סרטן השד והטיפולים בו

בחורה עם מחשב נייד

סרטן שד מוגדר ברפואה כגידול ממאיר שהתפתח מתוך תאי שד. המחלה מופיעה ברוב המקרים אצל נשים, אך מוכרת ונדירה גם אצל גברים. במנגנון יצירת החלב בשד ומערכת הצינורות האחראית להובלת החלב, מתרחשות לעיתים תופעות לא נורמליות שונות, כמו סתימת האונות או הצינורות על ידי תאים מיותרים. לעתים רחוקות גורמים מצבים אלו להיווצרות גושים. בממוגרפיה לא ניתן לאבחן במדויק ולפיכך יש צורך בביופסיה לקביעת אבחנה. אם האבחנה מעידה על אחד מהמצבים המפורטים כאן יש לראות בכך התראה על סיכון גובר להיווצרות סרטן השד. תופעות כמו: גידול לא נורמלי במספר התאים בצינורות החלב, מצב שפיר בו יש לתאים תכונות וקצב התפתחות לא נורמלי, וסרטן ממוקד ומוגבל לצינורות החלב בשד. יחד עם זאת סרטן השד מתחלק לשני קטגוריות פולשני ולא פולשני. הפולשני משמעותו היא שהתאים הסרטניים כבר פיתחו את היכולת להתקיים מחוץ למקומם המקורי ואף התפשטו לחלקי גוף אחרים.

חשוב להבהיר כי אבחון סוג סרטן השד, וגם כשההערכה היא שמדובר במחלה מתקדמת על סמך הממצאים בשד ובבלוטות, הוא שימליץ על דרכי הטיפול בו כשההחלמה מלאה ואפשרית. כלים חדשים להערכת המחלה יאפשרו התאמה טובה יותר של הטיפול לכל מטופלת, חסכון בטיפול שאינו נדרש אצל חלק מהחולות והוספת טיפול חשוב בחולות בהן ההערכה לפי הכלים של היום שוללת צורך בטיפול כשלמעשה טיפול נוסף יכול לעזור.

ברוב המקרים וכחלק ראשון בתהליך הטיפול מרגע אבחון סרטן השד הוא באמצעות ניתוח להסרת הגידול הסרטני. במקרים מסוימים יתכן ולאחר הסרת הגידול תאלץ המטופלת לעבור סדרת הקרנות וטיפולים כימיים על מנת לעצור את התפשטות המחלה. בכל מקרה של חשד לסרטן השד, חשוב להיבדק אצל רופא כירורג מומחה לנושא ולהסתייע במספר בדיקות מומלצות לאבחון סוג הסרטן כמו: אולרטאסאונד, ממוגרפיה ועוד.

פרופסור שלמה ללצ'וק מנתח, כירורג ומומחה בינלאומי לסרטן השד בעל 35 שנות ניסיון, לשעבר יועץ לאגודה למלחמה בסרטן בנוגע לסרטן השד, פיתח ביחד עם שותפיו את המכשיר "MargineProbe" המונע ניתוחי שד מיותרים. מכשיר זה מאבחן את סוג הגידול ואת הדרך הטובה ביותר לטיפול במחלה. בין אם מצאת בעצמך גוש בשד, ובין אם התגלה ממצא חשוד באולטרה סאונד או בממוגרפיה, פרופסור שלמה ללצ'וק ישמח להעניק לכם חוות דעת שניה ויקבל אתך החלטה משותפת על דרכי הטיפול המתאימים ביותר בהתאם לסוג הסרטן, גודלו ומצבך הקליני.

בדרך כלל ניתוח הוא הטיפול הראשוני נגד סרטן השד. לאחר הניתוח תהיי זקוקה לטיפול או טיפולים נוספים. הכוללים הקרנות, טיפול כימותרפי, וטיפול הורמונאלי, על פי המלצת הרופא/ה בהתאם למאפיינים הייחודיים של מחלתך. לעיתים מוצע טיפול כימותרפי או הורמונאלי לפני הניתוח על מנת לכווץ את הגידול. במידת הצורך ניתנים טיפולים ביולוגיים, המשתמשים במערכת החיסונית של הגוף כדי להילחם בתאי הסרטן או כדי למתן את תופעות הלוואי הנגרמות על ידי טיפולי סרטן מסוגים אחרים.

אם אובחנת כנושאת את המחלה וברצונך לקבל חוות דעת נוספת ומציאת חלופות לטיפול בסרטן השד? הנך מוזמנת להתקשר לפרופסור שלמה ללצ'וק ולתאם פגישת ייעוץ והחלטה משותפת על הדרכים לטיפול בצורה הטובה ביותר להחלמה מהירה ותקינה.

 

lelchuk
פרופסור שלמה ללצ'וק | מומחה בכירורגיה כללית: ניתוח סרטן השד, ניתוח קילה, אבנים בכיס המרה. שמי שלמה ללצ'וק, ניהלתי את המחלקה הכירורגית בבית החולים איכילוב ובמרכז הרפואי רבין כ-23 שנה. אני בוגר הטכניון בחיפה מחזור א'. את התמחותי בכירורגיה עשיתי תחת הדרכתו של פרופסור רוני רוזין ז"ל.‏ אני מומחה בכירורגיה כללית - שטח רפואי המכסה מגוון רחב של ניתוחים במערכות ובאיברים שונים כגון מערכת העיכול, כבד ודרכי מרה, שד, פי הטבעת, בקעים למיניהם ועוד. מזה כשלושים וחמש שנים אני עוסק בתחום הכירורגיה במהלכן ניתחתי בהצלחה מרובה אלפי חולים. במחלקתי בבית החולים התבצעו אלפי ניתוחים, כאשר כשמונים אחוזים מהם היו ניתוחים אונקולוגים (סרטניים).‏ כיום אני מנתח בבית החולים אסותא בתל-אביב מגוון רחב של ניתוחים בתחום הכירורגיה הכללית ניתוחים אלה הם בחלקם ניתוחים פרטיים ובחלקם ניתוחים שעלותם מכוסה ע"י חברות הביטוח וחלק מהביטוחים המשלימים. כמו כן אני גם נותן חוות דעת נוספת.‏ במשך שנות פעילותי המקצועית פיתחתי התמחות במיוחד בבעיות השד, מערכת העיכול והמרה ובעיות של בקעים למיניהם. אני מאמין כי אשפוז קצר ככל הניתן עדיף לחולה, ושואף לשחרר את החולה לביתו כבר ביום הניתוח, במידת האפשר.‏