עלתה על ה-גל, גדות. אֵשֶׁת-חַיִל, מִי יִמְצָא…

המשפט 'אני רוצה להביא שלום עולמי' הוא כנראה המשפט המזוהה ביותר עם טקס מלכות היופי. לגל גדות, מלכת היופי שלנו לשנת 2004 לקח 13 שנה כדי להגשים את המשפט.

 

 

Wonder Woman – פֶּלֶא, קֶסֶם.

19907_ww_poster_plazma 01 

המשפט "אני רוצה להביא שלום עולמי" הוא כנראה המשפט המזוהה ביותר עם טקס מלכות היופי.  לגל גדות, מלכת היופי שלנו לשנת 2004 לקח 13 שנה כדי להגשים את המשפט.

[youtube bsHOo5wD_ZA nolink]

אחרי ציפייה א-רו-כה וההתלהבות המטורפת שיצרה הציפייה הזו מסביב לעולם, לצאתו של הסרט וונדר וומן (Wonder Woman ), בכיכובה של גל גדות (ואוסיף בגאווה ישראלית, שלנו. – שכשם הסרט היא פשוט WONDER-FUL – נפלאה, וכפרפרזה נוספת על שמה הפרטי – היא סוחפת בגל גדול את הכלל להתנפצות נפלאה על גדותיה). יוצא השבוע הסרט המדובר והמושקע (120 מילון דולר) לאקרנים.

זכיתי וקיבלתי הזמנה להקרנת טרום בכורה לעיתונאים שהתקיימה השבוע ב YES PLANET קניון אילון.

אודה שאני לא חובבת מושבעת של ז'אנר סרטי האקשן של גיבורי העל, אבל הסקרנות הכניעה גם אותי, אז צלצלתי לאחי, שצעיר ממני בעשור, ושעימו חלקתי בילדותו סרטים מהסוג הזה, והזמנתי אותו להצטרף אלי להרפתקה הזו.

ושנינו יצאנו מרחפים, מאוהבים ומרוצים.

 

 

* * * * * * * * * * * *

EW-WW-39 (Custom) 100

* * * * * * * * * * * *

 

אבל ראשית – תקציר העלילה:

לפני שהייתה וונדר וומן היא הייתה דיאנה, הילדה היחידה על אי האמזונות, ונסיכת האמזונות. (המבוססות על המיתולוגיה היוונית).

היא גדלה על האי המוגן, תמיסקירה- גן עדן נשי עלי אדמות. ואומנה מגיל צעיר בלחימה, וזאת מניגוד לרצון אימה המלכה היפוליטה.

הילדה גדלה והופכת להיות לוחמת ללא חת ובלתי ניתנת להכרעה, כשאט-אט מתגלים גם לה יכולותיה וכוחותיה האדירים.

בקר אחד מתרסק אל חופי האי מטוס ובו קצין בצבא ארה"ב סטיב טרוור – כריס פיין ( Chris Pine-כוכב סרטי סטאר טראק). להצלתו מטביעה, מגיעה דיאנה ומושה אותו אל חוף האי הנשי בו גדלה.

טרוור שנלקח בשבי האמזונות ונלכד בלאסו באמת, מספר על המלחמה הגדולה שמתרחשת בעולם שמחוץ לאי, ועל בריחתו ממחנה באויב הגרמני בו שימש כמרגל, על מנת להזהיר את הצבא הבריטי מפני נשק גז קטלני שמפותח ברגעים אלו במחנה האויב ושיביא לקץ העולם.

דיאנה מבינה כי עליה לעזוב את האי ולצאת למסע עם הטייס אל העולם האחר, משוכנעת שעליה לעצור את האיום ולהפסיק את כל המלחמות וההרס שהן מביאות בעידודו של אל המלחמה אַרֵס, האל שהרג אלים אחרים.

מצוידת בכלי נשק אותם היא מחשיבה כקוטלי אלים, אשר יסיעו לה להרוג את אַרֵס, יוצאת דיאנה למסע שבמהלכו תגלה את כוחותיה יכולותיה ואת זהותה האמתית, והמטרה לשמה נוצרה.

WW-06907r (Custom) 800

עד כאן לעלילה

* * * * * * * * * * * *

ועכשיו לדעתי הצנועה:

אז מאחר ואני ישראלית פרובינציאלית, אתחיל בגל (שלנו, כבר אמרתי) –

WW-26512r 5000

היא מדהימה. כוכבת. מלאת כריזמה. נראית מעולה. ומצליחה לשרוף את המסך ולגרום לצופה הן הגברי והן הנשי להתאהב.  

הקרבות אותם היא מובילה מרשימים ומעוררי גאווה.

כן האישה הזו כמו כולנו, הייתה חיילת בצבא ההגנה לישראל, ולא משנה מה התפקיד שעשתה בעת שירותה הצבאי.

גל טובה ברגעים הקלילים, בקרבות ובאקשן, כמו אחת מהחברה, ישראלית, כבר אמרנו.   אבל החולשה שלה נחשפת במקצת ברגעים הדרמטיים, ביכולות המשחק המעט מוגבלות שלה וביכולת הגשתה טקסט שלה (גם המבטא עליו עמלה רבות, עדין יושב עליה, ואולי זו הסיבה שכל שאר האמזונות מדברות אף הן בסוג של מבטא לא ברור)

* * * * * * * * * * * *

וכעת לסרט:

זהו סרט אפי. פמיניסטיחזק ועשוי היטב בכל הפרמטריםסרט מסדרת גיבורי העל. סרט אקשן. סרט מסע. והרפתקאות… – שמספק את כל הסחורה. ובמובן הזה, זהו אחד הסרטים הטובים של השנה.

בקולנוע כמו בקולנוע, הכל מתחיל ונגמר בסיפור – גם אם התקציב בלתי מוגבל. הליהוק מושלם. הבימוי נהדר. וכל המרכיבים נכונים במשוואה – אילוליי סיפור טוב שמחזיק את כל הקסמים ואורז את הכל יחדיו, אזי כל המרכיבים לא יתלכדו לכדי הקסם.

במקרה של וונדר וומן, הסיפור טוב. והתסריט שמצליח לרתק את הקהל במשך 141 דקות אל הכיסאות ללא רגע משעמם אחד, נכתב ע"י אלן היינברג Allan Heinberg – תסריטאי שבאמתחתו כתיבה לסדרות הטלוויזיה המובילות בעולםהאנטומיה של גרייסקנדלבנות גילמורסקס והעיר הגדולה ועוד) – מצליח לספק את הסחורה מעל ומעבר.

גיבורת על, פמיניסטית וראויה, שמגולמת בצורה יוצאת מהכלל על ידי גדות היפה והמוכשרת כאחד. מוקפת בקאסט שחקנים נהדר ותומך:

כריס פייןChris Pine כסטיב טרוור. שמגלם את הטייס הכרזימטי שכובש את לב האמזונה

רובין רייט – Robin Wright – אנטופיי (מי שהייתה הנסיכה הקסומה עליה גדלנו כולנו, ושלמרות גילה המתקדם ביחס לשחקניות האחרות שמשחקות לצידה, נראית ני-פ-לא ומשחקת נהדר).

קוני נילסן Connie Nielsen – כהיפוליטה. מלכת האמזונות ואימה של דיאנה

דיוויד דהוליסDavid Thewlis כסר פאטריקבתצוגת משחק נפלאה

דני יוסטון Danny Huston כג'נרל אריך לונדנדורף. הרע האולטמטיבי. (שבמאמר מוסגר אודה שיצא לי לעבוד איתו בסרט שצולם אצלנו בארץ, ועוד אגלה שבחיים הוא פשוט קסם של בן אדם)

ועוד.

WW-T3-0030 4000 

* * * * * * * * * * * *

דיאנה פרינס היא וונדר וומן, (אשת חיל, כפי שנקראה בתרגום העברי לסדרה הטלוויזיה המיתולוגיתהיה גיבורה נשית, עוצמתית ומעצימה, פמיניסטית במלוא מובן המילה, בעלת חוש צדק  מפותח, בעולם שבוא גיבורי העל הנם גברים.

הסרט שמעלה את הכוח הנשי בצורה נהדרת, ומציג אג'נדה פמיניסטית וכוח נשי, בוים בצורה מושלמת בידי הבמאית פטי ג'נקינס Patty Jenkins, (הבמאית שיצרה את מנסטרMonster  עליו זכתה שרליז טרון באוסקרואין זה מובן מאליו שסרט אקשן הוליוודי, ועוד על גיבורי על, יבוים בידי אישה.

הצילום שהופקד בידיו של מתיו ג'נסן Matthew Jensen, (שצילם בין היתר גם את הסדרה משחקי הכס), מוסיף לשלמות הנפלאה ותומך במארג השלם של העשייה כשהוא שנעזר בטכנולוגיות הטובות ביותר שקיימות כיום בשוק.

המוזיקה, התלבושות המרהיבות, התפאורות, הקרבות, הטכנולוגיה והאפקטים שמוצגים על המסך, יוצרים הרמוניה מושלמת עם הבימוי המשחק הצילום והסיפור שמוצג לעיניי הצופה.

 

זהו סרט ללא מגדר גיל או זהות. גברים ונשים כאחד ימצאו בו עניין. מילדי הגן ועד קשישים, בני נוער, הורים שיכולים ללכת עם ילדיהם יחדיו. זוגות בדייט רומנטי, וסתם אנשים שאוהבים קולנוע עשוי היטב.

* * * * * * * * * * * *

הוליווד מתגלה במלא עוצמתה ויכולותיה הראויות למסך גדול ולבית קולנוע טוב. (ואל תחשבו לרגע להמתין ולראות את הסרט בפרטיות המסך הביתי)

 

שעתיים פלוס של אסקפיזם טהור, ומלכת יופי אחת שמצליחה להגשים את משאלתן של כל קודמותיה להביא שלום לעולם.

Wonder Woman First Look 27 (Custom) 5555 WW-12558cc4r (Custom) 5555 WW-T3-0046 5555 

אני מאמינה באהבה אומרת וונדר וומן בסוף הסרט – גם אנחנו התחלנו להאמין.

WW-08625r (Custom) 5555

קנו דלי פופקורן גדול עם שתייה ורצו לראות.

הנאה מובטחת.

* * * * * * * * * * * *

תאריך הפצה: 1 יוני 2017

בימוי: פאטי ג'נקינס

מוסיקה: רופרט גרגסון-וויליאמס

תסריט:  זאק סניידר, אלן היינברג, ג'ייסון פוקס

חברות הפקה:  DC Entertainment Inc, Atlas Entertainment, Cruel and Unusual Films, Tencent Pictures, Wanda Media

[youtube n9GOxIv7MKQ nolink]

 

כל התמונות בפוסט מתוך תיק התקשורת לעיתונות

 

לי-את הלר
אז שלום לכולם, אני לי-את (הלר) אני כבר די גדולה, והנה, גם אני כאן, כותבת בבלוג משלי, ומלהגת על דברים שמעניינים, נוגעים, ומזיזים לי. בחיי המקצועיים אני מתפרנסת מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. תחומי עניין, בגדול – תרבות: - ספרים – על חוויות הקריאה שלי מן הסתם אכתוב בהמשך. - תיאטרון, אבל טוב (אני בוגרת של החוג לתאטרון של אוניברסיטת ת"א, במגמת בימוי). - קולנוע, אחרת לא יכולתי לעבוד במקצוע המופרע הזה שלי. - אמנות - וכל מה שיבוא לי. בפייסבוק אפשר למצוא אותי: @li-at heller