סיפורי חתולים לילדים

כ"אשת חתולים" עצמי לא יכולתי לעמוד בפני ספר שכותרתו היא "הילדה שרצתה להיות חתול" והנה מה שחשבתי עליו בצירוף עוד 2 ספרי חתולים אהובים, כולם נמצאים באוסף הספרייה.

אומרים שיש שני סוגים של אנשים בעולם, אנשי חתולים ואני כלבים!.  תמיד חשבתי שאני אדם של כלבים עד שהבן שלי ביקש חתולה ליום הולדת שבע.  אל תשאלו אותי איך הסכמתי, אך זה קרה, כבר שנה וחצי שיש לנו חתולה בבית ומאז בהחלט נהפכנו להיות "אנשי חתולים".

עכשיו אתם מבינים למה לא יכולתי לעמוד בפני ספר שכותרתו היא "הילדה שרצתה להיות חתול" והנה מה שחשבתי עליו בצירוף עוד 2 ספרי חתולים אהובים, כולם נמצאים באוסף הספרייה.

 

הילדה שרצתה להיות חתול/מנחם הכהן – הוצאת אלרום, 2018

18-3029f   

מנחם הכהן הינו שופט בדימוס בבית המשפט לענייני משפחה. כחלק מעבודתו הוא נפגש עם מאות ילדים ומפגישות  אלו נולד הספר. בקצרה, ילדה (לא ברור גילה) גדלה עם אמא רופאה שכמעט ואינה בבית ובעיקר חשה קנאה רבה לחתול המשפחה, שנראה כי הוא מבלה עם אמא שלה יותר ממנה.  כחלק מטיול לירושלים היא שמה פתק בכותל ומבקשת להפך לחתול, אולי ככה היא תוכל לחוש קרבה לאמא שלה.  בספר הקצר הזה אנו פוגשים עוד ילדים עם קשיים חברתיים ותרבותיים וכולם מבקשים משאלה.

החרוזים מקסימים, איורים משגעים אך הספר קצר עם מעט מלל ומנוקד מה שמתאים את רמת הספר לכיתות יסודי ואף ראשית קריאה. התכנים לעומת זאת לא פשוטים ולא קלים להבנה לילדים צעירים ויש צורך בתווך של מבוגר כך שאני קצת מבולבלת מהספר, אך בהחלט אי אפשר להתעלם ממנו.

 

מולי החתול שהיה לי/מגי סמית – כנרת בית הוצאה לאור,2003.  

muli_hachtul_shehaya_Big

ולפעמים צריך גם להיפרד, הספר אומנם מספר על שמוליק החתול המשפחתי אך הוא מתאים לכל ילד צעיר שעליו להיפרד מחיית מחמד אהובה. הוא מספר איך שמוליק החתול הגיע למשפחה,  איך הוא היה כגור צעיר ואיך הוא סבל כחתול מבוגר. מרגישים את העצב בסיפור, המוות בהחלט נוכח אך הוא שם כחלק מסיפור שלם וישנה גם המשכיות, הוא מת, הוא נקבל ולאחר כמה זמן הילדה בוחרת לה גור חתולים חדש, והיא מספר לו על מולי החתול שהיה כך שאת הספר מסיימים בחיוך ובתחושת המשכיות.  מומלץ לצעירים וכיתות א-ב שמתמודדים עם אובדן קרב של חיית מחמד.

 

אלימיאו/יהונתן גפן – כנרת, זמורה-ביתן דביר – מוציאים לאור בע"מ, 2018

100068528b

ספר מקסים שיצא גם הוא השנה, הקראתי אותו כל כך הרבה פעמים ועדין הוא לא "נמאס" עלי. מתאים לכיתות א-ג' ולילדים צעירים עם סבלנות כי הוא לא קצר. הספור מתחיל מהסוף, תור ארוך של אנשים משתרע בקצה כפר-מוזר לראות את הפלא: "אלימיהו איש טוב עם זנב".  ואז בעצם מתחיל הסיפור כדי להבין איך בכלל הכל התחיל. סיפור קסום ונפלא על אליהו שחי לבד בכפר-מוזר, נרגז ומשועמם עד שהוא מתחיל להאכיל חתול אחד ואז הגיעו שניים ושלושה ובהמשך חמישה עד שכבר אי אפשר היה לספור כמה חתולים מגיעים כל ערב, הכל משתנה כאשר בין חתולי הרחוב מגיע גם חתול מנומר ענק וממושקף. אליהו מתחיל לגדל שעיר גוף וזנב ולאט לאט משתנה מול עיני הקוראים לחתול אנושי ענק ועכשיו הוא כבר לא בודד, עכשיו הוא כבר לא לבד, הוא חתול מאושר.

 

ספריית כבר תבור
בואו להכיר את הספרייה הכי יפה בארץ (אולי אני קצת משוחדת). את העשייה, את הצוות ואת האהבה למילה הכתובה ולקהילה שלנו.