ספר שירים חדש: רק בשביל השמיים הכחולים

בחורה עם מחשב נייד

ספר שירים חדש:
רק בשביל השמיים הכחולים מאת נעמה הראל

"רק בשביל השמיים הכחולים" מאת נעמה הראל, בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר שירים אמיתי, כנה ומרגש. השירים של נעמה, רק בת 21, נכתבו מתוך התמודדות ארוכת שנים עם פוסט טראומה, דיכאון, חרדות, הפרעות נפשיות, אלכוהול ופגיעות מיניות שמצאו את עצמם מתגבשים לכדי המילה הכתובה, בדיוק חד, כואב ומרגש גם יחד. לאחר טיפול ארוך בן חמש שנים שדרכו מצאה את אנושיותה בשנית, למדה מחדש בעזרת אהוביה ומשפחתה למה היא מסוגלת ומה הכוח הטמון בה, למדה לחיות מחדש, בלי לפחד, לאהוב את עצמה ואת כל מה שהיא, למרות ועל אף הטראומה.
נעמה הראל גדלה בקיבוץ חולדה. מגיל צעיר עסקה רבות בחינוך, בכתיבה ובציור. סיימה שירות לאומי בבית הספר הפתוח ברחובות. כיום מתחילה את דרכה כסטודנטית לאומנות בבצלאל. "רק בשביל השמיים הכחולים" הוא ספרה הראשון.
נעמה הראל מספרת: "בכיתה ח נשלחתי על ידי המורה לספרייה בתור עונש. חיפשתי את הספר הכי קטן שיכולתי למצוא. הספר "שירים כהים" מאת ורד מוסנזון, שכתבה את ספרה הראשון בגיל 19 , תפס את עיניי. באותו רגע נולד אצלי החלום להוציא ספר שיכלול את כל השירים שכתבתי בשיעור ספרות עם המורה ויוי. עכשיו, עשר שנים לאחר מכן, החלום מתגשם".
"כמעט עשור חייתי בחושך. כמעט עשור לא ידעתי אהבה. נדמה היה לי, שאני כל מה שלא בסדר בעולם וכי ברגע שאפתור את העצמי שלי – אפטור את עצמי מהעולם, ואז הכול יהיה יותר טוב. חמש שנים ומאות שירים אחריהן – אני וגם הם יוצאים לאור.
"כל המילים שחיו יחד איתי בחושך שבתוך המגירה, כל הרגשות שהודחקו ביעילות, הכאבים, הפרידות, ההתקפים, המחשבות, הסודות, הטראומות, השירים שעזרו לי לעשות סדר בכל אלה – נחשפים. אין יותר פחדים. וגם אם יש, עכשיו אנחנו חברים. עכשיו אני מחפשת דירה בירושלים עם שותפות ומתחילה ללמוד אומנות בבצלאל. עכשיו יש לי מערכת יחסים (אמיתית!) עם ההורים, עכשיו אני יודעת מהי אהבה. אחרי שהצלחתי לגייס את כל הווייתי למאמץ, יחד אנחנו מתכוונות להשיג את הבלתי אפשרי – לשנות את העולם, להשפיע, ליצור ולייצר רגשות בעלי עוצמה ומשני תודעה בלבבם של זרים, דרך האמנות שלי. עכשיו, כשהספר יוצא – המעגל נסגר. אמנם סיימתי לכתוב את הספר הראשון שלי, אבל הסיפור שלי עצמו, רק התחיל".

"רק בשביל השמיים הכחולים" מאת נעמה הראל. הוצאת "ספרי ניב", 165 עמודים. מחיר לצרכן 79.90 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה https://nivbook.co.il/.

שירים מתוך הספר:

"בזכותךְ אני יכול לעוף גם בלי כנפיים".
מישהי פעם אמרה לי
להפיץ את האבקנים שלי בעולם.
הלוואי שאחלום עלייך, ונאהב גם שם.
לפעמים נראה שזה אבוד,
אבל לאט-לאט זה מתבהר,
אתה אומר
שאם יכולת לעוף,
לא היית חוזר.

ואם אני מלאך,
אז אתה הכנפיים שלי.
בא לי לרחף איתך
הכי קרוב לאלוהים.
יש לך עיניים
רק בשביל השמיים
הכחולים.
***
גֹורָל
כשאבני הגורל שלך
מתגלגלות במדרון החיים,
הן מתקדמות
מדלגות
מעל כל מכשול
מעל להכול
עד שהן ניצבות
אל מול הסלע
הכי גדול
ואינך יכול
לעשות דבר
אלא לבהות
בעיניים כלות
ברסיסיהן המתעופפים ברוח

ת.נ.צ.ב.ה
בבת אחת
עוד אחת
עוד מחט בערימת השחת
של החיות השחוטות
של הילדות העצובות
עם הדמעות המרות.

הלוואי והיינו יכולות
להציל אותך,
בת שבע.

***
ארנבת
כלוב מתכת
חיה טורפת,
שילוש מסוכן.
מה תבחרי להיות:
סורג,
טופר
או
קורבן?

הַּכֹל לְטֹובָה
כל עכבה לטובה,
כל עקידה – לטובה?
שרפו אותי על המוקד,
המזבח מדמם את דמי
למען מטרה נעלה
ואתם אומרים לי
שכל עכבה לטובה.
עקב בצד אגודל
אבני המגדל
מתפוררות על ראשי.
הרי זה נכון, בניתי
מההריסות יבשות שלמות
מדינות חדשות שמאכלסות
את כל הנשמות האבודות
של העולם הישן.
נכון, עכשיו אנחנו יותר חזקות
אך האם זה היה שווה
את כל העקידות?

"רק בשביל השמיים הכחולים" מאת נעמה הראל. הוצאת "ספרי ניב", 165 עמודים. מחיר לצרכן 79.90 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה https://nivbook.co.il/.