ממתק בריאות שוקולד, אגוזים וסירופ אגבה כחולה

בחורה עם מחשב נייד

חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, משיקה מוצר חדש: סירופ אגבה כחולה אורגני, 100% טהור, נהדר להמתקת משקאות ומגוון מאכלים, בהם גם סופגניות ולביבות.

הסירופ, המיובא ממקסיקו, מופק מליבת צמח האגבה הכחולה. הוא מתוק פי 1.5 מסוכר וכפית אחת ממנו מכילה כ- 20 קלוריות. אם משלבים אותו באפייה ובבישול, מומלץ להמירו ביחס של 2/3 כוס אגבה – במקום כוס סוכר. הסירופ אינו מושפע מטמפרטורה והוא תמיד נותר נוזלי. כמו כן, אין לו את טעם הלוואי שמאפיין ממתיקים אחרים. אגב, האגבה הכחולה היא הבסיס של הטקילה, המשקה האלכוהולי הלאומי של מקסיקו.

אפשר להמתיק באמצעות הסירופ שתייה קרה או חמה, ולהשתמש בו במגוון מתכונים – להכנת רטבים לסלטים, למרינדות לעוף, למנות בשר ודגים, להמתקת עוגות ועוגיות, וכמובן כציפוי או מילוי של מאכלי חג החנוכה – סופגניות ולביבות.

מתכונים עם אגבה

דבר הבלוגרית

היות והפסקתי להשתמש בסוכר ולמעשה אני כבר שלוש שנים לא קונה יותר סוכר (כן, תתפלאו אבל אפילו הילדים התרגלו לשתות תה ללא המתקה), אני משתמשת במתינות בתחליפים בריאים יותר. האהוב עליי הוא סירופ האגבה.

טעמתי את סירופ האגבה הכחולה של תבואות והוא צלול וטעים. הכנתי את מתכון "ממתק בריאות שוקולד- אגבה" והוא יצא מושלם. השילוב של האגבה עם השוקולד והטחינה פשוט חלומי.

ממתק בריאות שוקולד- אגבה

חומרים:

  • 200 גרם שוקולד מריר (לפחות 60% מוצקי קקאו)
  • 1 כוס טחינה גולמית
  • 1.5 – 2 כפות סירופ אגבה כחולה
  • 1 כוס אגוזי מלך שבורים או שבבי שקד (רצוי לקלות במחבת חמה, ולצנן)

.

אופן ההכנה:

להמיס את השוקולד ולערבב עם שאר המצרכים. לצקת לתבנית אינגליש קייק ולהקפיא. הממתק עשיר ורצוי להגיש ממנו פרוסות דקות.

בלוג בריאות טבעוני

כשר בהשגחת מגן דוד מקסיקו ובאישור הרבות הראשית לישראל.

להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. לפרטים: www.tvuot.co.il

לילך
בלוג על אמהות, בריאות, טבע, יופי, אופנה, נשים ואוכל טוב ובריא ♥ בקרו אותנו גם בדף הפייסבוק "אמא טבע".