עוגת "המראה" שהפכה ויראלית בכל העולם

אולגה נוסקובה העלתה לרשת תמונות של עוגות מדהימות בעלות אפקט "מראה" שגרמו אפילו לבריטני ספירס להתפעל מהן. אז איך מכינים אותן? המתכון בפנים

בחורה עם מחשב נייד

בימים האחרונים קונדיטורית בשם אולגה נוסקובה שוברת את האינטרנט עם תמונות של עוגות מהפנטות ביופיין, הנראות כמו מראות מבריקות בצבעים שונים. העוגות שלה כל כך יפות שכואב הלב רק מלדמיין מישהו אוכל אותם. לא ידוע הרבה על האמנית בחסד ומה שבעיקר מדהים זה איך מספר העוקבים שלה עלה פלאים מ-30 אלף ל-300 אלף תוך כמה ימים בלבד.

העוגות האלה הפכו ויראליות בגלל שהן כל כך חלקות, מבריקות ויוצאות דופן. קשה להסיר את העיניים מהן ואפילו בריטני ספירס נפעמה מחשבון האינסטגרם של נוסקובה וצייצה בטוויטר עליהן. לא רק הצורה מדהימה, גם הצבעים, השילובים והעובדה שהן נראות כמו ציורים. אז איך היא עושה את זה? תומס ואקארו, דיקן המוסד הקולינרי של אמריקה "Baking and Pastry Arts", חשף את התשובה ב-"Today Food".

הטכניקה אותה מיישמת נוסקובה מכונה "Mirror Glaze" ומקורה בצרפת. הטכניקה ישנה והייתה לדבריו "מאז ומעולם". הוא מסביר ש"שפים מכינים עוגות כאלו כבר ארבעים שנה אבל זה פשוט לא מיינסטרים". במתכון תמצאו בעיקר ג'לטין, סוכר ומים. העוגות הללו באות בכל מיני צורות, צבעים וטעמים. את האפקט המבריק הזה ניתן ליישם על כל מיני קינוחים עם קרם מעל. עוגה ללא קרם תספוג לתוכה את ה"Glaze" כמו ספוג.

מידת החום אף היא חשובה: הורדת הטמפרטורה של התערובת מטמפרטורת רתיחה עד 45-50 מעלות היא המפתח לקבלת ציפוי בעל ברק. הציפוי יתקשה כאשר יגיע לטמפרטורה של 30 מעלות.

נוסקובה עצמה טרם התייחסה לכל השאלות לגבי העוגות שלה אבל היא העלתה לרשת את המשפט הבא: "אני בהלם! הטלפון שלי לא יכול להתמודד עם הטלפונים!".

המתכון להכנת עוגות עם אפקט "המראה":

כמות: 2 ליטר

זמן הכנה: 10 דקות
1 ק"ג סוכר
540 מ"ל מים
300 גרם קקאו איכותי
300 גרם שמנת חמוצה בטעם של פעם 27% שומן
20 דפי ג'לטין
225 גרם שוקולד מריר איכותי
1. ממיסים את הג'לטין במים (לפי הוראות היצרן)
2. מרתיחים את הסוכר, המים הקקאו והשמנת
3. מסננים את המים העודפים מהג'לטין ומוסיפים לתערובת. מסננים דרך מסננת דקה
3. מקררים את הציפוי ל-50 מעלות צלסיוס לפני השימוש
הערה: השתמשו בסיר כפול לחימום מחדש של התערובת

 

כחול שיש

 

סגול שיש

 

ירוק כחול

 

צהוב שיש

 

לבן ורוד

 

ירוק לבן

 

לבן ירוק זוהר

 

כחול סגול

 

קארמל

צילום: חשבון האינסטגרם של אולגה נוסקובה