עוד לא הכרתם – המסעדות השוות של תאילנד

בחורה עם מחשב נייד

המסעדות הטובות ביותר בבנגקוק

לרוב, מי שנוסע לתאילנד מתכנן על בנגקוק כעל תחנת מעבר ולא יותר, בדרך לאיים האקזוטיים והמופלאים המאפיינים את תאילנד.

אך מי שמשכיל לקחת רגע לחפש בבנגקוק את אותם מקומות אותנטיים, מופלאים, ומסקרנים במיוחד – ימצא בה שפע מהם. מבחינה קולינרית, בנגקוק היא בליל של ריחות וטעמים שאתם לא מכירים, פנינות של בתי אוכל משפחתיים, חלקם בדוכני רחוב שעוברים בירושה מאם לבת, וחלקם במסעדות מישלן שיספקו את חוויית האכילה המפנקת,.

נסיעות לחו"ל היום הפכו ממש עניין שבשגרה. בטיול מתוכנן היטב או בבריחה ספונטנית, אפשר לרכוש כרטיסי טיסה, ביטוח נסיעות לחו"ל, לארוז מזוודה קטנה או גדולה – ולצאת להרפתקה נוספת. יצאנו לחפש את המסעדות החבויות בבנגקוק שאתם רוצים להכיר – והנה הן לפניכם:

סאוואן – גן עדן אותנטי של שפית מוכרת

מסעדת סאוואן (Saawaan) מציעה אוכל תאילנדי אותנטי, בניצוחה של השף סוג'ירה פונגמון, ובאווירה ייחודית. המילה סאוואן פירושה בתאי משמעה "גן עדן", ויש שיאמרו שאם הגעת לאכול בסאוואן – אכן הגעת לגן עדן. התפריט עשיר, חומרי הגלם איכותיים ומקומיים, ותוכלו למצוא בין המנות המוגשות במסעדה סלטים, מרקים, תבשילים, מנות קארי, מנות על הגריל ותפריט קינוחים בנפרד, בניצוחו של שף פטיסייר.

אז אם אתם הרפתקנים באוכל – זה המקום עבורכם לנסות את הטעמים המקומיים האותנטיים. תגלו שהבישול, התיבול וחומרי הגלם, חדשים לחיך הישראלי – ומרעננים אותו. למשל, מנת המלפפון המוחמץ בעשבי תיבול מקומיים ("נאם קהאו טוד"), מציע מנת פתיחה המכילה צ'יפס ג'ינג'ר, מלפוונים מוחמצים, נתחי בקר עדינים ורוטב עשיר.

מסעדת Saawaan, ברחוב Suan Plu Soi מספר 2, במתחם העסקים של העיר

לאכול אמריקאי – הבונקר

אם אתם מחפשים אוכל מוכר, אבל קצת שונה – כדאי לכם לנסות את מסעדת "הבונקר". במסעדה ייחודית, המציעה מנות ומנות גריל אמריקאיות, עם שילוב של טעמים מקומיים ואותנטיים באופן שלא רק שאנחנו חשבנו שהוא מוצלח – הם גם זכו בשנת 2018 ב – צלחת מישלן (לא כוכב מישלן..אל תטעו)

במסעדה תמצאו מנות כמו סלט אבוקדו ודאשי, צ'יפס פרמזן, אגס קוריאני עטוף אצות נורי קריספיות, פואה גרא, את הגרסה התאית ל – "מאק אנד צ'יז" (פסטה בגבינות), מאכלי גריל ומאכלי ים, בעשייה מוקפדת ובאווירה נהדרת.

מסעדת "הבונקר", בצומת הרחובות Soi Sueksa Witthaya ו – Soi Si Lom מספר 11.

אוכל אירופאי מנחם – מסעדת סורינג

התאומים תומאס ומתיאס סורינג (Suhring) הגרמניים, פתחו את מסעדת סורינג בבנגקוק, והם מגישים בעיקר אוכל אירופאי, עם מעט השפעות מקומיות, וכמובן – בשימוש בחומרי גלם טריים ומקומיים. מאז פתיחת המסעדה של צמד השפים התאומים בשנת 2017, התורים וזמני ההמתנה רק הולכים ומתארכים, וההזמנה המוזמנת ביותר היא הזמנת ההפתעה של ארוחת השף היומית, הכוללת תפריט טעימות של מעל עשר מנות שונות לכל סועד, ומצליחה להפתיע – בכל פעם מחדש. בין שפע המנות (שחשוב להדגיש, מוגשות בטעמים אירופאים יותר ממקומיים), תמצאו למשל בשר אפוי בסלק, הרינג כבוש, נקניקיית קוריוורסט גרמנייה בגירסה מרעננת, ועוד.

סורינג, ברחוב Yen Akat Soi מספר 3

הסוד הכי שמור של מאכלי הרחוב המצויינים – סימטת Trok Long Moo

פחות מחפשים מסעדה מצויינת לשבת בה, נגלה לכם בסוד כי בסמטה שהשמיימית המכונה Trok Long Moo, תמצאו לא פחות מאשר גן עדן של דוכני מזון מקומיים. כאן, במקום שתיירים עוד לא גילו, דוכני האוכל עוברים בירושה, בדרך כלל (אבל לא תמיד) מאם לבת. חלקם, נפתחו לפני מעל 60 שנים. תמצאו בין הדוכנים מקומיים לא צעירים, מגישים את אותם מאכלים שהם מגישים כבר עשרות שנים, בהכנה מקומית מעל גזיות לוהטות. בין השאר, תוכלו למצוא כאן דוכן של קפה תאי קר, להמשיך במנת ברווז צלוי שופעת טעמים ותבלינים, אולי לנסות את מנת החזיר ברוטב ברביקיו לצד מנת אורז דביק ("סטיקי רייס"), ולקנח באננס מקומי בטעמים מופלאים, צלוי ומוגש על שיפוד.

את הסמטה תמצאו בשכונת Hua Lamphong, לא רחוק ממקדש הבודהה המוזהב

נקווה שבקרוב בחלוף הקורונה נוכל לשוב לטוס עם הפספורט קארד שלנו לחוות שוב את המסעדות השוות