עד החופש הבא

בחורה עם מחשב נייד

"אני יודעת שתופתעי, אבל אני דווקא, אוהבת את החופש!
החודשיים של החופש הגדול ואחריו החגים היו נפלאים עבורי. פעילויות בשעות לא רגילות, ביקורים של חברים, שכנים, בני משפחה שמחפשים בילוי בחופשה. אין זמנים מסודרים, אין ארוחות מסודרות, הילדים יושבים שעות מול המסכים ועד השעות הקטנות של הלילה, בקיצור – השגרה לא קיימת, ארבעה חודשים שכל ההרגלים נרדמו. ואני? אני רגועה!
בשבילי השגרה, הסדר, העמידה בזמנים היא הסיוט האמיתי ותמיד כשמגיעה חופשה אני מרגישה איך כל המתח משתחרר אצלי בבת אחת. לא אכפת לי לדאוג לכל מה שהם צריכים, אוכל, בייביסיטר שתהיה אתם, בן משפחה שיבלה אתם, העיקר שיהיה לי את השקט הזה, לקום בבוקר בנחת, להתארגן בשקט ולצאת לעבוד רגועה. בדיוק ההיפך מכל ימות השנה, שאני כבר מגיעה לעבודה מותשת מכל המלחמות של הבוקר.
בשבילי החופשות הן זמן התרגעות. למדתי לתכנן את ימי החופשה וזה מאפשר לילדים ולנו, לי ולבעלי לנשום קצת בין לבין. קבענו בחופש רק שלוש פעילויות בשבוע. כל יתר הזמן הילדים העסיקו את עצמם. זה פינה לנו גם זמן איכות ביחד, לשבת בבית בשקט, לשתות יחד קפה, להחליף חוויות מהיום והילדים עסוקים בשלהם, לא צריך לשבת אתם על שעורי הבית, לקחת לחוגים, להתכונן למבחנים – הם לא זקוקים לנו.
עכשיו הכל נגמר, אנחנו נכנסים לתקופה ארוכה בלי חופשה. אני שומעת את כל ההורים ששמחים שהחופשה הסתימה ואני מרגישה איך לאט לאט כל הגוף שלי שוב מתכווץ – חוזרים לשגרה…"
אני כל כך מבינה על מה היא מדברת. הרגשתי את המתח, ראיתי את הדמעות בעיניים שלה. הבנתי שהקושי האמתי הוא שלה, שהיא סוחבת למעשה את הקושי שלה במעברים, בהתארגנות, בעמידה בלחצים ובעיקר ההתמודדות מול מערכת החינוך שהיו לה קשיים רבים בה.

בנינו יחד תכנית לשינוי –
1. לבנות לעצמה תכנית התארגנות שתתמוך בתכנית היומית של הילדים – למשל, היא צריכה לקום חצי שעה לפני ההשכמה של הילדים כדי שתוכל להיות פנויה לטפל בהשכמה של הילדים.
2. להעלות על הכתב את הקשיים שהייתה רוצה לקבל בהם עזרה במשך היום – למשל שעת ההשכמה, זמן הכנת השעורים, הסעה לחוגים.
3. לפרק כל קושי למשימות – לדוגמה קושי בהשכמה, מורכב מהצורך להעיר את הילדים כמה פעמים עד שהם קמים, להכין להם ארוחת בוקר, להכין כריכים, להתארגן בעצמי.
4. לבדוק באיזו מהמשימות אני צריכה עזרה וממי אוכל לקבלה – למשל בן הזוג, סבים וסבתות, שכנים או להביא נער או נערה שיעזרו באותן משימות, יש חברות שמכינות כריכים ומניחות בבוקר ליד הדלת, אפשר להכין את הכריכים ערב קודם, ללמד את הילדים להכין את הכריכים לעצמם.
5. בצורה זו יש לפרק כל קושי בנפרד ולמצוא את הפתרונות שיקלו על ההתמודדות היומיומית.
העזרה נמצאת סביבנו, אנחנו צריכים ללמוד לזהות מתי אנחנו זקוקים לה ומי יכול לעזור לנו.

שלכם איריס שני המנכ"לית העמותה
לטיפים נוספים כנסו לאתר שלנו: bit.ly/weeklyTIP

74906697_2526343647458193_4494571090718228480_o