ספר ילדים חדש: "המגרות של סבא"

בחורה עם מחשב נייד

ספר ילדים חדש: "המגרות של סבא"

 

 

מאת שמואל צור

 

 

 

 

 

'המגרות של סבא' מאת שמואל צור, בהוצאת הספרים טפר, מכיל עשרה סיפורים ושירים קצרים העוסקים בחיי היום יום של ילדים וילדות. בחדר של סבא, בין שולחן הכתיבה לכוננית הספרים, עומד ארון ובארון מגרות. ובכל מגרה מסתתר לו סוד שרק סבא מכיר. אולי זה צעצוע או חית מחמד. אולי זה סיפור או שיר. אולי זה זיכרון רחוק ואולי חלום שטרם התגשם, או סתם לקח שכדאי ללמוד.

הסיפורים והשירים מעבירים מסרים וערכים של חברות ושיתוף, אהבה ואכפתיות, דאגה לזולת ועוד.

הספר פונה לילדי הגן והכיתות הנמוכות בבית הספר היסודי. הספר מנוקד ומודפס בפונט המתאים לילדי ראשית הקריאה, אך מתאים גם לקריאה משותפת. את השירים והסיפורים מלווים איוריו הצבעוניים של דני קרמן, מבכירי המאיירים הישראלים, אמן הקו והצבע, המשוחח עם הכתוב ומעניק לו ממד מיוחד של חן והומור.

שמואל צור, שופט בדימוס, לשעבר שופט בבית הדין הארצי לעבודה, אב ל- 3 ילדים וסב לתשעה נכדים (שישה בנים ושלוש בנות), מהלך עם הילדים והוריהם אל המגרות הנכונות ברגישות ובלשון בהירה ומדויקת. שמואל כיום חבר בוועד המנהל של המרכז למוסיקה בירושלים וחבר מועצת המועצה לשימור אתרי מורשת. צור הוא גם מוסיקאי חובב, נגן קלרינט, ומנגן מזה שנים רבות בתזמורת קלסית והרכבים של נגנים חובבים. רוכב על אופני הרים, צועד בשביל ישראל, אוסף בולים ("הצלחתי להדביק גם את אחד הנכדים בחיידק זה") ואוהב – למרות הביקורת – את הארץ הטובה והיפה שלנו".

"המגרות של סבא" הוא ספרו השני של שמואל צור. ספרו הראשון "סבא, שיר סיפור" (הוצאת גוונים), כולל סיפורים לילדים.

שמואל צור מספר: "כל חיי כתבתי, הן במסגרת תפקידיי השונים, הן בשיפוט והן לאירועים שונים. משעה שנולדו הנכדים, מצאתי בהם השראה לכתוב סיפורים המתאימים להם ולילדים בני גילם. את הרעיונות לסיפורים ולשירים לקחתי בדרך כלל מאירועים שהיו או ממצבים שקרו והוספתי על הגרעין האמתי מפרי דמיוני. השתדלתי תמיד לבנות סיפור עם מסר ערכי הנראה לי חשוב כגון – חברות, שיתוף פעולה, דבקות במטרה, שוויון, ציות לחוק וכיוצאים באלה ערכים".

"המגרות של סבא"  מאת שמואל צור.  איורים: דני קרמן. טפר הוצאה לאור, 80 עמודים, מחיר לצרכן 69 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות המקוונת של ההוצאה: http://www.teper-p.co.il/