ספר ילדים חדש: "בין חברים"

בחורה עם מחשב נייד

 

 

 

ספר ילדים חדש: "בין חברים" מאת גילי קאופמן

 

ספר הילדים "בין חברים" מאת גילי קאופמן, בהוצאת הספרים אוריון, כולל ששה סיפורים אשר בכל אחד מהם מתרחשת סיטואציה חברתית שונה ומאופן ההתמודדות אתה מקבלים הילדים כלים שיסייעו להם לפתור בעיות חברתיות שונות. הוא מספר על מאיה, עומרי, אדווה, הגר ורז – חמישה חברים טובים בגיל הגן שמתגוררים באותה שכונה והולכים כל בוקר ל"גן ישראלה". הם משחקים ב"חבורה" או ב"משפחה" – משחקים שהמציאו לעצמם, אוהבים להשתולל, לשחק בכדור, לבנות מגדלים מלגו, לצייר וגם לשיר ולרקוד. למרות שהם החברים הכי טובים הם לפעמים מתבלבלים ומתנהגים בצורה לא חברית, בלי כוונה רעה, אבל התוצאה לא נעימה. לחמשת החברים יש חברה מיוחדת בשם כוכבית המתגוררת על כוכב בשמים והולכת בכל בוקר ל"גן ירח" בו היא לומדת לפתור בעיות שלילדים קשה להתמודד איתן לבד. כשכוכבית רואה שהם זקוקים לעזרה בפתרון בעיה כלשהי היא מתעופפת חיש קל למטה ומסייעת להם. היא שואלת שאלות, מדברת על רגשות ומנסה לעזור לילדים למצוא פתרון.

הספר מעודד את הילדים לחשוב על פתרונות יצירתיים למצבים חברתיים שלא כוללים בכי, העלבות וקריאה לעזרת המבוגרים. אנו ממליצים להקריא לילדכם את הסיפור ולתת להם להציע פתרונות למצבים השונים אשר בוודאי מוכרים להם מהגן או ממשחקי אחר הצהריים.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של ורדה ארנולד שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיותו. ורדה אשר למדה בצעירותה בבצלאל ובשנות עבודתה עסקה בעיצוב טקסטיל לחברות בארץ ובעולם, מספרת כי את האיורים הכינה בעזרת שימוש בגזרי עיתונים.

גילי קאופמן (36) נשואה ואם ל-2 (מאיה בת 7 וחצי ועומרי בן 5), תושבת גבעתיים. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני. עובדת במגזר החברתי והציבורי בקידום אנשים המתקשים למצוא עבודה ולהתקדם בכוחות עצמם. מדריכת פרטים וקבוצות ומקדמת נושאים שונים בתחום התעסוקתי-חברתי. "בין חברים" הוא ספרה הראשון. "החלום שלי היה תמיד לעבוד בתחום הטיפול ולעזור לזולת. אני מקווה שגם באמצעות הספר שלי שאצליח לתרום ולעזור".

"בין חברים" מאת גילי קאופמן. איורים: ורדה ארנולד. הוצאת הספרים "אוריון", 29 עמודים. מחיר לצרכן 49 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il