עמותת חיבוק ראשון מחבקת תינוקות נטושים

בחורה עם מחשב נייד

חזרתי עם ביתי הקטנה אלונה בת שנה ושלושה חודשים מהגן. הייתי צריכה למסור אותה לידיים הבטוחות של אמי, על מנת לצאת לאירוע חשוב של עמותת חיבוק ראשון, הנותנת חיבוק חם ואוהב לתינוקות נטושים בבתי חולים.

אלונה חבקה אותי חזק ולא הרפתה , כך שלא יכולתי פשוט לעזוב אותה ולהמשיך בדרכי. כך, חיכיתי כמה דקות טובות, עד שבסוף מסרתי את אלונה הבוכיה לידיים של אמי ורצתי לאירוע.

מיותר לציין כמה מגע חשוב לתינוקות וילדים קטנים בשנים ראשונות של חייהם, כשהם עדיין לא שולטים בשפה ודרך הביטוי העיקרית שלהם היא פיזית, בשפת הסימנים והבעות.

מדי שנה ננטשים כ – 300 תינוקות במחלקות היילודים של בתי החולים בישראל. על תינוקות אלה נגזרת בדרך כלל שהות ממושכת בבית החולים.

עמותת חיבוק ראשון למען תינוקות נטושים בישראל, מפעילה מתנדבות אשר מדי יום ובמשך חודשים,  מעניקות לתינוקות חולים ונטושים אלו, אהבה שאיש בעולם אינו מעניק להם, עד ליום בו הם מועברים לאומנה, אימוץ, או, טיפול במוסד ממשלתי. בכדי שתינוק יקבל את הטיפול המיטבי, "חיבוק ראשון" מעניקה הדרכה מקצועית וטיפול אישי לכל מתנדבת בעמותה.

בכניסה לאולם של האירוע פגשתי את סיון אלמוז פלביץ', מנכ"לית העמותה ועובדת סוציאלית בהכשרתה.לאחר שיחת הכרות קצרה, חייבת לציין כי זכיתי להכיר אישה מדהימה עם כל כך הרבה טוב בלב ורצון לעזור.

את החיבור של סיון לעמותה היה מקרי, בתה הבכורה דניאל ראתה מודעה באינטרנט בה חפשו  עובדת סוציאלית לעמותה. כבר באותו יום, אחרי ששלחה קורות חיים לעמותה, קבלה סיוון הזמנה לראיון עבודה ובשנה האחרונה מכהנת כמנכ"לית העמותה. סיון מגיעה ממקום הכי אמיתי ולכן היא יכולה להיות השגרירה הטובה ביותר.

 

מעניין לציין כי סיון בעצמה ננטשה ע"י הוריה בקוראה, גדלה בבית יתומים בסאול ואומצה בגיל שלוש ע"י משפחה ישראלית.

 

אחרי הכתבה המרגשת על עמותת חיבוק ראשון ששודרה במגזין סוף השבוע של חדשות 2, אין כבר צורך להציג אותם. העמותה המדהימה הזו, דואגת להעניק חיבוק אימהי חם ואוהב ללמעלה מ-300 תינוקות שננטשים בבתי החולים בישראל מידי שנה, רובם בני יומם.

כיום מתנדבות בעמותה 500 נשים בעוד עשרות מועמדות ממתינות לקורס  להכשרה שעלותה 30,000 ₪.

המתנדבות ומתנדבים מגיעים לתינוקות פעמיים בשבוע ל-3 שעות כל פעם. מרבית התינוקות הם חולים ופגועים ומעט מהם הם תינוקות ננטשים ע"י הורים נרקומנים. תינוקות כאלה עוברים תהליך של גמילה היות ואמהות שלהם השתמשו בסמים בכל תקופת ההריון.

 

בתמונה דנה, תושבת קיסריה ואם ל-4 המגיעה מדי יום לפגייה בהלל יפה כדי לעטוף את שון בחום ובאהבה, תינוק יפה מראה, אשר ננטש על ידי אמו שהשתמשה בסמים במהלך הריונה. צילום  דפנה נבו, דוברות בית חולים הלל יפה

לכל תינוק נטוש יוצרים אלבום תמונות או יומן איך הוא היה , מה הוא עשה וכו` על מנת כשהוא יגדל הוא יוכל לראות שהיה אהוב.

בנוסף, מטפלים מתנדבי העמותה בתינוקות עם מוגבלויות ששוהים בבתי חולים לתקופה ממושכת אשר הוריהם לא יכולים לשהות בבתי חולים מכל מיני סיבות.

Photo: ‎יש תמונות שפשוט ממיסות את הלב, נכון?‎

מותג בפנטן, למניעה וטיפול בתפרחת חיתולים מבית באייר, גאה להכריז על שיתוף פעולה עם עמותת חיבוק ראשון –במטרה לגייס את המשאבים הדרושים לפתיחת קורס הכשרה למתנדבות, וכדי לאפשר לנשים נוספות, להעניק לתינוקות הנטושים אהבה, ולענות על צרכיהם.

במסגרת שיתוף הפעולה במהלך החודשים אפריל ומאי (2013) על כל רכישה של משחת בפנטן  לטיפול ומניעה בתפרחת חיתולים בסופר פארם  ייתרמו  5 ₪  למען גיוס  כספים לקורס מתנדבות חדש של העמותה.  

שיתוף הפעולה ארוך הטווח, יבוא לידי ביטוי גם בפעילות תקשורתית, פעילויות שטח, והרתמות לסיוע לעמותה ותינוקות הנטושים.

 

מותג בפנטן, שמח לשתף פעולה עם עמותת חיבוק ראשון, הפועלת למען תינוקות נטושים. חברת באייר פועלת מזה 150 שנה למען למען פיתוח מוצרים בטוחים ויעילים במגוון רחב של תחומים .

אחד מהתחומים המובילים בבאייר הוא בריאות העור  ובפנטן הוא המותג המוביל בו בעולם  . ככל הידוע בפנטן היא המשחה היחידה  שהוכחה במחקרים קליניים כיעילה גם למניעה וגם לטיפול בתפרחת חיתולים אפילו בקרב פגים.

משחת בפנטן מכילה פרו ויטמין B5 המזרז את תהליכי הריפוי וההתחדשות של העור ושומרת על גמישותו . בנוסף מכילה המשחה  לנולין , חומר המסייע בהגנה חיצונית של העור מאחר והוא מכיל רבים מסוגי השומנים הקיימים בעור האדם. בפנטן ייחודית בכך שהוכחה מחקרית משחה בטוחה ויעילה לתינוקות מיום היוולדם , חסרת צבע, ריח, ללא חומרים משמרים וקלה להסרה ועל כן כניתנת לרכישה ללא צורך ברוקח או במרשם רופא במחיר 34.90 ש"ח ל30 גר ו76.90 ש"ח ל-100גר'.

על מנת לאפשר מגע חם ואוהב חשוב לשמור על עור התינוק  ומכאן הבחירה בעמותת חיבוק ראשון, שעוסקת ימים כלילות בעזרה לתינוקות נטושים, היא אך טבעית ואנו גאים לקחת חלק ולסייע בפעילות העמותה", אומר יוסי איפרגן מנהל חטיבת התרופות ללא מרשם בבאייר ישראל .

 

אין ספק ,כי  מימון הכשרה נוספת  של מתנדבות, יאפשר לנשים רבות להעניק חום ואהבה לתינוקות הנטושים, עד שיימצא להם בית חם. אני בטוחה וסמוכה ,כי שיתוף פעולה עם המותג בפנטן , יתרום לעמותה ויחזק אותה לאורך כל הדרך  ",אומרת סיוון פלביץ מנכ"לית עמותת חיבוק ראשון.

אודות עמותת חיבוק ראשון:

עמותת חיבוק ראשון אשר הוקמה ע"י אשת העסקים מיכל קוריאט בשנת 2004   מפעילה מתנדבות אשר מדי יום ובמשך חודשים,  מעניקות לתינוקות חולים ונטושים אלו, אהבה שאיש בעולם אינו מעניק להם, עד ליום בו הם מועברים לאומנה, אימוץ, או, טיפול במוסד ממשלתי.בכדי שתינוק יקבל את הטיפול המיטבי, "חיבוק ראשון" מעניקההדרכה מקצועית וטיפול אישי לכל מתנדבת בעמותה על ידי מערך עובדות סוציאליות מקצועי ביותר .

למידע נוסף על העמותה:

טלפון 03-6022457

http://www.tinokot.org.il/heb/HomePage/

 אתר הפייסבוק: https://www.facebook.com/#!/Hibuk.Rishon?fref=ts

 ואסיים בשיר מרגש עד דמעות "ילדה של אף אחד" אותו כתבה, ניצה-מתנדבת בחיבוק ראשון-ואחרון שהעניקה לתינוקת עליה כתבה.

כיסיתי אותך עם שמיכה ירוקה, פרפר ענק היה במרכזה,
והפרפר הזה היה בעצם ילדה ללא שם.
בלי חיבוק של אב, בלי פינוק של אם, ילדה בלי שם, ללא רחם,
כל כך פשוט – ילדה  טעות, שנולדה בלי תקווה, שנולדה חולה.

ואני, שהייתה לי הזכות לפוגשך באופן אישי,
לא מצאתי מאז מזור לנפשי,
וחלפו לפני הבזקים של תמונות
את תינוקת קטנה המבקשת לשרוד,
בצעקה לא נשמעת, בדמעות יבשות,
במחנק הכאב, בשחור הלילות,
והיכן היד שנועדה ללטף, והפה של אימא לנשק לחבק,
והיכן שיר הערש שכלל לא הושר
והסיפור התמים, שמעולם לא סופר.

כמו לאותם ילדים בעולם האחר,
שיש בו ריקוד של בלט וצללים של פסנתר,
את כל זה הכרתי בספרי היתמות,
שבלעתי מזמן-בשנות הילדות
ואת בדמותן הגיבורה הראשית,
ובעצם גם כותבת את הדרמה בעצמך
שנה אחרי שנה, בדם ליבך.

אך את לא וויתרת, כגורת אריות בחושייך
שלטת בחייך הקצרים, הושטת ידיים
שימרת כך את נפשך,
ועכשיו, אנא ממך הילדה שלא אומר את שמה,
דווקא אני- כה זקוקה לנחמה
וכמה שנראה כי נוצר כאן אבסורד,
אני הפתיה מבקשת עידוד.

אנא ספרי שם למעלה ליושב במרום
כי בסדום-ילדות, גם ידעת קרן אור ששזפה את יומך,
שסמקה את לחייך המתוקות,
שפייה עלומה, הביאה לך צמידים וטבעת יפה,
שהייתה לך משענת צנועה וקטנה,
ולחשה לך תפילה, וסיפור לפני השינה,
ופיזרה אל שמייך כוכבי אהבה.

ילדה עקודה, את תטווי מחדש עוד חלום
שם למעלה בגנו של האל,
לכל ציחקוקי פעוטות ומשובת נדנדה,
תקטפי לעצמך לשבריר של דקות,
ניצוץ אחרון של ילדות חבוטה,
ועם בוא לילותייך, עת בתהום הייסורים עודך קודחת,
דעי כי הונח בידייך שרביט המנצחת,
כי אין דבר שלם יותר מלב שבור,
לכן לא תם הסיפור, בזכותך אמשיך לחבק
להאיר את צחוקך המתנגן בתוכי
ונשמתך תלווני להמשך דרכי.