלת ומסודרת בארון, תגרום לאווירה מסודרת לבית.

5- ניקוי חלונות זה לא באמת לוקח כ"כ הרבה זמן – רבים חושבים כי ניקוי חלונות זו פעולה קשה. אך לא, ניקוי חלונות לא אמור לקחת כ"כ הרבה זמו (גם אם אתם הכי יסודיים בארץ). מה גם שאין צורך לקרצף את החלונות בכל יום, אלא לעבור עם מטלית ונוזל חלונות אחת לשבוע.

6- הרחיקו כל משקה מהספות והריפודים – קפה, כתמי שמן, שתייה מתוקה וכהנה, הן האחראיות הבלעדיות למצב הכתמים בספות בבית. הקפידו להרחיק כל דבר משקה או נוזל אפשרי מספות (בטח כשמדובר בספות בד). אם המצב ממש חמור מבחינת הכתמים, כדאי כי תפנו לחברה לניקוי ספות.

7- לכל חפץ יש מקום המיועד עבורו – יש בתים שבהם תראו חפצים וכלים פזורים בכל אזור. הסיבה המרכזית לכך שהם אינם מחזירים חפצים למקומם מיד בתום השימוש. טיפ קטן: לפני צאתכם ליום עבודה, החזירו את החפצים למקומם (זה ייקח 2 דקות על השעון).

8- ניקיון יסודי אחת לשבוע – כל בית באשר הוא, חייב ניקיון יסודי לפחות פעם אחת בשבוע (כשיש בעלי חיים או ילדים קטנים זה עולה). הקפידו על כך, ואם ממש קשה לכם, תוכלו להזמין עוזרת בית תמורת תשלום.

9- הקפידו לפתוח חלונות ולאוורר את הבית – בית "חנוק" אינו נעים לנשימה ובטח שאינו בריא. לכן, הקפידו לפתוח את החלונות בבית ולגרום לקרני השמש להציץ לבפנים מידי יום.

10- שאיבת אבק פותרת בעיות – שואב אבק לא עולה יקר, אבל פותר המון בעיות. החל מבעיות בריאותיות ועד בעיות אסטטיקה. רכשו שואב אבק ודאגו לשאוב במקומות שהגישה אליהם פחות נוחה וכן שאיבת המזרנים מידי חודש.

אהבתם את המאמר? שתפו 🙂