על אמא אחת שהיא האמא שלי

אמא שלי היא האדם הכי קרוב אליי בעולם כולו. כמה מילים על האישה המדהימה הזו שגם חוגגת היום יום הולדת

IMG_2017-05-30_00-15-36

אמא שלי חוגגת היום יום הולדת. לא סתם יום הולדת, יום הולדת 70, למרות שהיא לא נראת דקה מעל 55
אמא שלי היא האמא הכי יפה שאני מכירה, פנימה והחוצה, הכי מטופחת, אישה שאין מצב שתמצאו אותה לא מאופרת, מסורקת ולבושה טיפ טופ גם אם היא מטגנת משהו במטבח או מארגנת את הבית.
אמא שלי היא האדם הכי קרוב אליי בעולם כולו היום יותר מתמיד אבל גם פעם כשהייתי קטנה.

כשהייתי ילדה קטנה מאוד היא היתה מוציאה אותי יום יום מהגן, חוץ מהפעם ההיא שחרוטה לי בזיכרון כיאה לאירוע יוצא דופן ובלתי נשכח שבו חזרתי לבד מהגן (פעם דברים כאלו היו ממש עניין שבשגרה בישוב שבו גדלתי) והיא לא היתה שם, היא פשוט הגיע 5 דקות מאוחר אל הגן. את הצרחות והבכי שלי: "אמאאאא" שמעו עד הונללו. היא תמיד חיכתה לי בבית, גם כשעבדה כבר, היא חזרה בצהריים לאכול איתי ולראות ביחד בינתיים איזו אופרת סבון מטופשת. בתיכון כשכבר הייתי מבריזה משיעורים (חננה שכמותי), בדרך כלל עקב לב שבור, הייתי בורחת אליה ומשתפת אותה בכאב.

פעם כשעוד הייתי נערה ואיכשהו חוויתי מרד נעורים הייתי מטיחה בפנייה שהיא אשמה בכל אותם תכונות אופי שלי שעליהם היתה מתלוננת, אחרי הכול אני תוצר של הגידול שלה. היום אני עדיין אומרת לה שאני יצאתי אני, הרבה בזכותה (בהנחה שיצא ממני משהו טוב, כן?) גם אם היא חושבת שאנחנו לגמרי אחרות ושונות

אמא שלי מרגישה בקול שלי אם משהו לא בסדר, היא מתעבת כל מי שפעם פגע בי גם אם אני ממזמן הספקתי לשכוח, היא מייעצת ונוזפת כשצריך ועדיין דואגת לי כשאני יוצאת מהבית (שלי, כן? אני כבר כמעט 20 שנה לא חיה בבית הוריי) ומבקשת שאסמס לה כשאני חוזרת הביתה כדי שהיא תהיה רגועה.

אמא שלי היא אישה חזקה, היא רעיה למופת, אחות נפלאה, סבתא נהדרת וחברה טובה וממלאה את כל התפקידים האלו במסירות ואהבה
כשאני מסתכלת עליה אני לא מבינה מאיפה יש לה את הכוח- לעבוד (כן, עדיין) לבשל, לסדר, להתעמל, לארח, לבלות ולדאוג לכולנו -יש לה עוד 3 בנים חוץ ממני וגם הם מקבלים בדיוק את אותו היחס. אמא שלי היא גם אחותי, החברה הכי טובה שלי, אשת סודי ועבורי היא מודל לחיקוי -אפילו שנראה שאני מתעצבנת כשהאחים שלי מסתלבטים עליי ואומרים שאני הופכת להיות ממש כמוה, תכלס, עבורי זו מחמאה.

אמא שלי תמיד לצידי וליוותה אותי בכל ארוע קטן או משמעותי שחוויתי בחיי ולכבוד יום ההולדת שלה אני מייחלת לעוד הרבה שנים בהם היא תמשיך להיות אמא שלי