עשי זאת בעצמך – כך תבצעי הדברה ירוקה בביתך!

בחורה עם מחשב נייד

אין מישהו שישמח לגלות שיש לו נחיל נמלים במטבח שלו, או כמות של תיקנים שיוצאת מחור קטן. לכן, כולנו נרצה לדאוג שהמזיקים הללו יסתלקו במהירות. אולם – איך נוכל להבטיח זאת? כיום, רובנו נרצה לאמץ שיטות של הדברה ירוקה להדברת המזיקים. הסיבה לכך היא שכך נדאג לרמת רעילות נמוכה בבית שלנו, שלא תפגע בסביבה, אך כן תחסל את המזיקים. הנה כמה טיפים לשיטות עצמאיות להדברה הירוקה של המזיקים:

לקבלת מידע נוסף אודות הדברה ירוקה

לסרטון שלנו ביוטיוב

הדברה ירוקה

המניעה הפשוטה והאפקטיבית ביותר

 

  • שימוש במלכודות ופיתיונות – זו שיטת הדברה ירוקה שיעילה בעיקר נגד מכרסמים שונים כמו חולדות, עכברים, וכיו"ב. בשיטה זו, מציבים פיתיון אשר יפתה את המכרסם לצאת מהמאורה שלו. הפיתיון צריך להיות ביחד עם מלכודת אשר תכלא אותו. שימו לב! אנו ממליצים שלא להשתמש במלכודות הדבק שהן אכזריות מאד וגם יקשו עליכם מאד את פינוי המכרסם. עדיף להשתמש במלכודות כלוב, שיאפשרו לכם פינוי המיר של המכרסם החוצה.
  • כביסה ואוורור – לפעמים הדברה ירוקה היא פשוט ניקיון של הסדינים שיש בבית שלכם ודאגה לאוורור מתאים. זה בעיקר יתרחש כשיש מכה של פרעושים ופשפשים בתוך הבית. מצב כזה, עלול להיות בעייתי מאד, משום שהם מתרבים בהמוניהם וקשה מאד לתפוס אותם. לא צריך בהכרח למהר ולרסס את הסדין. לפעמים אוורור, חשיפה ישירה לשמש, וכביסה טובה במים רותחים תעשה היטב את העובדה ותסלק את הפרעושים מהסדינים.
  • ג'ל נגד תיקנים ונמלים – עוד דרך יעילה לבצע הדברה ירוקה בבית שלכם, היא שימוש בג'ל מיוחד נגד תיקנים ונגד נמלים, שהם החרקים הנפוצים ביותר. בטרם מריחת הג'ל, שימו לב שסילקתם מהאזור כל דבר שעלול למשוך אותם – שאריות של מזון, פירורים, וכיו"ב. כדאי לאטום אזורים רטובים שכן התיקנים אוהבים את האזורים הללו מאד. לאחר מכן, הציבו את הג'ל בפינות שמהם הם יוצאים – ותוך זמן קצר הם ייעלמו.

ואם השיטות הללו לא עובדות?

לעתים קרובות השיטות הללו יהיו אפקטיביות מאד, אך לעתים נראה כי החרקים והמזיקים ממשיכים להגיע בכל זאת. במצבים הללו ,כדאי ליצור קשר עם מדביר מקצועי שיגיע ויבצע את העבודה – לעתים אף הוא בשיטות של ההדברה הירוקה.